Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ برابر با  ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸  برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹
:red_circle: قدرت‌طلبی نیروهای اطلاعات سپاه : مردم از ما بترسید

قدرت‌طلبی نیروهای اطلاعات سپاه :

مردم از ما بترسید

 

 

 نیمه‌شب پنجشنبه، خبرگزاری فارس از بازداشت فردی به نام محمدحسین رستمی خبر داد. تیتر این خبر چنین بود: «روایت یک نفوذ/ اولین همکار داخلی آمدنیوز لو رفت».

 

خبرگزاری فارس، گزارش خود را اینگونه آغاز کرد:

«محمد حسین رستمی جوان ۳۴ ساله‌ای با هیبت کاملا حزب‌اللهی بود که چندی قبل خبر بازداشت شوک‌آورش به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی رسانه‌ای شد.

رستمی بزرگ‌شده شهرری است و با تاسیس وب‌سایت «‌عماریون» در فضای رسانه‌ای شناخته شد. وی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق پیرامون هدف تاسیس وب‌سایت عماریون گفته بود: رسالت اصلی خود را در مبارزه با شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار می‌دانیم.

به گفته خودش کار رسانه‌ای را از ۱۴سالگی آغاز کرده است و البته تعریفش از کار رسانه‌ای به افشاگری خلاصه می‌شود. از «جریان انحرافی» تا «ظریف»، سوژه‌های افشاگری وب سایت عماریون به مدیریت رستمی بود. افشاگری‌های تند و تیزی که بسیاری از آنها خلاف واقع بود».

 

خبر بازداشت روح‌الله زم توسط نیروهای سپاه پاسداران با سرعتی کم‌نظیر در رسانه‌های جریان مسلط منعکس شد. بنا بر اظهار نظرات همسر وی، او از پاریس به بغداد و سپس به ایران هدایت شده است. سازمان سپاه پاسداران با نشر اطلاعیه‌ای، دستگیری وی را ماحصل تلاش نیروهای اطلاعات سپاه با حربه و فریب اطلاعاتی، هم‌زمان با ایام پرشور اربعین حسینی قلمداد کرد.

با نیم‌گاهی به کارنامه‌ی ترور حاکمیت جمهوری اسلامی در مرزهای خارج از کشور و حذف فیزیکال بیش از ۲۲۰ نفر طی چهل و دو سال گذشته، هم‌گرایی صرف با خوانش سیاسی فعالان کشته شده، جای خود را با گزاره‌ی «زدن اپوزیسیون در معنای کلی» خواهد داد.

 

روح‌الله زم و رسانه‌ی آمدنیوز از منظر جایگاه و ماهیت طبقاتی/ ایدئولوژیک در رده‌ی اپوزیسیون راست اعلام وجود کرد که علی‌رغم تقابل و اختلاف بنیادین سیاسی با آنان، گزاره‌ی اعمال «بازوی خارجی سیاست سرکوب جمهوری اسلامی» هم‌پا با سرکوب و ارتجاع داخلی را نمی‌توان کم‌‌اهمیت دانست.

گرانی‌های افسار گسیخته، افزایش نجومی تورم‌های ماهیانه، کوچک‌تر شدن سفره‌ی معیشت کارگران، کشاورزان، پرستاران، معلمان و جمیع فرودستان جامعه در کنار افزایش خط فقر مطلق به ۸ میلیون و پانصد هزار تومان به موازات سرکوب هر نوع صدای معترضی در تمامی روزهای گذشته در جریان بوده است.

دورنمای زندان برای فعالان سیاسی، کارگران، جمیع جریانات صنفی و دانشجویی در داخل و از سویی، سناریو سازی و دامن زدن به هر نوع خوانشی از اقتدار اطلاعات سپاه، روند فریب‌خوردگی فعالان و انتقال آنان به نهادهای اطلاعاتی داخل کشور، چیزی جز واهمه‌ی حاکمیت جمهوری اسلامی از پوشش رسانه‌ای اخبار سرکوب‌ها و تجمعات در هر رسته‌ای از مخالفان و نیروی اپوزیسیون نخواهد بود. بازداشت روح‌الله زم توسط اطلاعات سپاه، انتقال وی به ایران و تعریف پروژه‌ی «دستگیری اعضای داخلی آمد نیوز» حامل چند نکته است:

 

جمهوری اسلامی با بازداشت روح‌الله زم و انتقال وی به نهاد اطلاعاتی سپاه، سعی در تزریق سیاست وحشت و مرعوب‌سازی مخالفان خود در مرزهای خارج از کشور را دارد.

 

تقابل دیرینه‌ی وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در این پروژه با پروپگاند رسانه‌ای بیشتری همراه است. ترور و حذف فیریکی دیگر نیروهای سیاسی خارج از کشور طی چهل سال گذشته تحت برنامه‌ریزی و اجرای مامورین اطلاعات بوده است. سپاه پاسداران با نشر بیانیه، پروموت رسانه‌ای تصویری و پخش «نخستین ندامت و اعترافات» روح‌الله زم، سعی در کسب مشروعیت اجرایی و اطلاعاتی خود در به دست گرفتن پرونده‌های امنیتیْ هم‌پا با ماهیت وزارت اطلاعات دارد.

 

دستگیری محمد حسین رستمی و بیوگرافی ارائه شده‌ی او توسط خبرگزاری فارس، نشانگانی از سرآغاز بازداشت نفرات بی‌شماری با پرونده‌ی «نیروهای داخلی آمدنیوز» است. آن‌ها گرداننده‌ی وب سایت عماریون را به مخاطب معرفی می‌کنند تا در کنار آن با تکیه بر سیاست وقیحانه‌ی شکنجه و اعترافات اجباری بتوانند ده‌ها تن را «نیروی داخلی» و آماده‌ی حضور در ساخت سریالی مستندهای آتی ندامت قرار دهند.

 

جمهوری اسلامی جهت حفظ سلطه‌ی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آپارتاید جنسیتی، قومیتی و مذهبی خود از هیچ سرکوبی فروگذار نخواهد کرد. جایی که «رسانه» را معاند ثانوی خود می‌خواند و با ردیف سالیان حبس، منزوی‌سازی و پرونده‌سازی‌های امنیتی علیه اعتراضات درونْ طبقاتی کارگران و جمعیت کثیر «غیر خودی‌ها» می‌ایستد.

 

«متن از گروه نویسندگان سرخط »

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©