Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۰۷ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

پیرامون موج بازداشت ها  و احضارهای فعالان مدنی

  و بویژه کنشگران جنبش زنان

 

به حمایت از فعالان شجاع جنبش زنان برخیزیم!

 

 بر متن به گیر و به بندهای گسترده فعالان مدنی در خوزستان؛ احضار و قطعی کردن حکم رهبران سندیکائی شرکت واحد؛ دستگیری و احکام زندان برای  فعالان دانشجوئی، به بند کشیدن هاشم خواستار در بیمارستان روانی و ادامه اسارت فعالان سرشناس کانون صنفی معلمان، دستگیری صدیقه مالکی فرد، همسر هاشم خواستار و فرزندانش جاهد و احمد خواستار به همراه چهارتن از معلمان مشهد و دوستان هاشم خواستار ازجمله لطفی‌نیا ومهندس یزدی؛ خبرنگار قضایی خبرگزاری ایرنا از قول امیر رئیسیان، وکیل مدافع چند تن از کنشگران جنبش زنان می نویسد: «در هفته جاری احضاریه‌ای از سوی دادسرای اوین برای تعدادی از فعالان حوزه زنان که تعدادشان فعلاً ۹ نفر است و امکان هم دارد بیشتر باشد، ارسال شده است. در احضاریه‌ای که برای این افراد ارسال شده، علت احضار "حضور جهت ادای پاره‌ای توضیحات" عنوان شده و فعلاً هیچ اطلاع بیشتری نداریم». بر اساس آنچه یکی از احضار شدگان به خبرنگار ایرنا گفته و خواسته نامش بیان نشود، تا این لحظه ۹فعال جنبش زنان احضار و برای هفته آینده در تاریخ‌های مشخص به دادسرای "مقدس" اوین فرا‌ خوانده‌ شده اند.

 

اکنون در شرایط به جریان افتادن همه تحریم های قبل از برجام از سوی دولت ترامپ در چهاردهم آبان ماه، این حقیقت همانطور که بارها یادآوری کرده ایم روشن می گردد که «تردیدی نباید داشت که بحران "برجام" و بازگشت (حتی بخشی) از تحریم های اقتصادی، دشواری بیشتری در برابر گسترش و ژرفش اقدامات توده ای مستقیم و مستقل مردم به وجود خواهد آورد و دستِ آدم کشان و شکنجه گران ولایت فقیه را در قلع و قمع رهبران و پیشروان شجاع جنبش های اجتماعی گشوده تر خواهد ساخت». حال در تمامی ماه های گذشته شاهد اقدامات جنون آمیز حاکمان جمهوری اسلامی و ارگان های رنگارنگ سرکوب شان هستیم. کاردآجین کردن فرشید هکی و سپس سوزاندن پیکر او و "خودکشاندن" های زندانیان سیاسی ، مدنی و فعالان محیط زیست، موج گسترده بازداشت ها و تلاش برای متلاشی کردن سندیکاهای کارگری و تشکل های صنفی دانشجوئی و سرکوب خشن تر جنبش زنان را روز به روز شاهدیم.

 

 در این فضای سرکوب های گسترده،  تمرکز بر فعالان شجاع  جنبش زنان دلیل کاملا روشنی دارد: جنبش زنان واقعا یک آتشفشان فعال زیر پای جمهوری اسلامی است، آتشفشانی که سر بازایستادن ندارد؛ با سرکوب و زندان عقب نمی نشیند؛ توده ای ترین جنگ سنگری در قالب نافرمانی مدنی در سراسر کشور را به تاریک اندیشان حاکم تحمیل کرده و پایه های ایدئولوژیک ولایت فقیه را لرزانده است زیرا «تصور جمهوری اسلامی منهای حجاب اجباری ناممکن است». پرچم کردن روسری توسط ویدا موحد و دیگر دختران شجاع «خیابان انقلاب»،  برداشتن حجاب از سر بر بالای گنبد «میدان انقلاب» یعنی تداوم شجاعانه و غرور آمیز جسارت دختران «خیابان انقلاب»، ایستادن جلوی ماشین در حال حرکت گشت ارشاد، به سُخره گرفتن دستورالعمل منع پوشش راحت در خوابگاه دختران دانشجو، فقط گوشه هائی از رزم روزانه زنان علیه حاکمان تاریک اندیش را به نمایش می گذارد. زنان نقش برجسته ای در سازماندهی اعتراضات معلمان داشته و در مواردی با تحصن تک نفره در جریان تحصن دو روزه ماه گذشته معلمان، راه مقاومت جسورانه را به همگان نشان داده اند.

 

در شرایطی که زمین زیر پای دستگاه ولایت فقیه می لرزد، و آسمان مات و مبهوت از دوروئی های ملایان چپاولگر و حریص و دزدان متحدشان، چهره در هم کشیده، خصلت درمان ناپذیر بحران ساختاری اقتصاد و لزوم جراحی اساسی و سرنگونی انقلابی این دستگاه عریض و طویل  تباهی و ویرانگری، با اقبال روزافزون توده ای روبرو می شود و همین بر ترس حاکمان افزوده است. در شرایطی که اعتراضات مزد و حقوق بگیران روز به روز گسترده تر می شود، جلوگیری از پیوند اعتراضات در دستور کار نهادهای امنیتی قرار گرفته است. بی جهت نیست که  حمایت سندیکاهای کارگری از هم زنجیران شان، حمایت گسترده مردمی از اعتصاب کامیون رانان، حمایت دانشجویان، دانش آموزان و بازنشستگان از اعتراضات معلمان با  مجموعه ای از سرکوب های به اصطلاح پیشگیرانه نهادهای سرکوبگر امنیتی روبرو شده است. احضار  فعالان زنان را باید در متن چنین شرایطی مورد  ارزیابی قرار داد.

 

سازمان ما ضمن محکوم کردن موج گسترده سرکوب های بی مهار و وحشیانه و بویژه  فشار جدید بر کنشگران جنبش زنان، از همه مدافعان آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی می خواهد در حمایت از این فعالان از هیچ اقدامی فروگذار نباشند. ما بر این باوریم که برای در هم شکستن این تهاجم گسترده و برنامه ریزی شدۀ نهاد های سرکوب حاکمیت و برای بی اعتبار کردن تمامی قلم به مزدان و زبان به مزدان پروژه بگیر قدرت های سلطه جو و مخالف ملت ایران در منطقه و جهان، باید به تقویت و گسترش جنبش مستقل بخش های مختلف مردم کمک کرد و همچون گذشته تاکید می کنیم که این مهم از طریق «تلاش خستگی ناپذیر برای ایجاد ارتباطات و تشکل های صنفی مستقل سراسری بر مبنای مطالبات مشخص و بی واسطه هر صنف و در راستای شکل دادن به اراده تاریخی - توده ای برخاسته از پائین ، به دستِ خودِ مردم  و تمرکز روی سازمان دهی یک جنبش توده ای گسترده بر مبنای خواست تأمین اجتماعی به عنوان یک حق شهروندی همگانی؛ یعنی تنها خواستی که می تواند کارگران و زحمتکشان برنشسته  و منسجم تر کشور را با محروم ترین و مظلوم ترین بخش های جمعیت کشور پیوند دهد؛ خواستی که زنان و جوانان شجاع ایران در شناساندن آن به محرومان و تهیدستان کشور نقشی تعیین کننده خواهند داشت» میسر خواهد شد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران «راه کارگر»

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۸

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©