Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ برابر با  ۲۳ آوريل ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲  برابر با ۲۳ آوريل ۲۰۲۳
خامنه ای؛ خلیفه ای در مقابل جمهور مردم

 

خامنه ای؛ خلیفه ای در مقابل جمهور مردم

 

ابلها مردا

عدوی تو نیستم من

انکار توام

شاملو

 

یاشار جاوید

 

حجت الاسلام علی خامنه ای، خلیفه مادام العمر حکومت اسلامی، این بار با کنار گذاشتن همه ظواهر امر بطور صریح و تمام قد به دفاع از حکومت استبداد دینی پرداخت. او روز ۲۹ فروردین  ۱۴۰۲ در دیدار با دانشجویان ارزشی و بسیجی در واکنش به درخواست های مکرر ضمنی و حتی صریح  برخی از مسئولان حکومتی (خصوصاً حسن روحانی رئیس جمهور سابق نظام)* مبنی بر برگزاری رفراندم در مسایل مهم  مورد اختلاف، گفت: «مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟». در همین ابتدا باید تأکید کنم که واقعیت عینی بیش از چهار دهه حکومت استبداد فقاهتی در ایران مصیبت زده نشان داده است که این سخنان خامنه ای چیز تازه‌ای نیست و صرفاً دعوایی بین جناح های حکومتی برای حفظ خود نظام استبداد دینی است. همچنین خاطر نشان شوم که ساده لوحی محض است هر آینه تصور شود حکومتی که معترضان را به صرف اعتراض مسالمت آمیز به خاک و خون می کشد، می تواند رفراندوم برگزار کند و به نتایج آن متلزم باشد. اما از جنبه دیگری پرداختن به این موضوع حائز اهمیت است. از این منظر که در واقع سخنان صریح رهبر الدنگ نظام نقش و جایگاه نیمه خدائی و پاسخگو نبودن او را بیش از پیش آشکار نموده است. در عین حال میزان هراس و وحشت خامنه ای را از نتیجه روشن و از پیش معلوم برگزاری اینگونه رفراندوم ها در درون حتی خود نظام را نیز نشان میدهد. در همان حال خامنه ای را در تناقضی آشکار با سخنان قبلی خودش و حتی خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی گرفتار ساخته است که خلاصی از آن ممکن نیست. خامنه ای پیش از این گفته بود: « انقلاب ما را تبدیل کرد به یک ملت آگاه و سیاسی، امروز نوجوانهای ما هم در دورترین نقاط کشور تحلیل سیاسی میکنند، حوادث سیاسی را درک میکنند، روی هر مسئله‌ای تحلیل میگذارند.» (خطبه‌های نماز جمعه۱۴بهمن۱۳۹۰) و پیش تر از آن هم گفته بود: «ملت کاملاً هوشیارند. خود این هم یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است. مردم بیدار شده‌اند، قدرت تحلیل پیدا کرده اند.» ( در دیدار جمعی از مردم آذربایجان‌ شرقی ۲۸ بهمن۱۳۸۷) و نمونه دیگر اینکه در۱۸اسفند۱۳۹۰ در دیدار اعضای ”مجلس خبرگان رهبری” با وی گفته بود: « مردم با تحلیل وارد انتخابات شدند و رأی دادند؛ تحلیل داشتند. شما می دیدید از آن جوانِ رأی اوّلی تا آن مرد و زن کهنسال، هر کس از آنها سؤال میکرد که شما چرا رأی میدهید، یک تحلیلی پای آن می گذاشتند.» خمینی، بنیانگذار جمهوری جهل و جنایت اسلامی، نیز درتاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ در جمع نمایندگان منتخب «مجلس خبرگان قانون اساسی» گفته بود: «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد. شما وَلِیّ آن‌ها نیستید که بگویید این به ضرر شماست ما نمی کنیم». و به این ترتیب سیدعلی خامنه ای آخرین میخ بر تابوت جمهوریت حتی نمایشی و رای مردم در حکومت اسلامی را کوبید. در واقع حکومت اسلامی همواره مردم را به شکل امّت مطیع «ولی امر» و گوشت دم توپ خواسته است. امتی که فقط یکبار یک رأی به جمهوری اسلامی (که به قول خمینی در بنای آن «خدعه» کرد) داده‌ است و دیگرهیچ حقی ندارد.

 

واقعیت این است که خامنه ای در مقام خلیفه حکومت اسلامی که در مسایل جزئی و کلان کشور دخالت می‌کند، مسئول مستقیم تمام فجایعی است که در بیش از سه دهه خلافت اش در ایران رخ داده است. از کشتار ده ها هزار نفری ویروس کرونا با صدور فتوای منع ورود واکسن معتبر در ۱۹ دی ۱۳۹۹ گرفته تا  خسارت عظیم و کلان قمار هسته ای؛ از خسارت فراوان بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان سعودی گرفته تا ماجراجویی های منطقه ای در حمایت از نیروهای شبه نظامی؛ از کشتار معترضان و اعدام زندانیان  سیاسی (و حتی قربانیان آسیب های اجتماعی) گرفته تا حملات شیمیایی به دختران دانش آموز، خامنه ای نقش مستفیم دارد. تمام این فجایع هولناک و خسارت های عظیم توسط «رهبر»ی صورت گرفته است که خودش عنوان کرده بود: « باید خون گریست بر جامعه اسلامی که احتمال [رهبر شدن] کسی مثل من در آن مطرح شود». (جلسه مجلس خبرگان خرداد ۱۳۶۸)

 

خامنه ای اکنون هر سودایی در سر داشته باشد این را اما باید بداند (که حتماً هم می‌داند) که زمانه دیگری شده است. زمانه ی قیام ژینا که هرگز بازگشت به پیش از قتل حکومتی مهسا امینی، دختر ایران، ممکن نیست. خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» با شعار «مرگ بر دیکتاتور» ناقوس مرگ استبداد مطلقه دینی را به صدا درآورده است. ناقوس مرگ حکومتی که هر روز بقای آن خسارات عظیمی است. بی تردید مردم به جان آمده از استبداد فقاهتی، خصوصاً دختران شجاع و جسور ایران، که بیش از هفت ماه است شعله انقلاب ژینا را فروزان نگه داشته‌اند پاسخ تاریخی به خلیفه مطلق العنان حکومت اسلامی خواهند داد. قدرت مردم لایزال است و مردم آگاه ِ متحد و متشکل شکست ناپذیرند.

 

 

یاشار جاوید

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ برابر با ۲۲ آوريل ۲۰۲۳

 

…....................................

* حسن روحانی :

« راه حل مشکلات پیچیده کشور فقط اصل ۵۹ قانون اساسی است. اگر یک مساله پیچیده هست، دائم به هم می‌پیچیم، این به آن می‌گوید، او به این می‌گوید، این از آن انتقاد می‌کند، او از این انتقاد می‌کند، راه حلی جز اصل ۵۹ قانون اساسی وجود ندارد. مگر ما به ۱۲ فروردین افتخار نمی‌کنیم؟ مگر ما به قانون اساسی افتخار نمی‌کنیم؟ قانون اساسی با چه تثبیت و نهایی شد؟ با رفراندوم، با رای مردم.»

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©