Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با  ۲۵ آوريل ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰  برابر با ۲۵ آوريل ۲۰۲۱
خاوران؛ طرح جنایتی دیگر از سوی حکومت اسلامی

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

خاوران؛

آرامگاه شهیدان  مان  را از دست نمی دهیم

 

خاوران، آرامگاه  دسته جمعی عاشق ترین زندگان و نماد پایداری شکوهمند خانواده‌های جانفشانان، بار دیگر از سوی حکومت جنایتکار اسلامی مورد تعرض قرار گرفته است. حاکمان جبار این بار با ترفندی کثیف و رذیلانه با ممانعت از دفن اجساد بهائیان در گورستان هایشان، آن‌ها را تحت فشار قرار داده و مجبور به دفن پیکرهای درگذشتگان شان در خاوران کرده اند. در تصاویر تازه منتشر شده در فضای مجازی ده قبر در محل یکی از گورهای دسته‌جمعی اعدام شدگان در دهه شصت کنده شده و دو نفر نیز دفن شده است. این جانیان بیرحم می خواهند این بار با جنایتی دیگر از این دست به زعم خود آثار جنایت دهشتناک کشتار زندانیان سیاسی در خاوران را از بین ببرند. اما آن‌ها غافل از این هستند که خاوران یک نماد ماندگار تاریخی است و هرگز با هیچ ترفندی محو نخواهد شد. خاوران تنها یک جغرافیا نیست بلکه تاریخ مشترک تمام مبارزان راه عدالت و آزادی است! خاوران، زمین متروکی که «لعنت آباد»اش می نامیدند به خاطر آرمیدن فرزندان جانفشان مردم در دل آن، نام گلگونش در یاد دوران ها خواهد ماند.

خاوران در عین حال نماد جنایت دهشتناک حکومت استبداد فقاهتی هم است که به همت والا و مقاومت ستودنی خانواده‌های شهدای گرانقدر چپ در سیاهترین روزگار دهه شصت (و بعد از آن) حفظ شده است. آن دوره سیاه موسوم به «دهه طلائی امام راحل» که حتی برگزاری مراسم شهدا و سوگواری - که حق بدیهی هر انسانی است -  برای خانواده‌های داغدار قدغن بود. اما اکنون وارثان بیش از چهار دهه رنج و مصیبت توصیف ناپذیر، متحد و همدل دادخواه این بیداد بزرگ هستند. مشعل این جنبش دادخواهی که سوخت بار آن داغ جانسوز بر دل هاست تا به سرانجام رساندن محاکمه عادلانه تمامی آمران و عاملان جنایات - از صدر تا ذیل – و کشف تمامی حقایق، خاموشی نخواهد گرفت.

در این میان مخالفت جامعه بهائی برای تن دادن به این ترفند رذیلانه رژیم سفاک و مقاومت در برابر فشار  و اجبار حکومت استبدادی هم قابل تقدیر است و باید مورد حمایت قرار گیرد. فراموش نباید کرد که در حکومت اسلامی بهائیان نیز شهدای زیادی داده‌اند و به یک معنی این دین را می‌توان دین شهدا نامید. واقعیت تلخ این است که در جهنم جمهوری جور و جنایت نه تنها زندگان بهائیان بلکه حتی مردگان شان نیز در امان نیستند.از این رو دفاع از حقوق شهروندی بهائیان و دفاع از برگزاری آزادنه مراسم و مجالس شان وظیفه هر انسان آزادی خواه و عدالت طلبی است.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، این تعرض ضد انسانی حکومت اسلامی به خاوران را بشدت محکوم می‌کند و از افکار عمومی و وجدان های بیدار ایران و جهان و همه نهادها و سازمان های مترقی مدافع آزادی و عدالت اجتماعی می‌خواهد سکوت نکنند و به هر شکل ممکن در کنار خانواده‌های بازماندگان قتلعام هولناک زندانیان سیاسی باشند تا امر جمعی دادخواهی به سرانجام برسد. باشد که خاوران چون آئینه ایی برای بازنمائی دورانی از وحشت و قساوت و جنایت حاکمان جبار در تاریخ خونبار کشورمان حفظ شود تا دیگر بار هرگز این جنایات تکرار نشود.

ما درهمانحال تبعیض های دهشتناک یا آپارتاید مذهبی اِعمال شده علیه جامعه بهائیان ایران که جمهوری اسلامی را به یک جهنم واقعی برای بزرگترین اقلیت غیرمسلمان ایران مبدل ساخته  را قویاً محکوم ساخته و خواهان اعاده کامل حقوق شهروندی برابر برای همه شهروندان بهائی ایران هستیم. جدائی کامل مذهب از دولت، از سیستم قضائی و از آموزش و پرورش، ممنوعیت هر گونه کمک دولتی به موسسات مذهبی و فعالیت های آن ها، الغاء مذهب رسمی، شخصی بودن اعتقاد به مذهب و آزادی همه افراد در داشتن و نداشتن مذهب، آزادی کامل تبلیغات مذهبی و ضد مذهبی، پایان دادن به تبعیض های مذهبی و برقراری حقوق برابر برای همه شهروندان صرفنظر از تعلقات ملی، مذهبی، جنسیتی و اعتقادات سیاسی آن ها یکی از ملزومات حیاتی سوسیالیسم دمکراتیک است که ما به عنوان بدیل برای آن مبارزه میکنیم.

 


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۲۵ آوريل ۲۰۲۱

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©