Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲
با اتحاد و همبستگی به قتل فجیع ژینا امینی اعتراض کنیم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

با اتحاد و همبستگی به قتل فجیع ژینا امینی اعتراض کنیم!

 

از فراخوان اعتصاب عمومی در روز دوشنبه ۲۸ شهریور در کردستان حمایت می کنیم

 

گلرنگ شد در و دشت از اشکباری ما

چون غیر خون نبارد ابر بهاری ما

فرخی یزدی

 

خشم خروشان مردم خشمگین ایران در اعتراض به قتل فجیع مهسا امینی در بازداشتگاه «پلیس امنیت» حکومت اسلامی، نه تنها در شبکه های اجتماعی، بلکه به خیابان ها نیز سرازیر شده است. فوران خشم مقدس مردم، این بار علیه جنایت شنیع قتل دختر ۲۲ ساله‌ی اهل سقز به خاطر حجاب است که ننگ آن را با آب زمزم و کوثر هم نمی توان شست. مردم در مقابل بیمارستان کسری که پیکر مهسا را طبق اطلاعیه بیمارستان «بدون علائم حیاتی و در وضعیت مرگ مغزی» به آنجا برده بودند، شعار می‌دادند:

 « به نام دین و قانون / حلال شده خونمون».

 امروز در مراسم خاکسپاری مهسا (ژینا) امینی در سقز نیز با یورش نیروهای گارد ویژه حکومت جنایتکار، خون تازه‌ای بر سنگفرش خیابان نقش بست. گرچه جنایتکاران شمع وجود مهسا (ژینا) امینی را در همان عنفوان جوانی اش خاموش کردند، اما در جهنم جمهوری اسلامی مقاومت و اعتراض ادامه دارد. قتل مهسا امینی، نمونه‌ای آشکار شده از سرکوبی تمام عیار است که سال‌ها زیر سایه‌ی حاکمیت زن‌ستیز در جریان بوده است. بر سنگ قبر موقت ژینا نیز نوشته‌اند:

« ژینا جان تو نمی میری، نامت یک رمز می شود».

 آری، ژینا جاودانه شد و مرگش رمز اتحاد علیه حکومت اسلامی زن ستیز که بیش از چهار دهه جنایت کرده است.

 

در ادامه واکنش‌ها به این جنایت تکان دهنده دولتی، احزاب و سازمان های سیاسی کردستان فراخوان اعتصاب عمومی در کردستان در روز دوشنبه ۲۸ شهریور را اعلام کرده اند. اعتراض به این جنایت هولناک نه تنها از سوی مردم کردستان، بلکه می بایست در سراسر ایران صورت بگیرد. کارنامه ننگین و سیاه استبداد دینی نشان می‌دهد که رژیم جهل و جنون جمهوری اسلامی، تنها با سرکوب و کشتار امکان بقا یافته است. تنها راه مقابله مؤثر با آن، به میدان آمدن توده های هر چه وسیعتر و برتری عددی مردم در میدان مبارزه و ایجاد تشکل های مستقل است.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع دولتی و ابراز همدردی با خانواده های داغدار امینی و افتخاری و عرض تسلیت به مردم سقز و ایران، حمایت همه جانبه  خود را از اعتراضات مردم و اعتصاب عمومی کردستان اعلام می دارد. تنها با اتحاد و همبستگی مردم ایران است که می توان به عمر ننگین حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی پایان داد و بر سرنوشت خویش حاکم شد. سازماندهی اقدامات مشترک و بویژه نافرمانی های مدنی و فراگیر می‌تواند ما را به هدف نزدیکتر کند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۲۶  شهريور ۱۴۰۱ برابر با ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©