Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ برابر با  ۰۵ جولای ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲  برابر با ۰۵ جولای ۲۰۲۳

اعلامیه مشترک

 حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

محاکمه توماج صالحی:مبارز انقلابی و  مظهر هنر اعتراضی

جنون حاکمیت ، خشم مردم را منفجر خواهد کرد!

 

روز یکشنبه یازدهم تیرماه، جلسه بیدادگاه رسیدگی به اتهامات ساختگی توماج صالحی، خواننده پرآوازه ی رپ اعتراضی و مبارز انقلابی به ریاست «براتی» قاضی مرگ در اصفهان برگزار شد. دژخیمی که لباس دادستانی بر تن کرده پرونده از پیش ساخته  دستگاه های امنیتی را، پس از 8 ماه شکنجه ددمنشانه توماج، علیه این فرزند دلاور مردم، به بیدادگاه فرمایشی عرضه کرد. بخشی از این اتهامات پوشالی، به قول وکیل توماج، عبارتند از"فساد فی الارض، تبلیغ علیه نظام، همکاری با دولت متخاصم، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر و توهین به رهبری”. از آنجا که توماج هنرمندی است با آوازه داخلی و جهانی، دادستانِ دژخیم ضروری دیده تا اتهامات را هر چه سنگین تر نماید تا بتواند حداکثرمجازات را برای توماج درخواست کند.

توماج تا کنون دوبار و صرفا به خاطر رپ خوانی دستگیر شده است. او به عنوان یک هنرمند متعهد به مردم اعماق، اعلام کرده است که: «طبقات بالا صدا دارند و صدایشان هم به اندازه کافی به همه می‌رسد؛ اما طبقات پایین صدایی ندارند و حرفشان را کسی نمی‌شنود. رپ ایرانی باید صدای حنجره‌های خفه‌شده و بی‌صدای جامعه باشد.»

 دستگیری این هنرمند خلاق و نوآفرین و خبر اعمال شکنجه های شدید علیه او اعتراضات  گسترده ای را در داخل و خارج از کشور دامن زده است. انقلابیون در داخل به کرات در اکسیون ها نام و تصاویراو را بر دیوار ها نگاشته و یا از پلها آویزان نموده و خواستار آزادی فوری این هنرمند شجاع شده اند. بیش از 125 هنرمند نیزدر 22 بهمن 1401 طی یک بیانیه خواهان آزادی او شده اند. در خارج از کشوردر تظاهرات اعتراضی ایرانیان، ازادی توماج یکی از درخواست ها بوده و چند نماینده پارلمان اروپائی نیز وکالت نمادین او را به عهده گرفته اند.

 در اقدامی دیگر در ادامه سرکوب های جنون آسای رژیم، دیوان عالی کشور حکم اعدام عباس دریس، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ را تائید کرد. یافتن گردن  برای چوبه های دار، با صدور احکام بیرحمانۀ زندان نیز همراه شده  است. بار دیگر دادگاه تفتیش عقاید دولت ایدئولوژیک اسلامی در قائمشهر به ریاست امین‌الدین فقیهان؛ ۱۴ تن از هموطنان بهائی مان به اسامی مانی قلی نژاد، بیتا حقیقی، ساناز حکمت شعار، نگار دارابی،  سام صمیمی،  مهسا فتحی، سامیه قلی نژاد،  مجیر صمیمی،  انیس سنائی،  افنانه نعمتیان،  بصیر صمیمی،  هنگامه علیپور، گلبن فلاح و  نازنین گلی از بهائیان ساکن قائم شهر، ساری و بابلسر را مجموعا به ۳۱ سال حبس محکوم کرده است. اتهامات این دادگاه علیه آن ها «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام»  مطرح شده است. گلرخ ایرایی که از ۲۸۰ روز پیش در زندان اوین به سر می‌برد، به «۵ سال زندان قطعی، ضبط گوشی تلفن همراه و مجازات‌های تکمیلی» محکوم شد. هاشم ساعدی، پدر جان‌باختە قیام ژینا، سارینا ساعدی بە زندان و شلاق محکوم شد. او در واکنش به این حکم ددمنشانه نوشت: « روزی که دخترم کشته شد، من هم مثل یک مرده هستم، از مرگ هراسی ندارم».

