Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ برابر با  ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲  برابر با ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳

تهاجم زمینی به غزه، فاجعه ای قابل پیش بینی است...

گیدئون لوی، 15 اکتبر 2023

ترجمه بهروز عارفی

اسرائیل در آستانه ی آغاز یک تهاجم زمینی فاجعه بار به نوار غزه قرار دارد - یا هنگام انتشار این مطلب، حمله آغاز شده است. گمان می رود که این حمله زمینی به شکست مفتضحانه ای ختم شود  که اسرائیل و غزه هرگز آن را تجربه نکرده اند. چنین تهاجمی وضعی به وجود می آورد که عکس های رسیده از غزه در چند روز گذشته، در مقابسه با آن، حالت کارزاری تبلیغاتی را خواهد داشت. امکان دارد که با قتل عام جمعی روبرو شویم. 

شماری از سربازان یهودی بیهوده کشته خواهند شد. مردم غزه با فاجعه (نکبه) دوم مواجه خواهند شد. نخستین نشانه های آن به چشم می خورد. هیچ کس از این وحشت سالم بیرون نخواهد آمد.

ساعت به ساعت، تصاویر غزه وحشتناک تر می شوند. گزارش های رسانه‌های اسرائیلی از این درگیری ، نشانه ی خیانت آنان به وظیفه شان است.  مخاطبان خود را از دیدن صحنه‌های واقعی جنگ محروم کرده و به سخنان بی پایان و ملال آور ژنرال ها بسنده می کنند.

اما این واقعیت که اسرائیل آنچه را که در غزه می‌گذرد نشان نمی‌دهد، به این معنا نیست که فاجعه ای در آنجا رخ نمی‌دهد. روز شنبه، بیش از یک میلیون نفر که نیمی از آنها کودک بودند، برای حفظ  جان شان فرار می کردند یا در خانه های ویران شده خود ب زندانی می شدند که جنبه ی خودکشی داشت.

سالمندان، زنان، کودکان، معلولان، بیماران، پیاده، روی کاپوت ماشین‌ها، سوار بر الاغ‌ یا موتورسیکلت‌ با میزان اندکی از داروندارشان به سمت جنوب فرار می کردند. مردم به سوی نابودی روان اند و این را  خود نیز می دانند.

در میان صف های طولانی جماعتی که به سمت جنوب می رفتند، هیچکس گمان نمی برد که به کاشانه اش  باز خواهدگشت. کسی نیست که صحنه های فاجعه (النکبه) را که نسل های گذشته ی  خانواده شان در 75 سال پیش دیده اند، تجسم نکند. غزه روز شنبه گذشته به کوهستان های قره باغ شبیه بود.

فلسطینی های غزه چه جایی برای رفتن دارند؟ کجا پنهان خواهند شد؟ به کجا پناه خواهند برد؟ شاید به دریا! این مردم نه برق دارند، نه آب و  نه دارو و نه  به اینترنت دسترسی دارند.

این اخراج یک تنبیه دسته جمعی است که چشم اندازِ آینده را متجسم می کند. اسرائیل اعلام می کند که شمال باریکه ی غزه را از حماس پاک خواهد کرد و به اهالی فرمان می دهد که به سمت جنوب حرکت کنند. سپس به دو میلیون نفر یا کسانی که زنده مانده اند دستور خواهد داد که دوباره به شمال فرار کنند تا جنوب را پاکسازی کند.

ماموریت انجام خواهد شد. "نیروهای دفاعی" اسرائیل به انبوه کشته شدگان این تهاجم اشاره ای نخواهند کرد و ادعا خواهند کرد که بیشتر آنها اعضای حماس بودند. هر نوجوانی را میلیشیای حماس می شمرند. بیش از 600 کودک فلسطینی  کشته شده اند، از جمله در بعدازظهرِ شنبه، پیش از تهاجم زمینی. هیچ کدام عضو حماس نبودند.

اسرائیل به یقین پیروز خواهد شد. غزه با خاک یکسان خواهد شد. شبکه تونل های زیرزمینی حماس پاکسازی خواهد شد. حیوانات انسانی به قتل خواهند رسید. بوی مشمئزکننده ی  مرگ از باریکه غزه به هوا برخواهد خاست و با صحنه های انسان هایی که از گرسنگی می میرند و یا در بیمارستان های فروریخته بر سر بیماران، در آستانه مرگ اند، در خواهد آمیخت.

و جهان بازهم به پشتیبانی از اسرائیل ادامه خواهد داد. چرا که « اسرائیل مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و هیچ چاره دیگری نداشت». امکان دارد که گروگان های اسرائیلی بهای ان را با جان خود پردازند.

و خورشید در غزه ای ویران شده طلوع خواهد کرد. و پس از آن چه خواهدشد؟ چه کسانی قدرت را به دست خواهند گرفت؟ نمایندگان آژانس یهود؟ همدستانِ اسرائیل در غزه؟ و اسرائیل از آن چه سودی خواهد برد؟ و این بدون اشاره به جنگی است که احتمالاً در چند جبهه در خواهد گرفت و حتماً بازی را کاملاً برهم خواهد زد.

اسرائیل در یک عملیات نظامی خطرناک درگیر می شود که هیچ چشم‌انداز بُرد در آن نیست. بهتر است از متحد خود در واشنگتن بپرسد که جنگ‌های بی‌معنای آمریکا با ادعای تغییر رژیم در سراسر جهان چه ثمری داشته است. می تواند بپرسد که چه تعدادی از مردم آن کشورها بیهوده کشته  تا چه کسانی به زور شمشیر آمریکایی قدرت را به دست گیرند. اما،  نیازی به آمریکا یا حتی اندیشیدن به فاجعه فلسطینی ها نداریم تا درک کنیم که در آستانه ی یک فاجعه تاریخی برای خود اسرائیل نیز هستیم.

اگر این عملیات انجام شود و اسرائیل نوار غزه را بر سر حاکمان و ساکنانش خراب کند، در وجدان های نسل‌های متعددی در  جهان عرب، جهان اسلام و جهان سوم حک خواهد شد. فاجعه (نکبه) دوم  موجب خواهد شد که صدها میلیون نفر در سراسر جهان از پذیرش اسرائیل خودداری کنند. ممکن است برخی از رژیم های عربی در ابتدا میانه روی اتخاذ کنند، اما افکار عمومی  این کشورها چنین اجازه ای به آنان نخواهد داد.

اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت و این هزینه بسیار سنگین تراز آن چیزی است که اسرائیل تصور می کند. اسرائیل در شرف درگیرشدن در یک جنگ فاجعه بار است – و چه بسا آن را آغاز کرده باشد.

 

https://www.haaretz.com/opinion/2023-10-15/ty-article/.premium/a-ground-invasion-of-gaza-is-a-disaster-foretold/0000018b-2f40-d450-a3af-6f5cc0ef0000

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©