Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ ژانويه ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰  برابر با ۱۴ ژانويه ۲۰۲۲
داغداران و دادخواهان ستم کشته گان

 

 داغداران و دادخواهان ستم کشته گان

به دنبال حقیقت و اجرای عدالت

ابلیس پیروز مست

سور عزای ما را بر سفره نشسته است

                                 احمد شاملو

 

 

یاشار جاوید

 

هیجدهم دی ماه دومین سالگرد جنایت ساقط کردن هواپیمای اوکراینی با موشک های سپاه پاسداران و قتل ۱۷۶ انسان بی‌گناه بود. داغداران و دادخواهان چهار دهه جنایت جمهوری اسلامی، همدل و همراه در کنار هم با شعار «من هم شمعی روشن خواهم کرد» خود را برای برگزاری مراسم جانباختگان پرواز ۷۵۲ آماده کرده بودند که در این روز داغی دیگر بر دل مردم آزادیخواه ایران نهادند. حکومت اسلامی جنایتکار، بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو پایدار و برجسته ی کانون نویسندگان ایران را با ویروس منحوس کرونا به قتل رساند. گُردی از دلاوران آزادیخواه و یکی دیگر از« شعبده بازان لبخند در شبکلاه درد» را که خود با تأکید بر فضیلت پایداری و پایمردی، مبارزه و ایستادگی گفته بود: «دوست دارم همین امروز در جوانی با اقتدار جان شیرینم را برای آزادی فدا کنم ». بکتاش آزاده جان شیرینش را در سرزمینی که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون است فدای آزادی کرد! دریغ و افسوس که عمر کوتاه بکتاش عزیز مصداق همان شعری است که برای شهید نوید افکاری سروده بود:

زندگی‌ام چون خواب پروانه کوتاه بود

پر پر می‌زدم و هلهله می‌کردم

و آزادی

مرا بنام کوچک‌ام صدا می‌زد

به قول زنده یاد هوشنگ گلشیری: «آنقدرعزا بر سر ما ریخته اند که فرصت زاری نداریم. پیام دقیق به ما رسیده است. خفه می کنیم!». بکتاش آبتین که به راستی انسانی آزاده بود و کابوس این نظام جور و بیداد، نیز پیش از قتل تبه کارانه اش سروده بود:

وطنم

تابوت جوانان تو

اینگونه

بر دوش پیاده‌روها

غرق می‌شود....

دریغا که شاعر آزاده ی ما که چنان فجیع او را به مسلخ بردند مرگ خویش را سروده بوده است. در ژرفای این درد و اندوه جانکاه تنها دادخواهیست که ما را زنده نگه می دارد.

حال، فریاد دادخواهی را از گلوی مردی بشنویم که دو سال است داغ جانسوز دختر و همسرش را بر دل دارد و همراه با دیگر داغداران زنده به دادخواهی است. حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ اوکراین، که سراسر وجودش خشم است و کلماتش آتشین: «ما فقط جنازه خاک میکنیم، جنازه نور، جنازه خورشید، جنازه صلح و آبادانی، جنازه زندگی را خاک میکنیم. ۴۳ سال است که خانه پر از عزاست اما دیگر وقت عزا نیست. آنچه باقی‌مانده خشم ماست. باید که داد این همه بیداد ستانده شود…». حامد اسماعیلیون سخنگوی خانواده‌های داغداری است که عزیزانشان با موشک های سپاه بی‌آنکه فرصت وداع بیابند در آسمان وطن سوختند و تکه پاره هایشان بر خاک سرد فرو ریختند. آنهائی که حتی وسایل شخصی شان، اسباب‌بازی و عروسک کودکانشان نیز به تاراج تاراجگران سپاه رفت. در جائی که حتی با بولدوزر صحنه جنایت را پاک کردند. باید با این صدا و ندای دادخواهی که از عمق جان بر می خیزد همراه شد! باید که همراه و همدل شویم تا داد بخواهیم این بیداد را. ما قربانیان بیش از چهار دهه رذالت و جنایت، فساد و تباهی حکومت اسلامی، برای دادخواهی بزرگ باید کنار هم بایستیم. به قول استاد کیهان کلهر:

«برای ما که سیاه بر تن ایستاده‌ایم

در انتظار بزنگاه ِ سرخ ِ داوری»

 باید همدیگر را یاوری کنیم.

حکومت اسلامی جنایتکار سه روز تمام ساقط کردن هوایپما با شلیک موشک های سپاه را انکار کرد و با رذالت تمام دروغ گفت، خانواده‌های داغدار را تهدید کرد و تا حال نیز از رسیدگی به جنایت طفره رفته است. اما در تازه ترین اقرار فرمانده سپاه پاسداران، حسین سلامی، در دیدار با پدر و مادر دو تن از قربانیان پرواز ۷۵۲ (محسن اسدی لاری - معاون وزیر بهداشت وقت - و زهرا مجد) با وقاحت گفته است: " شما می‌دانید بچه‌های شما چه جایگاهی دارند و از شهید وسط جبهه جنگ هم نقش‌شان بیشتر است... می‌دانید اگر اینها نبودند، چه جنگی می‌شد؟ اگر که این اتفاق نمی‌افتاد، ۱۰ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد؟ " آیا اقراری صریح‌تر از این از سوی مقامات جنایتکار جمهوری اسلامی در خصوص این جنایت هست؟ این خانواده در گفتگو با روزنامه شرق گفته‌اند که « ما واقعاً به این نتیجه رسیدیم که اینها به عنوان سپر انسانی هواپیما را زدند. شاید می‌خواستند بزنند و بیندازند گردن آمریکا. این کار را قبلاً  در اقدامات مشابهی هم انجام داده بودند.»

برای روشن شدن حقیقت (که در‌ واقع روشن است) و اجرای عدالت، در هر تجمعی از داغداران و دادخواهان، شعار خانواده‌ها « حقیقت / عدالت » است. و حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ اوکراین "علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی" را مقصران اصلی این جنایت می‌داند. با تأکید مؤکد بر این حقیقت مسلم باید آن را با صدای بلند همه جا فریاد زد. با شعله های خشمی که هر دم فزونتر زبانه می‌کشد باید ادامه بدهیم تا حقیقت روشن و عدالت اجرا شود. برای دادخواهی تمام آن جان های شیفته ی خفته در خاوران، شهدای قتل های سیاسی زنجیره ای، شهدای جنبش ضد استبدادی سال ٨٨، شهدای خیزش دی ۹۶، شهدای آبان خونین ۹۸ و جانباختگان پرواز ۷۵۲ اوکراین باید همدل و همراه باشیم. در اتحاد و همبستگی دادخواهان با دیگر جنبش های اجتماعی است که می‌توان طومار رژیم جنایتکار برآمده از اعماق تاریخ را درهم پیچید و به کارنامه خونبارش پایان دا

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ برابر با ۱۲ ژانويه ۲۰۲۲

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©