Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ برابر با  ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲  برابر با ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

علیه مجازات اعدام به پاخیزیم!

 

ماشین کشتار جمهوری اسلامی با تمام موتورهایش به قتل فرزندان این سرزمین مشغول است. در سحرگاه امروز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲، هیمن مصطفایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پس از تحمل ۱۲ سال شکنجه های وحشیانه ،  در زندان مرکزی سنندج اعدام و در زادگاهش کانی‌دینار مریوان به خاک سپرده شد.

جمهوری اسلامی در اعدام شهروندان نسبت به جمعیت کشور در تمامی جهان مقام اول را داراست. تنها در سال میلادی ۲۰۲۲ دست‌کم ۵۸۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند. در ماه مه میلادی ۲۰۲۳  دست‌کم ۱۴۲ تن در زندان‌های ایران اعدام شده اند. همچنین، تعداد اعدام‌های پنج ماه اول  سال جاری میلادی با رشد ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۷ تن رسیده است. امار اعدامی ها در میان شهروندان بلوچ کشورمان، بسیار وحشتناکتر است. در سال ۱۴۰۱، دست‌کم ۱۸۲ نفر از شهروندان بلوچ اعدام شده اند و  ۲۸۸  نفر نیز در پی شلیک مأموران حکومتی جان خود را از دست داده‌اند.

رشد سرسام آور اعدام ها از آغاز خیزش انقلابی ژینا، نشانه سیاست انتقامجویانۀ قرون وسطائی حکومت اسلامی است. حاکمان جمهوری اسلامی تصور می کنند با گسترش اعدام ها می توانند فضای رعب و وحشت را در جامعه بگسترانند و از رشد و گسترش و عمق یابی خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» جلوگیری به عمل آورند. آنها نمی دانند جنایت سازمانیافته و قتل حکومتی ددمنشانه بویژه علیه فعالان سیاسی که باید از آزادی های بی قید و شرط سیاسی برخوردار باشند، بر نفرت مردم از رژیم جمهوری اسلامی  می افزاید و شعله های خشم آنها را فروزانتر می سازد.

اعتراض و افشاگری علیه سیاست ددمنشانه جمهوری اسلامی در گسترش اعدام های جنایتکارانه حتی علیه قربانیان آسیب های اجتماعی، کافی نیست. باید علیه مجازات اعدام به پاخاست و برای لغو آن با تمام توان تلاش کرد. لغو مجازات اعدام به معنای آن است که جان انسان فی نفسه ارزشمند است و هیچ قدرتی حق ستاندن جان انسان ها را نباید داشته باشد. تجارب دیگر کشورها نشان می دهد که اجرای مجازات اعدام نه تنها تاثیری در کاستن از میزان جنایت ندارد، بلکه وقتی دولت ها تحت عنوان اجرای قانون دست به کشتن انسان ها می زنند در واقع با کاستن از ارزش حفظ جان آدمی، راه را برای تکرار آن در جامعه هموار می سازند. توجیهات دولتی برای مجازات اعدام، دروغ آشکاری بیش نیستند، زیرا انسان ها ذاتا بزهکار، قاتل، قاچاقچی و جنایتکار به دنیا نمی آیند بلکه در تحلیل نهایی، این شرایط زیست مادی  و زندگی اجتماعی است که آنان را به سوی بزهکاری و تبهکاری سوق می دهد و دولت ها و طبقات حاکم، مسئولان مستقیم تحمیل این شرایط مادی بر زندگی اکثریت مردم هستند. کسانی مستوجب مجازات هستند که زمینه های اجتماعی ارتکاب جرائم گوناگون را فراهم می آورند.  

ما سیاست اعدام درمانی حاکمان جمهوری اسلامی را بشدت محکوم می کنیم. ما خواهان لغو کامل مجازات اعدام از قوانین کشوری هستیم. ما بر این نظر هستیم که مجازات اعدام، تبلیغ و ترویج بیشرمانه حس انتقام طلبی و قصاص به عنوان مجازاتی بازمانده از دوران عشیرتی باید از سیستم حقوقی و قوانین کیفری رخت بر بندند. ما برآنیم که باید علیه مجازات اعدام با تمام توان به پاخاست و به آن اعتراض کرد. آگاه کردن افکار عمومی مردم جهان از سیاست کشتاردرمانی داعشیان حاکم بر ایران، وظیفه تک تک انسان های آزادیخواه و برابری طلب است.

بر این پایه ما از فراخوان  نهادها، تشکل‌ها و فعالانِ چپ و دمکرات خارج از کشور برای  تظاهرات سراسری در روز شنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ در شهرهای گوناگون کشورهای جهان حمایت می کنیم و از همگان تقاضا داریم با حضور خود در این اعتراضات و گردهم آئی ها به جنبش توده ای علیه مجازات اعدام بپیوندند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ برابر با  ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©