Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با  ۳۰ آوريل ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱  برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۲۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

یک پیروزی برای جنبش دادخواهی:

 

درخواست اشد مجازات برای حمید نوری

 

دادستان سوئد، کریستینا لیندوف کارلسون، روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ (٢٨ آوریل ) در هشتاد و هشتمین جلسه محاکمه حمید نوری، دادیار زندان گوهردشت و از عاملان و مجریان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان خونین سال ۶۷، درخواست اشد مجازات‌ کر که در قوانین سوئد حبس ابد است.  حمید نوری (عباسی) به دو اتهام «جنایت جنگی» و «قتل عمد» ٩ ماه است که در دادگاه استکهلم سوئد محاکمه می‌شود که روز سه شنبه سوم ماه می (۱۳ اردیبهشت) به پایان خواهد رسید. دادستان این دادگاه، زندان گوهردشت کرج در آن زمان را «کارخانه کشتار» و اعدام سازمان یافته زندانیان سیاسی توصیف کرد. با این وجود حمید نوری جانی برای اثبات سرسپردگی اش به نظام جنایتکار حکومت اسلامی همه وقایع مربوط به این اعدام‌ها و همچنین اتهام‌ها علیه خود را «نمایشنامه» و «داستان سرتاسر خیالی، توهمی و پوشالی، جعلی و غیرمستند» خوانده است. بی تردید نظر دادستانی سوئد یک پیروزی بزرگ برای جنبش دادخواهی در ایران که دنبال حقیقت و عدالت هستند، می باشد. این اولین باری است که یک دادگاه در جهان به پرونده کشتار زندانیان سیاسی در تابستان خونین سال ۱۳۶۷ رسیدگی می‌کند و خواهان مجازات یکی از عاملان آن که در ۱۸ آبان ۹۸ در فرودگاه آرلاندا سوئد دستگیر شد، می شود. این رسیدگی در پی ١٤ ماه تحقيقات مقدماتی و پس از برگزاری بیش از ۸۸ جلسه و شنیدن اظهارات ٣٥ شاکی و شهادت ٢٨ نفر و٩ تَن شاهد متخصص، صورت گرفته است. وزارت خارجه سوئد هم در اقدامی بسیار استثنائی پس از قرائت نظر دادستانی این کشور و با وجود اینکه هنوز دادگاه حکم خود در این رابطه را صادر نکرده است، با انتشار یک اطلاعیه داغ، از تمامی شهروندان سوئدی خواست برای کارهای غیرضروری به ایران سفر نکنند. در این  توصیه وزارت امور خارجه سوئد پیرامون سفر به ایران آمده است:« با توجه به وضعیت امنیتی، وزارت امور خارجه هم اکنون توصیه می کند از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری شود. این توصیه از روز پنجشنبه ٢٨ آوریل اعمال می شود. دلیل آن این است که وضعیت امنیتی در کشور برای سوئدی ها و سایر اروپایی ها بدتر می شود».

موفقیت و پیروزی دادخواهان در این محاکمه تاریخی و ثبت تاریخی شرح ماجراهای زخم های خون چکان زندگان ِ همواره در رنج که فقط به امید دادخواهی زنده اند، بسی مایه خرسندی و شعف شده است. برای اولین بار بود که چشمان دادخواهان از پی این همه بیداد نظام جنایت کار حکومت اسلامی از شوق اشکبار شد. اما دریغا و حسرتا که بسیاری از داغداران «زیباترین فرزندان آفتاب و باد» شاهد این روز تاریخی نیستند. آن هائی که در سیاه ترین و خونبارترین سال‌های حکومت اسلامی همواره یاد عاشق ترین زندگان خفته در خاوران ها را گرامی داشتند و از گلزار خاوران در جغرافیای تاریخی بعنوان نماد پایداری و مقاومت جانفشانان چون مردمک چشم حفاظت کردند. شرح آن بیداد هولناک نه چنان سهل باشد که بشود بیان کرد مگر آنکه کلام از شاعر بزرگ عشق و آزادی احمد شاملو، به عاریه گرفته شود:

 « و گورستانی چندان بی‌مرز شیار کردند که بازماندگان را هنوز از چشم خونابه روان است».

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) این پیروزی را به همه دادخواهان تبریک می‌گوید و می‌کوشد بیرق دادخواهی همواره در اهتزاز بماند و داد این بیداد بزرگ از آمران و عاملان آن (از صدر تا ذیل) در یک دادگاه عادلانه در ایران آزاد گرفته شود. دادی نه برای انتقام بلکه برای کشف حقیقت و اجرای عدالت تا اینکه دیگر هرگز شاهد تکرار چنین جنایات هولناک نباشیم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©