در کنار صدور احکام زندان، پرونده سازی های جدید علیه زندانیان سیاسی با اتهامات ساختگی نیز با شدت جریان دارد. برای مریم اکبری‌منفرد که در ۱۰ دی ۱۳۸۸، دو روز بعد از  عاشورای ۸۸ بازداشت شده و ۱۳ سال و نیم، بدون یک روز مرخصی در زندان بوده ، پرونده جدیدی گشوده شده است. برای سپیده قلیان، زندانی سیاسی نیز پرونده جدیدی تشکیل شده است.

موج احضارها و بازداشت ها نیز همچنان ادامه دارد.  نیروهای امنیتی با یورش به خانه نازیلا معروفیان روزنامه‌نگار ساکن تهران، وسایل الکترونیکی مانند تلفن و لپ‌تاپش را با خود برده و خود وی را به دادسرای اوین احضار کرده اند. نکیسا صادقی، شهروند بهایی برای تحمل حبس احضار شد. زهرا حقیقتیان، مبارز و نقاش، به دادسرای عمومی چابهار احضار شده است.  در تداوم موج بازداشت ها؛ فرهاد اسماعیلی جوان اهل نقده، رضا کاوه اهل سنندج، حسین یزدی، روزنامه‌نگار، حر منصور عبدالملکی، عکاس و فعال محیط زیست توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شده اند.

صدور احکام اعدام، احضارها، بازداشت ها و پرونده سازی ها در کنار محرومیت از تحصیل دانشجویان و تشدید فشار بر فعالان صنفی معلمان، بیانگر تلاش مذبوحانه رژیمی است که از انفجار مجدد خشم مردم به وحشت افتاده است. تشدید سرکوب، در کنار سازش با آمریکا و غرب و رقبایش در منطقه نظیر عربستان، تاکتیک رژیم برای عبور از شرایطی است که زمین زیر پای خود را سُست می یابد.

جنبش انقلابی مردم ایران دوران سرنوشت سازی را از سر میگذراند. شکست ها و افول آلترناتیوسازی های غیردمکراتیک و از بالا، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و قدرت گیری آلترناتیو مردمی از پائین فراهم ساخته است. خیزش انقلابی مردم ایران علیرغم کشتارهای ددمنشانه در خیابان، صدور و اجرای احکام اعدام، احضارها و بازداشت ها، با گام های استوار و با تلفیق مبارزات مطالباتی کارگران و زحمتکشان برای نان و پیکار برای آزادی به پیش می رود .

ما بر این باوریم که صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، «قهرمانی که صدای رسای جنبش انقلابی مردم ایران و بویژه صدای بی صدایان پائین است»، جان او را در خطری جدی قرار داده است. ما ضمن محکوم کردن این تلاش، از همگان تقاضا داریم برای نجات جان این رپر انقلابی از هیچ تلاشی دریغ نورزند. برای نجات او و جلوگیری از قربانی شدنش در مسلخ اسلام سیاسی باید صفوف بیشمار تمام کسانی که در داخل و خارج از کشور خواهان آزادی فوری توماج صالحی و آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و  توقف و الغای مجازات ضدانسانی اعدام هستند، در اقدامات متحد به پاخیزند. بنابراین ما قویاً از همه کارزارها برای آزادی فوری و بی قید وشرط توماج و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی حمایت می کنیم.

تردیدی نیست که تداوم و پایداری خیزش مردمی، مستقل و از پائین، با نزدیک شدن سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی «دخت ایران زمین»، وحشت را بر نهادهای امنیتی و انتظامی رژیم مستولی ساخته است. حاکمیت جنایتکار، اکنون بیش از گذشته باید بداند که تعرض به جان قهرمانان جنبش انقلابی مردم ایران، با فوران خشم توده های به جان آمده مواجه خواهد شد.

 

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ برابر با   ۵  ژوئیه  ۲۰۲۳

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©