Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۲۳

از هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

به

رفقای تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران- آلمان

 

رفقای گرامی چهلمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست ایران را به شما شادباش می گوئیم.

حزب کمونیست ایران از بدو تاسیس خود در طیف چپ انقلابی ایران قرار گرفت و بویژه کومله سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران نقش مهمی در مبارزات برای رهائی ملی خلق کرد از موضع تاکید بر منافع کارگران و زحمتکشان کرد و سازمان یابی آن ها به عنوان پشتوانه واقعی رهائی از ستم ملی، ایفاء نموده است.

رفقا، در دوره خیزش انقلابی ژینا برای تقویت بدیل سوسیالیستی در برابر جمهوری اسلامی، وظائف سنگینی دربرابر نیروهای رزمنده کمونیست قرار دارد. در راس همه آن ها همخوان ساختن بدیل رهائی طبقه کارگر با سوسیالیسمی است که می تواند پرچمی جذاب و مقبول برای رهائی همگانی  و گسترش اقبال توده ای از آلترناتیو سوسیالیستی باشد. در این عرصه بازگشت به سوسیالیسم مارکسی نقش کلیدی در برسازی بدیل سوسیالیستی ایفاء خواهد کرد ؛ سوسیالیسمی که نه تعلیق دمکراسی(مانند تجربه سوسیالیسم حزب- دولت) بلکه تعمیق دمکراسی درعرصه سیاسی( تامین مشارکت مردم از پائین در اداره امور سیاسی جامعه)  و تعمیم آن به همه عرصه های زندگی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ... است. 

در یک سال گذشته، پیشتازی جنبش زنان، رشد بی سابقه جنبش جوانان، روزمره شدن جنبش های مطالباتی، پایداری جنبش های ملی بویژه در کردستان و بلوچستان، اعتراضات خاموشی ناپذیر اهل قلم و هنر و توده ای شدن جنبش زیست محیطی،  فضا و شرایط مساعدی برای تقویت بدیل سوسیالیستی به وجود آورده که در چند دهه گذشته بی سابقه بوده است. در چنین فضای مساعدی سازمان یابی اکثریت عظیم مزد و حقوق بگیران و کلیه زحمت کشان به مثابه کنشگر اصلی سوسیالیسم مارکسی و هم پیوندی آن با جنبش توفنده و پیشتاز زنان وهمه جنبش های اجتماعی جاری در کشور، ستون فقرات تقویت و تحکیم نفوذ بدیل ارائه شده توسط طبقه کارگر ایران برای رهائی خواهد بود. 

شروع خیزش انقلابی ژینا از کردستان و سپس گسترش و ادامه جنبش در مناطقی مانند بلوچستان و همدلی مردم در سراسر ایران با جنبش های اعتراضی کردستان و بلوچستان، زمینه منحصر به فردی برای حل تفاهم آمیز مسئله ملی در ایران با شناختن برابرحقوقی میان ملیت های ساکن ایران به وجود آورده است. از نظر ما سیاست پاسخ گو در این عرصه که قادر است این زمینه مساعد را هر چه بیشتر تقویت کند پذیرش حق تعیین سرنوشت ملیت های ایران و اتحاد داوطلبانه آن ها درساختاری دمکراتیک و فدرالی  است که خود می تواند یکی از شالوده های استوار تقویت دمکراسی در ایران باشد.

رفقا، درچهلمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست ایران خاطره همه اعضاء، فعالان، پیشمرگان و هواداران حزب را که برای عملی ساختن آرمان سرخ رهائی طبقه کارگر جان باختند را گرامی می داریم و به خاطره فراموش نشدنی آن ها درود می فرستیم.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۱۷ شهريور ۱۴۰۲ برابر با  ۰۷ سپتامبر ۲۰۲۳

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©