Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ برابر با  ۱۹ آوريل ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰  برابر با ۱۹ آوريل ۲۰۲۱
توجه

توجه!  توجه!    توجه!

سخنی با مردم ستمدیده ایران

 

احمد نوین

 

۱ – چندی قبل ، احمد توکلی که در کابینه میر حسین موسوی،  وزیر کار و سخنگو بوده است و مدرک دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ناتینگهام گرفته و دو  دوره ، کاندیدای ریاست جمهوری شده است، با انتشار بیانیه ای اعتراف کرد که:

« ما نباید خود را فریب دهیم، در ۴۰ سال گذشته اعتماد مردم به حکومت ما، هیچگاه از این میزان فعلی پایین‌تر نبوده است،

۶۰درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند، وضعیت مردم آنقدر خراب است که حکومت ملزم است حتی احکام اولیه و اصول اساسی را هم زیرپا بگذارد.»

توکلی اعتراف کرد که : « ظریف با صراحت گفت من تضمین نمی‌کنم که  وضع بهتر نمیشود ».  بعد از توافقات با غرب.

۲ – پس از انتشار نظر توکلی در رابطه با فرا رسیدن دوران فروپاشی نظم ولایت فقیه و انزجار مردم از وضع موجود، اسامی افرادی که در بازار سرمایه - قبل از ریزش بازار -  تمامی سهام های خود را فروخته اند، بشرح ذیل فاش شد:

1- علی انصاری  2 – آخوندی  3 – مرعشی  4 - برادران مونسان  5 - علی ربیعی  6 - یاسر رفسنجانی 7- نعمت زاده  8 - مهدی جهانگیری.

 

۳ – اکنون بنظر میرسد که سردمداران اصلی " نظام مقدس "، و به طبع آنها، ارگان های سرکوب این رژیم، جهت نجات  "نظام مقدس" از آتش خشم مردم و جهت آرام کردن و فریب افکار عمومی در ایران و جهان، برخلاف آنچه در ۴۲ سال گذشته، عمل کرده اند، تصمیم گرفته اند که دست به اقدامات نمایشی و فریبکاری جدیدی بزنند.

۴– از جمله ای اقدامات رفع خطر از نظام، تسهیلات مسافرت به ایران، جهت میهمانان دست چین شده ( بویژه زنان غیر فعال سیاسی ) است.

اینگونه  مسافران ایرانی، سالهاست که در خارج از کشور زندگی کرده و کمابیش بی خبر از اوضاع و احوال کنونی ایران هستند. در وضعیت ظاهری آنها، نشانی از حجاب "سفت و سخت" اسلامی دیده نمیشود.

در مورد « پیچ و خم های » بدن این هموطنان ما، که چشم «مومنان امامی» را می آزارد، قرار است مقررات " سفت و سخت" گذشته، بکناری گذاشته شود.

۵ – از دیگر اقدامات ضروری " ایجاد فضای باز" که « حتی احکام اولیه و اصول اساسی را هم زیرپا بگذارد.»، اجرای حرکات ورزشی گروهی از آقایان در مسجد خمینی شهر با آهنگ شاد است.

فیلم ویدئوی اجرای این نمایش ورزشی آقایان که در حال رقص و جنباندن کمر و زیر کمر هستند، نیز در  فضای مجازی، در ایران، منتشر شده است. این فیلم بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داشته است.

۶- از دیگر " عقب نشینی های " دستگاه ولایت و ماموران ددمنش رژیم اینست که از سخت گیری های گذشته در رابطه با کلیپ هائی که در آن رژیم ملاها، مورد عتاب و خطاب قرار گرفته و محکوم شده است، خودداری شود.

از جمله اخیرفیلم ترانه « وطن فروشان» داریوش اقبالی، که در خارج از کشور تهیه شده و در متن شعر، افشاگری هائی در رابطه با جنایات و خیانت های این رژیم در آن وجود دارد

(که سابق بر این خشم رژیم و ماموران سرکوبگر آن را بر می انگیخت)، در داخل کشور دست بدست، رد و بدل میشود و ماموران سانسور رژیم از  ارسال آزادانه و علنی فیلم ویدئوئی مذکور در داخل و به خارج از کشور جلوگیری نمیکنند.

در مجموع، اینگونه اقدامات فریبکارانه و کم ارزش، از نظر سردمداران "نظام مقدس"، «ایجاد فضای باز سیاسی!» است.

مگر ایجاد باصطلاح فضای باز سیاسی، پس از حاکمیت استبدای و غلبه دهها سال جؤ ترور و خفقان در رژیم شاه، توانست آن رژیم را از خطر سقوط برهاند؟

مگر امضای دهها قرارداد کوچک و بزرگ با رژیم مسکو و یا قرارداد همکاری با رئیس جمهور وقت چین در سال ۱۳۵۷ توانست رژیم شاه را از خطر سقوط  درمقابل جنبش سراسری اعتراضی مردم ایران نجات دهد؟ 

# - بهوش باشیم و فریب اغواگری های این رژیم ضد بشری را نخوریم. رژیمی که مردم ستم کشیده ایران را در بیش از چهار دهه بخاک سیاه نشانده و مبارزان راه آزادی  و برابری طلبی را در زندان ها و در زیر شکنجه بقتل رسانیده است ( از جمله ستار بهشتی)، و یا جان بدر بردگان از شکنجه را به حبس های طولانی محکوم کرده است ( از جمله سپیده قلیان )، و یا بارها تظاهرات حق طلبانه مردم را به گلوله بسته است: (بعنوان آخرین نمونه ها؛ سرکوب خونین تظاهرات مردم ستمدیده ایران در سال ۹۶، سال ۹۸ و دیگر اعتراضات مردم قبل و بعد از این تاریخ ها)، این رژیم مستحق آنست که در مقابل جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران، بویژه کارگران و زحمتکشان، به قبرستان تاریخ رهسپار شود.

مردم مبارز و برابری طلب، بویژه کارگران و زحمتکشان ایران و تشکل های اپوزیسیون ترقی خواه!

تشکلات و عناصر مترقی و افکار عمومی ترقیخواه جهان، پشتیبان خواست های بحق شما هستند. اما، خود شما بزرگترین،  قوی ترین و موثرترین اپوزیسیون این رژیم قرون وسطائی هستید.

بخاطر بیاورید که مقاومت، مبارزه و اتحاد گسترده شما، رژیم محمد رضا شاه ، ژاندارم منطقه، را سرنگونی کرد. شاهی که با اتکاء به قدرتهای امپریالیستی، دهها سال بر سر کار بود و نیروی کار شما و ثروت های کشور را غارت کرد.

اکنون نیز، تسلیم فریبکاری های این رژیم ستمگر و غارتگر نشوید. به مبارزه وبه مقاومت تان، ادامه دهید. با بهره گیری از تجارب آن انقلاب، این بار، خودتان ناخدای کشتی طوفان زده سرنوشت تان شوید و با چشمان باز، تحت رهبری مبارزانی که در دهه های گذشته، امانت، درایت ، صداقت و تعهدشان را به محک تجربه گذاشته اید و در حرف و عمل از عدم وابستگی آنان به نیروهای سرمایه و دررأس آنها امپریالیسم، آگاه هستید، به پیش بروید.

مطمئن باشید که عاقبت موفق خواهید شد که این رژیم جنایتکار و غارتگر را ، با اتکاء به توان خودتان، سرنگون کنید. اما این بار، آگاه به منافع تان، سرنوشت تان را تعیین کنید.

احمد نوین

يكشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ آوريل ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©