Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ مارس ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰  برابر با ۱۴ مارس ۲۰۲۲
« ما را هراسی از شما نیست

 

« ما را هراسی از شما نیست!»

در حاشیه یک رویداد

 

یاشار جاوید

 

روز۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ برگ زرین و نقطه عطفی در حافظه ی تاریخی جنبش مطالبه گری معلمان ایران است که برای همیشه ثبت و ماندگار شد. در عین حال در این روز برگ سیاه دیگری نیز به کارنامه ننگین حکومت اسلامی اضافه گردید. ماجرا از این قرار است که روز شنبه۲۱ اسفند جمعی از فرهنگیان قصد داشتند در حمایت از عزیز قاسم زاده ، معلم آگاه و سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان، ایشان را تا   دادگاه شهرستان رودسر مشایعت کرده و یک تجمع مسالمت آمیز در مقابل اداره آموزش و پروش شهر برگزار کنند. اما مقامات محلی در هراس از حضور فرهنگیان تمام شهر را به حالت نظامی و آماده باش در آوردند، اداره آموزش و پرورش را بستند، دادگستری را تعطیل کردند و توسط نیروهای سرکوبگر یگان ویژه و لباس شخصی با توهین و فحاشی به خشن ترین و وحشیانه ترین شکل به فرهنگیان شریف هجوم آورده و تعدادی را بشدت مصدوم و تعدادی را بازداشت کردند. در ضمن، رفتار بسیار ناشایست و شرم آوری نیز با مادر سالخورده عزیز قاسم زاده و دیگر اعضای خانواده وی نیز داشتند که بسیار مایه تأسف است. از جمله بازداشت شدگان این یورش وحشیانه، محمود بهشتی لنگرودی و محمود صدیقی پور دو تن از پیشکسوتان فرهنگیان به همراه حسن نظریان، مسعود فرهیخته و بهرام بخشی پور بودند. گرچه مسئولان محلی مجبور شدند همه بازداشت شدگان را آزاد کنند ولی شدت آسیب دو نفر از معلمان زن چنان بوده که راهی بیمارستان گردیدند. این اقدام وحشیانه آتش به اختیاران و نیروهای سرکوبگر نظام با فرهنگیان فهیم جامعه که سلاحی جز قلم ندارند و با سوختن شمع وجودشان به دانش آموزان درس آزادگی می دهند، داغ ننگ دیگری بر پیشانی نظام فقاهتی سرکوبگر شد که از یادها نخواهد رفت. این عوامل حکومتی که چند صباحی بر مسند قدرت نشسته‌اند باید بدانند که جنبش معلمان ایران که ریشه در اراده آگاهانه و آمیخته با شجاعت و دلاوری فرهنگیان این مرز و بوم دارد قابل سرکوب نیست. این سخن عزیز قاسم زاده، فرهنگی فرهیخته و هنرمند محبوب، که به جرم مطالبه گری ولی با اتهامات واهی و نخ نما محاکمه می شود، خطاب به نیروهای سرکوبگر که « نمی توانید با جو امنیتی و ارعاب صدای معلم را خاموش کنید و ما را هراسی از شما نیست» جوهر و جان کلام  فرهنگیان شریف ایران است.

تشکل های صنفی معلمان در شهرها و استان های مختلف ایران در واکنش به این اقدامات  شنیع و سرکوبگرانه عوامل رژیم  در شهرستان رودسر با صدور بیانیه هایی آن را بشدت محکوم کرده و از عزیز قاسم زاده و دیگر فرهنگیان آسیب دیده حمایت کردند. آنچه که مقامات محلی به  زعم خود می خواستند با سرکوب و ارعاب به هدفشان برسند به ضرر خودشان تمام شد و یکپارچگی و اتحاد و همدلی فرهنگیان در سراسر ایران را بیش از پیش دامن زد. چنانکه « کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس» در بیانیه شان ضمن هشدار به آمران و عاملان چنین رفتارهای غیرمسئولانه، نوشته‌اند: « اینگونه رفتارهای موحش کمترین تردید در ایمان راسخ معلمان به پیگیری مطالبات خود ایجاد نخواهد کرد و آنان را متحد و منسجم و مصمم تر از پیش خواهد نمود

سخن پایانی را از خود بیانیه «شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران» عاریه می‌گیرم تا تأکید موکدی باشد بر آنچه فرهنگیان شریف و فهیم ایران اعلام می دارند: "… جنبش معلمان ایران در قالب شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، به زودی بار دیگر خیابانها را فتح خواهد نمود، و بی اعتنایی حاکمیت نسبت به خواسته های انباشته شده ی فرهنگیان (آزادی معلمان زندانی ، قانون رتبه بندی ، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ، استخدام رسمی نیروهای موقت ، نهضت سواد آموزی ، مربیان پیش دبستانی ، معلمان خرید خدمات آموزشی ، خدمتگذاران ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان) بویژه اجرای اصل۳۰ قانون اساسی یعنی آموزش رایگان و با کیفیت برای فرزندان ایران زمین که مطالبه ی ۸۰ میلیون ایرانی است ، و ادامه ی سرکوبهای آرام یا خشونت آمیز را محکوم نموده و حق خود می داند که از فرهنگیان ستمدیده دفاع نموده و تا رسیدن به خواسته های قانونی و طبیعی خود کنش های لازم را به زودی از سر گیرد."

بشارت باد مردم سرزمین محنت زده و مصیبت دیده ی ایران را که با چنین رستاخیز پرشکوهی از سوی فرهنگیان آگاه و فهیم و شریف، بهاری خجسته بار در راه است.

 

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ مارس ۲۰۲۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©