Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱  برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲
زاهدان به قتلگاه تبدیل شد

زاهدان به قتلگاه تبدیل شد

 

هوشنگ نورائی.(  ایوب حسین بر) 

 

همه گزارشات تائید.میکنند که در زاهدان تعداد کشته ها  و زخمیان به  دها نفر  رسیده  است. این تعداد کشته به تنهائی در هیچیک از شهرهای دیگر ایران گزارش نشده است. این کشتار بیرحمانه در زاهدان از یک جهت ادامه کشتار های بیرحمانه ای است که در سراسر ایران ادامه یافته است و از طرف دیگر نشان می دهد که رژیم تا چه میزان در این استان وحشیانه تر عمل می کند. گزارش در مورد تعداد نامتناسب  اعدامیان  در این استان هم بیانگر این نکته  است که سفاکی  رژیم در این استان   با  کینه توزی،  تبعیض و تحقیر شدید همراه بوده است. اکنون این احساسات ناشی از تبعیض و تحقبیر   که در اشکال و گرایشات گوناگونی انباشته شده است در مردم  چنان زبانه کشیده که  به صورت یک آتشفشان در آمده است. رژیمی  که جز قلدری، تبعیض، تحقیر و سرکوب چیزی به مردم گرسنه این منطقه  نداده است اکنون با چنین خشم کوبنده ای   روبروست.

 

آن چه برای مردم بلوچ اکنون اهمیت دارد این است که این نیروی  سترگ پر از خشم و نفرت را در همبستگی با کل جنبش دموکراسی خواهی و در حمایت از  "زن، زندگی، آزادی " هدایت کنند و بین آن دختر بیدفاع بلوچ، جان باختگان  زاهدان، مهسا امینی و حدیث نجفی پیوند ایجاد کنند. تبعیض و تحقیر مردم در خصلت دیکتاتورها و رژیم های توتالیتری است و با بر انداختن آن ها راه ها برای ساختن جامعه ای  بهتر،  آزادتر و عادلانه تر باز خواهد شد.  در ضمن این نکته هم لازم است  مورد توجه باشد  که   مشارکت  زنان بلوچ در حرکات اعتراضی  برای ایجاد پیوند های  انسانی و رهائی بخش  و نفی هرنوع ستمگری و بیعدالتی و گسترش و  نحکیم ارزش های دموکراتیک اهمیت ویژه ای دارد. قدرتمندی زنان مهمترین وسیله ای است که آنها را از اجحافات و فشار ها و ستمگری ها ازهر جانبی که بر آنها میـرود محافظت می کند.

هوشنگ نورائی.(  ایوب حسین بر)  یکم اکتبر ۲۰۲۲ لندن.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©