Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ برابر با  ۰۷ اکتبر ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲  برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۲۳

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

جایزه صلح نوبل برای نرگس محمدی

بازتاب  مبارزه، مقاومت و شجاعت زنان و زندانیان سیاسی ایران

 

کمیته صلح نوبل روز جمعه ۶اکتبر۲۰۲۳ برابر با۱۴ مهر ۱۴۰۲ ، در اسلو پایتخت نروژجایزه صلح نوبل امسال را به نرگس محمدی،‌ فعال حقوق بشر زندانی در ایران اهدا کرد .نرگس محمدی، مبارز فعال و شجاعی است که، برای لغو مجازات اعدام و پایان دادن به شکنجه و سلول انفرادی به عنوان شکنجه سفید، همراهی باخانواده های دادخواه،فعالیت های ارزنده ای انجام داده، همراه با زنان آزاده ایران تن به حجاب اجباری نداده، علیرغم همه فشارها ماندن در ایران را به خروج از کشور ترجیح داده،  قد کشیدن فرزندانش را ندیده، سیزده بار دستگیر و به ۳۱ سال زندان محکوم شده است... و در حال حاضر نیز در زندان اوین  در اسارت به سر می برد.

زنان ایران در طول  بیش ازچهار دهه مبارزه دلیرانه علیه رژیم جمهوری اسلامی و آپارتاید جنسیتی، رشادت های بی نظیری از خود نشان داده و اکنون نیز با نافرمانی مدنی و تحمیل آزادپوشی در سطح میلیونی و توده ای ناقوس مرگ آپارتاید جنسیتی و همراه با آن کلیت نظام مبتنی بر اسلام سیاسی را به صدا در آورده اند. دراین مبارزه توده ای طولانی فعالانی نظیر مریم اکبری منفرد، زینب جلالیان،سپیده قلیان، نسرین ستوده، گلرخ ایرائی، ریحانه انصاری‌نژاد، جلوه جواهری و ده ها نفر دیگر همچنان در اسارت بیرحمانه رژیم جمهوری اسلامی بسر می برند.

بنابرای نتردیدی نیست که اهداء جایزه صلح به نرگس محمدی با هر انگیزه ای که صورت گرفته باشد، بازتاب تاثیرجهانی دهه ها مبارزه زنان و دختران علیه آپارتاید دینی، خیزش انقلابی"زن، زندگی، آزادی" و فداکاری ها و جانفشانی های زنان و مردانی است که برای آزادی، برابری و دمکراسی در ایران از جان خود گذشته اند.

از آن جا که نرگس محمدی نه فقط سال ها زندانی سیاسی جمهوری اسلامی بوده، بلکه اکنون نیز در اسارت رژیم به سر می برد، اهداء این جایزه کمک خواهد کرد که مسئله هزاران زندانی سیاسی و فعالان  زندانی بیشمار ایرانی، بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی جهانیان قرار گرفته و به کارزار جهانی  برای رهائی زندانیان سیاسی ایران یاری رساند. این جایزه مسلما به گسترش بازتاب جهانی مبارزات شجاعانه زنان ایران کمک خواهد کرد و در افشای حکومت فاشیستی جمهوری اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

جمعه۱۴ مهر ۱۴۰۲ برابر با  ۶ اکتبر

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©