Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۱۳ اگوست ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۱۳ اگوست ۲۰۲۲

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت ترور سلمان رشدی

 

فراموش نکنیم که سلمان رشدی، هم یکی از ماست

 

در روز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۱۲ اوت ۲۰۲۲، یک جوان ۲۴ ساله اهل نیوجرسی لبنانی الاصل با ضربات چاقو به سلمان رشدی حمله ور شده است. ضارب، بر اساس اطلاعات پلیس نیویورک، هادی مطر است که بر پایه اطلاعات فیسبوکی اش، از طرفداران حزب الله و جمهوری اسلامی است. سلمان رشدی در سالنی که برای سخنرانی رفته بود، مورد حمله قرار گرفت.

 

حمله جنایتکارانه به سلمان رشدی، نویسنده پرآوازه، یک بار دیگر فتوای قتل او از سوی خمینی را به صدر اخبار آورده است. روح‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ فتوای قتل او را به خاطر نوشتن کتاب «آیات شیطانی» صادر کرده بود. علی خامنه‌ای، رهبر کنونی رژیم، در۷۱/۵/۱۹ در این باره گفته بود:«اصولى که جمهورى اسلامى با آنها معروف شده را با سربلندى نگه دارید، نه با خجالت... بنده، همان وقت‌ها [در مورد  سلمان رشدی] قرص و محکم ایستادم و گفتم: «امام تیرى شلیک کرده‌اند و این تیر همین‌طور مى‌رود. خوب هم هدف‌گیرى کرده‌اند و تا به هدف نخورد نمى‌افتد.»  و فرمانده کنونی سپاه  قدس در یک سخنرانی می گوید: «دیگر در خانه خود هم امنیت نخواهید داشت. ترامپ و پمپئو باید یاد بگیرند مانند سلمان رشدی زندگی کنند»

 

ما ایرانیان، نتایج چنین فتواهای جنایتکارانه ای را در فرمان حمله به کردستان، در قتل عام فعالان ترکمن صحرا، اعدام های خونین دهۀ شصت و همچنین فتوای قتل عام هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷،   و به خاک افتادن هزاران هزار مبارز راه آزادی و رهائی تجربه کرده ایم.

 

اقدام جنایتکارانه ترور سلمان رشدی، بی توجه به انگیزه و جریاناتی که در سازماندهی آن شریک بوده اند، حمله آشکاری به آزادی بیان و ناقض دفاع از آزادی های بی قید و شرط سیاسی است. سیاست تروریستی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، ادامه همان سیاست سرکوبگرانه ای است که در داخل کشور با شدت اجرا می شود. دستگیری و شکنجه فعالان صنفی کارگران و معلمان، فشار سنگین و دستگیری زنان عاصی از سیاست های "حجاب و عفاف"، ویران کردن خانه های شهروندان بهائی و به اجراء گذاشتن احکام زندان و اعدام به صورت گسترده، حلقاتی از این سیاست بشدت خشن و ضدمردمی است.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، اقدام تروریستی حمله به سلمان رشدی را به شدت محکوم می کند. فراموش نکنیم که سلمان رشدی، یکی از ماست. ما آرزو داریم که این نویسنده پرآوازه، از این حمله  مرگبار، جان سالم بدر برد. این حادثه نشان می دهد که بازوهای تروریستی نزدیک به جمهوری اسلامی، اقدامات تروریستی شان را در خارج کشور نیز مجددآ آغاز کرده اند. چنین خطری، ضرورت هوشیاری هر چه بیشتر  فعالان سیاسی را برجسته تر می سازد و توهمات خوش خیالان می تواند فاجعه بار باشد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۱۳ اوت ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©