Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ برابر با  ۱۶ مارس ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹  برابر با ۱۶ مارس ۲۰۲۱
fff

 

پیام نوروزی هیئت اجرائی سازمان سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰

آغاز قرن امید و رهائی

 

بهار از راه می رسد!

 

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار

خوش به حال چشمه ها و دشت ها

خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نیمه باز

خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز

خوش به حال جام لبریز از شراب

خوش به حال آفتاب

(فریدون مشیری)

 

بهار از راه می رسد! شاخه های درختان تنومند سرزمین زیبای مان ، نرم نرمک به جوانه می نشینند. از هر سو، شکوفه ها و جوانه ها بر شاخه های رنگ به رنگ درختان استوار این جنگل گسترده در سراسر این مرز و بوم، رخ می نمایانند. نبرد شادی، زندگی و رهائی از سرمای سرد زمستان جهل و تباهی، روز به روز گسترده تر و متنوع تر می شود. شاخه های بیشمار جنبش های اجتماعی کشورمان، در تلاش برای خلاص شدن از خواب زمستانی و رها شدن از سرمای جان سوز، دل به نسیم های بهاری می سپارند. درختان استوار و سالمند این دیار دربند، پرچم بیداری از رخوت سال ها،  بر دوش گرفته  و پروانه های عاشق، بلبلان خوش الحان ، گنجشک های  نغمه خوان و کبوتران زیبا، در چهار سوی این سرزمین پهناور، گَردۀ همگرائی می پاشند تا جوانه های امیدِ زندگی بخش به بار بنشینند. جویبارهای همبستگی، به ریشه های درختان پرجوانه، آب حیات می رسانند. از دامنه های دماوند سربلند تا دشت های سرسبز شمال، از کوه های استوار کردستان تا دشت های سوزان خوزستان، هرمزگان،  سیستان و بلوچستان، از دریای خزر تا کرانه های خیلج فارس و دریای عمان، ترنم های بهاری به گوش می رسد. و چنین است که امید به بهار، به بهار آزادی از هر سو رخ می نماید، و پیکار بی امان "برای نانِ همه ، برای نور و برای سرود" فراگیرتر می شود.

 

اما زمستان سرد و بی پیرِ جهل و تباهی، جان سخت در برابر بهار، تمام قد ایستاده است؛ « آنك قصابانند\ بر گذرگاه ها مستقر\ با كنده و ساتوري خون آلود » به شکار پروانه های عاشق، بلبلان خوش الحان ، گنجشک های  نغمه خوان و کبوتران زیبا مشغولند؛ از پیام های همگرائی آن ها به وحشت افتاده اند؛ پروانه های عاشق را  شکار می کنند تا گرده های همگرائی بهاری را پخش نکنند؛  بلبلان عاشق را به بند می کشند تا نغمه های همبستگی سرندهند. قفس های پاسداران تاریکی و جهل  و زمستان سردِ سرمایه  و ظلمت پر است از بلبلان عاشق و گنجشگ های نغمه خوان و کبوتران زیبا. حتی در قفس هم از آنها می ترسند. از این قفس به آن قفس تبعیدشان می کنند تا پیام ایستادگی و استواری شان به هم آوائی نرسد. ستایش گران نعلین و چکمه و پوتین با ساتورهای خونآلودشان به جان درختان تنومند و سالمند این دیار زیبا افتاده اند، به قطع شاخه ها مشغولند، جوانه ها را درو می کنند و گل های زیبا را می چینند، به این امید واهی که مانع رسیدن بهار شوند. ظلمت پرستان ستمگر و مرگ گسترِان ذوب در ولایت، بر منبرهای حقیقی و مجازی، پیام های شوم زمستانی سر می دهند و به نفرین بهار مشغولند.

 

اما گره خوردگی رستاخیز طبیعت با رستاخیز مردمان ما علیه تاریک اندیشان، نشان از مقاومت مردمانی می دهد که در ستایش جوانه و سبزه و گل و بلبل، از شور زندگی  دفاع می کنند؛ حرمت انسانی، آزادی و آزادگی را می ستایند؛ از جوانه های امید زندگی بخش دفاع می کنند. بدین سان جشن نوروز؛ بیان پیکار بی امان نیروهای روشنایی، آزادی و زندگی در برابر ظلمت پرستان، ستایش گران غم، ستمگران بیرحم و مرگ گستران بیشرم است و پاس داشتِ امید به پیروزی مردمان بر نامردمان .

 

عید نوروز، نوروز قرن نوین ایران، قرن امید و رهائی و فرارسیدن بهار و رستاخیز زیبای طبیعت را به مردمان ایران زمین و همۀ خویشاوندان مان در کشورهای دیگر که نوروز را پاس می دارند، شاد باش می گوئیم.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ برابر با ۱۶ مارس ۲۰۲۱

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©