Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ برابر با  ۲۸ اگوست ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸  برابر با ۲۸ اگوست ۲۰۱۹
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

اعلامیۀ هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

درمحکومیت

"شلاق ـ بوسۀ" ولایت

بر گُردۀ  فعالان کار و زحمت

 

مدعیان "عدل علی" شرم تان باد!

 

روز دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ هم زمان با گردهم آئی با شکوه بازنشستگان در جلو وزارت کار، شعبه یکصد و دو دادگاه های کیفری دو، شهرستان شوش به ریاست حمید  سراج الدین،  حکم زندان و شلاق ۹ نفر از فعالان کارگری شرکت نیشکر هفت تپه؛ حسین انصاری،اسماعیل جعادله، فیصل ثعالبی، رستم عبدالله زاده، عادل سماعین، امید آزادی، محمد خنیف، صاحب ظهیری، عصمت الله کیانی را اعلام کرد. پیش از آن حکم ۵ سال حبس تعزیری برای حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ۱۰ سال و ۶ ماه حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق مرضیه امیری روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه تهران و ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق سپیده فرهان فعال دانشجویی ابلاغ شده بود. احکام سنگین و طولانی زندان، در حق این فعالان شجاع، نشانۀ خشم  قضات و بازجویان ددمنشی است که  بهترین سال های زندگی این پیشتازان آزادی و عدالت را در پشت میله های زندان به نابودی می کشانند.

 

شلاق ولایت بر گُرده کارگران را پیش از این، به دستور مستقیم شخص خامنه ای، در حق کارگران آق دره دیده بودیم. این سنت داعشی ـ فاشیستی در حق کارگران و مدافعان حقوق کارگر، پرده تزویر و ریای حاکمان اسلامی را بالکل در هم می درد. حاکمیتی که با سخنان خمینی، بنیانگذار استبداد دینی در ایران، معنای خاصی می یابد وقتی که گفت: « بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می زنم». حالا که بیش از پیش روشن شده غارتگران و اختلاس گران اموال عمومی تحت عنوان "مستضعف پناهی" بر تخت حاکمیت نشسته اند  و سنگین ترین فشار های همه جانبه را بر کارگران، زحمتکشان  و فرودستان به حاشیه رانده  وارد آورده و تشت رسوائی حاکمان  از بام افتاده و حنای  مستضعف پناهی شان رنگ باخته، شلاق دژخیمان و میرغضبان حاکمیت اسلامی بر گُرده  کارگران و مدافعان شان،  «بوسه بر دستان پینه بسته کارگران» را "معنا" می بخشد و مزه "شیرین" عدالت را به مردم اعماق جامعه می چشاند.

 

سرکوب کارگران و فرودستان جامعه و همۀ مدافعان شریف آنها  و تمامی مشعل داران آزادی و برابری، به سیاست روز حاکمیت اسلامی تبدیل شده است. ابراهیم رئیسی به عنوان فرد مطیع  ولی فقیه اول در «هیئت مرگ » قتل عام زندانیان سیاسی و قاضی القضات گوش به فرمان ولی فقیه ثانی، وظیفه پیشبرد این سیاست سرکوبگرانه و به شدت خشن را بر عهده گرفته است. او در سخنانی برای توجیه احکام شلاق ولایت بر گُرده کارگران ادعا کرده که :« گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم». این سخنان در تداوم همان سناریو سازی های سیاهی است که وزارت اطلاعات در شکنجه گاه های مخوف خود علیه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان سازمان داده و از صدا و سیمای دروغگویان پخش شده بود که با شجاعت این دو مبارز دلاور، به رسوائی سرکوبگران منتهی شد.

 

اقدامات خشن و سرکوبگرانۀ حاکمیت اسلامی و بویژه سیاست «کادرزنی» و «سر زنی» فعالان و مشعل داران آزادی و برابری نشانۀ ترس حکومت از جنبش قدرتمند اعماق جامعه است. جنبش شکوهمند کارگران و فرودستان جامعه هر چند در شرایط تحریم های ضدانسانی و رذیلانۀ دولت ترامپ و تلاش های تحریک آمیز و جنگ افروزانه دولت نژاد پرست بنیامین نتانیاهو در اسرائیل، مجبور است با هوشیاری عمل کند، اما از پا ننشسته و با قدرت به پیش می رود. امید دشمنان مردم که احکام سنگین زندان و شلاق، فضای رعب و وحشت بر جنبش مردم مستولی سازد، امید عبثی است که گردهم آئی شکوهمند بازنشستگان و مبارزات درخشان کارگران هپکو، واهی بودن آن را بیش از پیش بر ملاء ساختند.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، احکام زندان و شلاق برای فعالان کارگری و مدافعان حقوق کارگران را ، به شدت محکوم کرده و  شلاق بر گُرده کارگران را نشانۀ بربریت تام و تمام استبداد دینی و داعشی جمهوری اسلامی و پوچی شعار "مستضعف پناهی" شان  می داند که باید با تمام توان آن را افشاء کرد تا همگان معنای عدالت مدعیان "عدل علی" را با وضوح بیشتری نظاره کنند. در این شرایط که خانواده های این عزیزان در شوک به سر می برند و نگران آینده عزیزان شان هستند، نباید آنها را تنها گذاشت. باید که صدای مظلومیت این مشعل داران آزادی و برابری را به چهارگوشه ایران و جهان رساند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ برابر با ۲۷ اوت ۲۰۱۹

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©