Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

فوران آتشفشان خشم زنان

در اعتراض به قتل

مهسا امینی، دختر مظلوم مردم ایران

با شعار

زن، زندگی، آزادی

 

سرکوب سیستماتیک زنان در همه عرصه های زندگی، در ۴۳ سال گذشته توسط حاکمیت جمهوری اسلامی، هیچگاه فروکش نکرده است. با یک دست شدن حاکمیت  و  تسلط  پیشکاران رهبر بر تمامی ارکان قدرت، تهاجم به حقوق زنان شکل و شمایل تازه ای به خود گرفته است. راه اندازی گشت ارشاد، زنانه ـ مردانه کردن پارک ها، ممانعت از ورود عموم زنان به  استادیوم های ورزشی،  بی احترامی به زنان به اصطلاح "بدحجاب" در ادارات و بانک ها، فرستادن زنان به خانه و سازماندهی دورکاری به نام حفظ ارکان خانواده و در یک کلام، سرکوب همه جانبه آزادی های مدنی و شهروندی زنان کشور. اوج سیاستِ دستگیری ها و بازداشت های گسترده توسط گشت های ارشاد و ضرب و شتم دختران مردم در مراکز "پلیس امنیت اخلاقی"، با کوبیدن سر مهسا امینی دخترجوان کرد، به دیوار ون و مشت های مردان بیرحم و جانی بر سر او، با قتل این  دختر جوان و مظلوم ملت ایران رقم خورد تا دنائت و ددمنشی این جماعت تاریک اندیش آشکارتر گردد.

 

مرگ مظلومانه این دختر جوان کرد که برای دیدار خویشاوندانش به تهران آمده بود، جرقه ای بر خشم فروخفته و انفجاری زنان و مردان ایران زمین زد و آن را شعله ور ساخت. آتشفشان خشم زنان این مرز و بوم فوران کرد و سراسر ایران را فرا گرفت. زنان شجاع سقزی،  در اقدامی تاریخی، روسری ها را از سر برداشته و به پرچم اعتراض تبدیل کردند؛ زنان جوان تهرانی، روسری ها را به عنوان نماد اسارت ، تحقیر و توهین به زن، از سر برداشتند و بر چوب کردند و به آتش کشیدند؛ زنان هنرمند، موی های سرشان را بریدند و در غم این دختر جوان شهید، اشک ریختند. در بسیاری از شهرهای کشور، دختران و پسران جوان، در کنار هم، خیابان را تسخیر کردند و با گزمه های استبداد درگیر شدند. این بار زنان میهن، پرچم رزم با شکوه را برافراشتند و بایدها و نباید های حاکمیت را به صورت کریه اش تف کردند.

 

 اگر جبنش دی ماه ۹۶، خیزش تهیدستان شهری بود، اگر جنبش آبان ۹۸، اعتراضی همگانی علیه گرانی بنزین  و فشار اقتصادی کمرشکن بود، این بار خیزش شهریور ۱۴۰۱، اعتراضی شجاعانه علیه ستم مضاعف بر زنان و برای آزادی های مدنی و شهروندی تمام مردم ایران است. دختران جوان و شجاع این مرز و بوم پرچم مبارزه را در دستان پرتوان خود گرفته اند. فوران آتشفشان خشم زنان علیه تبعیض های لایه به لایه جنسی، علیه استبداد کریه مردسالار، علیه استثمار سیاه سرمایه، علیه بی حقی همگانی شان آنچنان گسترده است که همراهی و همگامی دیگر بخش های مردم را نیز بدست آورده است. اگر آپارتاید جنسی، فشار مضاعفی را بر زنان وارد آورده است ، نباید از یاد ببریم که در ایران ما، فقر،  چهره ای زنانه دارد. فشار بر زندگی روزمره خانواده های اکثریت عظیم جامعه، فشار مستقیمی بر زنان این بخش از مردم است. وضعیت زنان در مناطق ملی، با ستم چند لایه ای روبروست که خود از ژرفای آپارتاید جنسی حکایت دارد. تلاش رژیم برای سرکوب جنبش زنان و از آن طریق مهار خشم در حال انفجار توده ای  مردم، اکنون به عکس خود تبدیل شده است. جنبش زنان، اکنون پرچمدار وحدت و همگرانی جنبش های اعتراضی  شده است.  شهادت مهسا امینی دختر جوان کرد ایران زمین، به تلاقی گاه جبش زنان، جنبش جوانان و جنبش ملیت های تحت ستم تبدیل شده است که بر متن فقر زنانه، در کنار جنبش کارگران و زحمتکشان قرار می گیرد. اطلاعیه های گسترده تشکل های صنفی معلمان و سندیکاهای کارگری در محکومیت قتل عمد مهسای شهید، بیان گر این همبستگی گسترده است. چهار ستون جنبش های اجتماعی ایران به هم پیوسته اند و این رخدادی بسیار میمون و مسرت بخش است.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)،  در برابر خیزش شجاعانه زنان ایران، در برابر اعتراض جسورانۀ آنها به فشارهای مردسالاری پوسیده و  سرمایه سالار، در برابر درد  و رنجی که در خیابان و محل کار تحمل می کنند،  در برابر مبارزات روزمره چهل ساله شان، سر تعظیم فرو می آورد و به جسارت و فوران آتشفشان خشم شان درود می فرستد. ما بر این باوریم که  جنبش شکوهمند زنان که پرچمدار قدرتمند آزادی و حق شهروندی است،  با ریشه ای عمیق که در جنبش کارگران و زحمتکشان و جوانان کشور دارد، می تواند روند همگرائی  امیدبخش جنبش های اجتماعی کشور را سرعت بخشد.  قادر خواهد بود در هم تنیدگی پیکار برای آزادی، و پیکار برای برای نان را مستحکم تر سازد و ریشه های استبداد دینی تاریک اندیش را بلرزاند ، نیروهای وفادار به رژیم را به تردید وادارد و شکاف درونی شان را تشدید نماید تا تفنگ شان را زمین بگذارند  و از این طریق قادر خواهد بود سرنگونی رژیم را  تسریع کرده و راه حاکمیت مردم را هموار سازد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©