Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با  ۰۲ می ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰  برابر با ۰۲ می ۲۰۲۱
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران راه کارگر

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران راه کارگر

در محکومیت تهدید جانی رضا شهابی و خانواده اش

 

تهدید جانی فعالان کارگری و خانواده های شان، فاز جدید سرکوب!

 

سندیکای شرکت واحد  طی اطلاعیه ای خطاب به مقامات قضائی، نگرانی عمیق خود را از تهدید جانی رضا شهابی و خانواده اش اعلام کرده است. رضا شهابی نیز با انتشار نامه سرگشاده ای به مسئولان قضائی جزئیات این تهدید جانی و تعرض فیزیکی عوامل نیروهای امنیتی به خواهرزاده اش  را منتشر ساخته است. درنامه رضا شهابی آمده است: «با کمال تعجب و تاسف به تازگی خود و خانواده و حتی فامیلم مورد تهدید جانی قرار گرفته ایم. به این صورت که مدتی است فردی ناشناس با دو شماره متفاوت به خودم و همسرم از طریق واتس‌آپ و پیامک، پیام‌های تهدید آمیز داده است. ابتدا با این تصور که ممکن است از مزاحمت های معمول باشد، اهمیت ندادم تا این که دو روز پیش با ارسال چند پیام به همسرم، ایشان، من و پسر و دخترم را تهدید به قتل کرده بود . پس از این تهدیدات تلفنی، دیروز عصر در خیابان جیحون دو نفر موتورسوار به خواهر زاده‌ام هجوم برده و وی را به شدت مرعوب کرده و در حالیکه خواهر‌ زاده‌ام دچار شوک عصبی شده است، او را با تهدید از محل برخورد، به چند کوچه بالاتر می برند و با پیچاندن دست و خشونت فیزیکی به او می‌گویند که: “به دایی‌ات گفته بودیم تاوان سختی خواهد داد حالا باهات کاری نداریم ولی برو به دایی‌ات بگو حواسش باشد و دست از کارهایش بردارد، در غیر اینصورت هم پسرش و هم دخترش را می‌گیریم و خودش را طوری می‌زنیم که کسی او را نشناسد"».

 

 سرکوب فعالآن جنبش کارگری یکی از اقدامات ثابت و دائمی رژیم جمهوری اسلامی بوده است. اما در چند سال اخیراین اقدامات سرکوبگرانه در ابعاد چشم گیری افزایش یافته است. پیش از این شاهد ضرب و شتم معلمان در کلاس درس و دستگیری آنها بوده ایم همچون دستگیری محمد حبیبی یا زندانی کردن اسماعیل عبدی، رمضان زاده، بهشتی لنگرودی یا دستگیری بازنشستگان همچون اسماعیل گرامی و بسیاری از فعالان محیط زیست، مبارزان حقوق زنان، مدافعان حقوق ملیت ها واقلیت ها و کنشگران مدنی. این سیاست سرکوبگرانه در روز جهانی کارگر نیز دنبال شد. نیروهای امنیتی رژیم به گردهم آئی کارگران و بازنشستگان و مردمی که به دعوت تشکل های مستقل کارگری، معلمان، زنان و بازنشستگان تجع کرده بودند یورش برده و به ضرب و شتم آنها می پردازند اما از تظاهرات و گردهم آئی که به دعوت "خانه کارگر" جمع شده بودند با اسکورت حمایت می کنند. در جریان تجمع مستقل روز اول ماه مه ۱۴۰۰ شاهد دستگیری بیش از۳۰  تن فعالان کارگری و بازنشستگان بودیم که پرونده سازی علیه آن ها به جریان می افتد هر چند همان شب همۀ آنها آزاد شدند.

 

افزایش اعتراضات کارگری، مدنی و اجتماعی در چند سال اخیر حاصل فشارهای سنگین و غیرقابل تحملی است که ناشی از فروپاشی همه جانبه اقتصاد ایران، فساد نهادینه شده و همه جانبه ای می باشد  که در تمامی سطوح جامعه ما نفوذ کرده است. خصوصی سازی مهارگسیخته خدمات اجتماعی که هزینه آن به خانواده های مزد و حقوق بگیران تحمیل می شود، همراه با سوء مدیریت حکومت، باعث گسترش مرگبار کرونا شده است. جمهوری اسلامی این وخامت اقتصادی و اجتماعی را برای اکثریت مردم در شرایطی رقم می زند که با قمار هسته ای، لااقل صدها میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را به هدر داده و تحریم های فلج کننده ای را نصیب اکثریت مردم ایران ساخته است. در چنین شرایط فلاکت باری برای مردم ایران، دستگاه رهبری( با نام شب "میدان") همچنان جنگ درسوریه در مقام پیاده نظام سیاست های نظامی پوتین راهمراه با دخالت های نظامی در کشورهای خاورمیانه را با میلیاردها دلار به هزینه فلاکت اقتصادی مردم ایران ادامه می دهد. در چنین شرایط سختی برای مردم کشور، هنگامی که مزد و حقوق بگیران برای حداقل های زندگی دست به اعتراض میزنند تلاش می کند صدای اعتراض آن ها را با زندان، سرکوب و تهدید خاموش سازد.

 

اکنون به نظر می رسد که حاکمیت برای تشدید سرکوب لجام گسیختۀ خود، به تاکتیک جدیدی روی آورده  تا با حذف فیزیکی، ترس و وحشت را در میان فعالان کارگری، مدنی و اجتماعی بگستراند و مانع از رشد و گسترش اعتراضات به حق مزد و حقوق بگیران کارد به استخوان رسیده بشود. روانه کردن گروه های سیاه ترور و آتش به اختیارهای سازمان یافتۀ امنیتی برای ضرب و شتم و حتی ترور فعالان و اعضای خانواده های شان ، شیوۀ کهنه و رذیلانه سرکوب است که در مرحله کنونی نیز مجددآ به کار گرفته می شود. حاکمیتی که با قتل های رنجیره ای، جان ده ها فعال سیاسی و فرهنگی در دهۀ هفتاد و هشتاد را گرفت، باز به همان تاکتیک کثیف و فاشیستی روی آورده است. روشن است که اتخاذ چنین تاکتیکی، باید به مثابه زنگ خطر جدی برای تمامی فعالان تلقی گردد.

 

سازمان ما تهدید جانی رضا شهابی یکی از سرشناس ترین فعالان جنبش کارگری و اعضای خانواده اش  را قویاً محکوم کرده و تاکید می کند که این گونه عوامل اطلاعاتی آتش به اختیار شکل غیررسمی دستگاه های  امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی هستند و مسئولیت هرنوع تهدید و تعرض از این نوع  به عهده بالاترین سطوح  رهبران نظام جمهوری اسلامی است.

سازمان ما همچنین از تمامی فعالان سیاسی و نیروهای مترقی و آزادی خواه  و برابری طلب بویژه در خارج از کشور تقاضا دارد با تمام توان نقش خود در افشای این تاکتیک به شدت خطرناک و رذیلانه را ایفا کرده و سیاست پشتیبانی و رساندن صدای دادخواهی فعالان داخل به همه سازمان ها و نهادهای مترقی و افکار عمومی کشورهای گوناگون را با جدیت دنبال کنند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۰۱ می ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©