Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ برابر با  ۰۵ آوريل ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲  برابر با ۰۵ آوريل ۲۰۲۳
راستینه، نماینده مجلس: جسارت را از بی‌حجابان می‌گیریم / کاری می کنیم متخلفان در مقوله حجاب سریعاً هزینه تخلف‌شان را بدهند

 

اعلامیه مشترک

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

 

زنان شجاع ایران حجاب، پرچم حکومت اسلامی، را به زیر کشیده اند

 

گسترده باد نافرمانی مدنی گسترش یابنده زنان ایران

 

نبرد زنان شجاع ایران علیه فاشیسم اسلامی وارد مرحله حساسی شده است. خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» بر تمامی تلاش حاکمیت برای حفظ "حجاب و عفاف" خط بطلان کشیده است. بیش از ۴۰سال، ۲۶ دستگاه اجرایی  با ۳۰۰ وظیفه و بند ایجابی و بودجه های هنگفت و نجومی، تلاش کرده اند  تا "حجاب و عفاف" را بر جامعه تحمیل کنند. اما تمامی این تلاش های عبث، با رقص دختران جوان و سوزاندن روسری ها در آتش، دود شده و به هوا رفته است. این دود شدن تلاش های مذبوحانه، امروز منبرنشینان مفت خور، روزی نامه های هتاک، مجلسیان گوش به فرمان و دولتیان پیشکار را به فریاد "واسلاما" واداشته است. ماموران و  آتش به اختیاران شان با اسیدپاشی، ماست پاشی، پیامک تهدید، احضار و پرونده سازی، عدم ارائه خدمات، مزاحمت های خیابانی و حملات شیمیایی به مدارس و خوابگاه های دخترانه،  تلاش می کنند آب رفته را به جوی بازگردانند.

 

جامعه امروز ایران، راه دیگری در پیش گرفته است. اکثریت زنان ایران به آزادی پوشش اعتقاد دارند. مردان فهیم و آگاه، روح زمان را دریافته اند و شورش زنان علیه مردسالاری نهادینه شده را قدر می دانند و حمایت می کنند. با چرخش مردان فهیم، آگاه وهمگام، مهمترین پایگاه رژیم برای ایجاد شکاف فرهنگی در جامعه به نام سنت، دین، "غیرت" و"ناموس" از میان رفته است. تلاش ماموران حکومت اسلامی برای بستن صدها مغازه، غرفه، فروشگاه، مرکز خرید، کافه رستوران، تفریحگاه بومگردی و اماکن تاریخی گردشگری، که در آن زنان آزادپوش در کنار مردان همراه و همگام شان حضور داشته اند، نشانۀ تمام عیار شکست سیاست های رژیم درزمینه تقویت و تحمیل سیاست ورشکسته و فاشیستی یک سان سازی پوشش تحت عنوان "حجاب وعفاف" بوده است. گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در  ۱۳۹۷ ، یعنی چهار سال پیش از خیزش انقلابی ژینا، این شکست را با عدد و رقم نشان داده بود. در این گزارش آمده بود:« ۶۰ تا ۷۰ درصد زنان جامعه با تعریف شرعی، بدحجاب محسوب می شوند که از این تعداد، ۱۰ تا ۱۵ درصد بدحجاب با وضعیت حاد یا به عبارتی بدحجاب هنجارشکن محسوب میشوند. تنها ۱۳ درصد زنان به صورت سنتی دارای حجاب هستند». با این حال، مدافعان "گام دوم انقلاب اسلامی" که هدف اش تحمیل تمام و کمال حکومت اسلامی و داعشیسم شیعی است، بر این باورند که می توانند در برابر این موج قدرتمند نافرمانی مدنی برای آزایخواهی، برابری طلبی و پوشش اختیاری ایستادگی کنند. آنها در جهت بازنده تاریخ ایستاده اند و در توهمات خود اسیرند.

 

اکنون پس از خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» که یکی از شعارهایش « نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری» بود، سازماندهی نافرمانی مدنی بویژه از سوی نیمی از جامعه یعنی ۴۲ میلیون نفر، می تواند بنیادهای فاشیسم شیعی را در هم بشکند. توجه کنیم در کشوری با هفت و نیم میلیون دانش آموز دختر، یک میلیون و دویست هزار دانشجوی دختر، هفتصد هزار معلم و استاد دانشگاه زن، یکصد و بیست هزار پزشک و پرستار کادر درمان زن و حداقل ۵ میلیون کارمند، کارگر و شاغل در شرکت ها، موسسات، فروشگاه ها و سایر بخش ها، با یک ارتش قدرتمند روبرو هستیم که می توانند تمامی بایدها و نبایدهای حکومت خودکامه و توتالیتر را در هم بشکنند. توجه داشته باشیم که در این نافرمانی مدنی گسترده، برتری عددی، بزرگترین سلاح و قدرت مردم است. هر چه دامنه مشارکت مردم بیشتر باشد، هزینه سرانه شرکت در مبارزه کمتر خواهد شد. از این طریق است که می توان ماشین سرکوب رژیم را زمین گیر کرد و از کار انداخت. ماشینی که هم اکنون به گِل نشسته است. این وظیفه انسانی تمامی مردان فهیم و آگاه است که در هر کجا و از هر طریق، از این نافرمانی مدنی زنان شجاع این سرزمین، در برابر حملات نیروهای حکومتی و آتش به اختیاران جیره خوار با تمام توان دفاع کنند.

 

این وظیفه تمامی انسان های آزادیخواه و برابری طلب، روشنفکران و اهل قلم، هنرمندان و سینماگران، نامداران دنیای ورزش و تمامی تشکل ها  و سازمان های سیاسی و مدنی است که از نافرمانی زنان شجاع کشور با تمام نیرو و با تمام امکانات و اشکال هنری و قلمی و زبانی، دفاع کنند.  این نافرمانی مدنی زنانه، راه ساختن ایرانی مدرن، انسانی و دمکراتیک را هموار می سازد. ایرانی که در آن شهروندی برابر برقرار و همه نوع تبعیض های جنسی، جنسیتی، قومی و ملی، فرهنگی و مذهبی از میان برداشته شده باشد. جامعه ایران یک تحول بزرگ فرهنگی و اجتماعی را از سر می گذراند. نیروهای تاریک اندیش تلاش می کنند در برابر این تحول شکوهمند سد ایجاد کنند. باید این تلاش آنها را با تمامی قدرت در هم شکست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

 

پیروز باد انقلاب مردم ایران

 

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ برابر با  ۰۴ آوريل ۲۰۲۳

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©