Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ برابر با  ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲  برابر با ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

در محکومیت حمله فاجعه بار و مرگ آفرین

«حزب کومله کردستان ایران» به رهبری عبدالله مهتدی

به مقر استقرار نیروهای«کومله زحمتکشان کردستان»!

 

اختلافاتی که در درون «حزب کومله کردستان ایران» پس از اعلام پیوستن «کومله زحمتکشان کردستان» به این حزب در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۲) در روند تشدید بود با اعلام جدائی کمیته مرکزی "کومله زحمتکشان کردستان"  درتاریخ ٣٠ خرداد ١۴٠٢ (٢٠ ژوئن ٢٠٢٣) قطعیت یافت.

بیانیه کمیته مرکزی «کومله زحمتکشان کردستان» خطاب به احزاب سیاسی و اعضاء  وهواداران کومه له، با این جمله آغاز می شود:

"پس از گذشت چندین ماه از اعلام آغاز رسمی روند اتحاد صفوف دو جریان کومەلە و آمادە سازی و تدارک برگزاری کنگره مشترک، باید بە آگاهی برسانیم  کە بە علت عدم پایبندی طرف مقابل بە توافقات مشترک و وجود اختلافات سیاسی، روند اتحاد دو جریان کومەلە بە بن بست رسیدە است."

جمله پایانی نیز اعلام می کند"

"با توجه به این واقعیت ها، ما اعلام می کنیم که "کومەلە زحمتکشان کردستان" از امروز به حیات سیاسی خود ادامه خواهد داد. در اطلاعیەهای بعدی به تفصیل در این بارە اطلاع رسانی خواهیم کرد."

این بیانیه اعلام قطعیت یک انشعاب و عزم طرفداران «کومله زحمتکشان کردستان» به ادامه فعالیت مستقل است.

متاسفاه صبح زود امروز پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) نیروهای نظامی «حزب کومله کردستان ایران» که رهبر آن از روز اول  تاسیس عبدالله مهتدی می باشد، در «زرگویز کوچک» واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر سلیمانیه  به مقر استقرار نیروهای انشعابی که در مجاورت هم قرار دارند، حمله کرده و دو نفر از پیشمرگان «کومله زحمتکشان کردستان» به نام های سامان ابراهیمی و هیوا صادقی را به شهادت رساندند.

این نوع توسل به اسلحه و نیروی نظامی برای تسویه حساب های درون حزبی و سازمانی آن هم در شرایط خیزش انقلابی ژینا، بی تردید رویکردی غیرمسئولانه، و جنایت کارانه است که با هیچ منطقی قابل توضیح و توجیه نیست. از یاد نبرده ایم که  "جنگ خانگی" میان احزاب کرد (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷) در سالیان گذشته و تجربه فاجعه بار "چهار بهمن"( ۱۳۶۴) در کردستان، زخم های عمیقی بر پیکر جنبش کردستان و جنبش انقلابی سراسر ایران بر جای نهاده وتنفر توده های مردم در کردستان و ایران را برانگیخته است.

 تصور می شد که همه احزاب و سازمان ها با درس گیری از تجارب تلخ یاد شده، با شیوه های مطرود و فاجعه بار تسویه حساب های سیاسی درون حزبی یا حل اختلافات میان احزاب با توسل به شیوه های نظامی و خشونت آمیز، وداع کرده اند. واقعیت هم این است که پس از آن تجارب تلخ، بارها وحدت و سپس انشعاب در میان احزاب کرد صورت گرفته اما حتی علیرغم اختلافات بعضاً بسیار شدید در مواقعی، جدائی ها به شکل مسالمت آمیز انجام گرفته و رابطه سیاسی میان احزاب نیز از منطق مسالمت آمیز و متمدنانه پیروی کرده است.

حمله نظامی «حزب کومله کردستان ایران»  بازگشت به سیاه ترین و فاجعه بارترین روش های مطرود دهه های قبل و بزرگترین ضربه ای است که یک به اصطلاح رهبرغیرمسئول در دوره یک برآمد انقلابی حیاتی و تعیین کننده در تمامی دوره موجودیت  فاشیسم مذهبی حاکم، می تواند به  این خیزش انقلابی مردم ایران وارد سازد.

تردیدی نیست که ارتجاع حاکم و در کنار آن نمایندگان بورژوازی در اپوزیسیون، با انتساب این اقدام جنایتکارانه به نیرو های چپ، تلاش خواهند کرد از فاجعه آفریده شده توسط عبدالله مهتدی و همفکرانش، برای تبلیغات علیه نیروهای چپ استفاده کنند. اما واقعیت این است که امثال عبدالله مهتدی و همفکران او در دوره پس از انشعاب شان از «حزب کمونیست ایران» هم به لحاظ اعتقادی، هم برنامه ای و هم در سیاست های عملی حساب خود را از نیروهای چپ و  کمونیست جدا کرده و لااقل دو دهه است که اصولاً ربطی به جنبش چپ و کمونیستی با همه تنوع و رنگین کمانی گرایشات درون آن ندارند. پیوستن عبدالله مهتدی به "منشورجرج تاون" و تبدیل شدنش به بازیچه سیاسی رضا پهلوی و جریانات رژیم چنجی وابسته به قدرت های خارجی، خود بهترین شاهد این مدعا و وداع کامل او و همفکرانش با کائنات چپ است. استفاده از نام کومله - که اکنون آن ها هیچ رابطه ای با سنت انقلابی آن ندارند - نیز تنها سرمایه ای برای ساخت و پاخت ها و بده و بستان ها با ارتجاعی ترین نیروهای اپوزیسیون بوده است.

سازمان ما اقدام جنایتکارانه حمله به محل استقرار نیروهای «کومله زحمتکشان کردستان» را که منجر به قتل دو جوان مبارز و زخمی شدن تعداد دیگری شد، قویاً محکوم کرده و از احزاب ایرانی مستقردر اقلیم کردستان عراق می خواهد که به هر شکل ممکن و موثر به این درگیری فاجعه بار پایان داده و صدمات جانی و سیاسی ناشی را مهار کنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ برابر با  ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©