Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ برابر با  ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳  برابر با ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴
به حمایت از شیرزنان و شیرمردان کوبانی در برابر تهاجم آدمکشان داعش بپاخیزیم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در دفاع از مقاومت درخشان کوبانی

به حمایت از شیرزنان و شیرمردان کوبانی در برابر تهاجم آدمکشان داعش  بپاخیزیم!

 

کوبانی، یکی از مناطق سه گانه خودمختار کردهای سوریه، که بدلیل سیاست های دولت سوریه از هم جداافتاده اند و از سه طرف در محاصره نیروهای داعش و از پشت سر درمحاصره ترکیه قرار دارد، مقاومت حماسی و تحسین آنگیزی را به نمایش نهاده  و تا اکنون تهاجم رذیلانۀ نیروهای داعش برای تصرف کامل کوبانی را متوقف ساخته است.

تهاجم نیروهای بینادگرای اسلامی در سوریه به مناطق خودمختار کردهای سوریه به هیچ وجه امر تازه ای نیست. دولت ترکیه که از قدرت گیری مناطق کردنشین سوریه درمناطق مرزی با این کشور به شدت هراسان بود از طریق کمک های بی دریغ و حمایت از اپوزیسیون اسلامی و به ویژه نیروهای جهادی تلاش کرد تا شکل گیری خودمختاری های محلی کردهای سوریه را در نطفه خفه کند. ازهمین رو مناطق خودمختار سه گانه از آغاز شکل گیری مرتباً در معرض تهاجم  و دست اندازی نیروهای مرتجع اسلامی نظیرجبهه النصره، احرار شام و ... سایر دستجات آدمکش اسلامی قرار داشته اند.

اکنون برخلاف یک سال پیش، خودمختاری های محلی کردهای سوریه با ارتشی از جانیان حرفه ای مواجه شده اند که به لحاظ اسلحه و تجهیزات و امکانات تدارکاتی در موقعیت بسیار برتر از آن ها قرار دارند. سیاست های ارتجاعی عربی سازی رژیم بعث سوریه  در میان سه منطقه خودمختار کردستان سوریه نوارهائی از عشایر عرب به وجود آورده  که اکنون داعش با تسلط بر آن ها کوبانی را از سه طرف در محاصره خود گرفته است. بدین ترتیب اکنون امکان اعزام نیروهای کمکی، اسلحه، غذا، دارو و سایر نیازهاّ، از دو کانتون دیگر(عفرین و جزیره) و یا پیوستن نفرات کمکی پیشمرگان پ.ک.ک ( مستقر در قندیل) از درون عراق و سوریه به کوبانی میسر نیست.

 تنها راه باقی مانده  برای کمک رسانی به کوبانی  ترکیه است که دولت "حزب عدالت و توسعه" همراه با دستگاه های امنیتی و ارتش به عنوان کارگردان سناریوی نابودسازی مناطق خودمختار کردهای سوریه توسط  داعش با تمام قوا از رسیدن هر نوع کمک جلوگیری می کند. تلاش دولت و نظامیان ترکیه در سه سال گذشته برای استفاده از نیروهای جهادی برای نابودی مناطق خودمختار کردهای سوریه و از جمله تقویت و همکاری های چندجانبه داعش راز پنهانی نیست. گزارشات متعدد نشان می دهد که ترکیه درحمل و نقل نیروهای جهادی و از جمله نفرات و تدارکات داعش به درون سوریه و به طور مشخص کمک به نفرات آن ها برای محاصره کوبانی، معالجه زخمی های داعشی در بیمارستان های ترکیه نقش اساسی داشته است.  مبادله پرسنل کنسول گری ترکیه در موصل با داعشی های در اسارت جهادی های دیگر، نظیربریگادهای "لواء التوحید"( از اخوان المسلمین سوریه) و نیز خرید قاچاق نفت وگاز پالایشگاه های سوری که در دست داعش قرار دارد، عرصه دیگر همکاری ترکیه با داعش را به نمایش می گذارد. اکنون نیز از داعش به عنوان ابزاری برای سقوط کوبانی  بهره برداری می کند.

ترکیه که اکنون زیر فشار شدید از سوی دولت آمریکا و شرکاء برای همکاری در سرکوب داعش قرار دارد، پیشنهاد کرده است که در ازاء این همکاری، آمریکا و متحدانش با طرح ایجاد منطقه حائل در مرزهای ترکیه و سوریه و نیز ایجاد منطقه پروازممنوع بر فراز  این مناطق حائل، موافقت کنند. ایجاد منطقه حائل توسط ارتش ترکیه به معنای اشغال کانتون های خودمختارکرد سوریه و نابودی کامل آن ها به طور مستقیم توسط ارتش ونیروهای امنیتی دولت ترکیه می باشد.

اقدام شجاعانه پیشمرگان پ.ک.ک و نیز "واحدهای مسلح حفاظت از خلق" مناطق خودمختارسوریه در نجات ایزدی های شنگال وانعکاس وسیع جهانی اقدام آن ها کمک شایانی به استقبال وسیع افکارعمومی جهانی از آن ها داشته است. اکنون در بسیاری از کشورهای اروپائی صدای خارج کردن پ.ک.ک از فهرست سازمان های تروریستی و حتی کمک مستقیم تسلیحاتی به آن ها بلند شده است. این تحول، دولت ترکیه و روسا و شرکای جهانی اش را، که در چند دهه گذشته پ.ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی جلوه داده و هزاران نفر از مبارزان "پ.ک.ک" را به شهادت رسانده اند، در وضعیت متناقض و مشکلی قرار داده است. اکنون روشن شده است که دولت به اصطلاح ضد تروریست ترکیه و متحدان منطقه ای و جهانی اش، خود از حامیان و تقویت کننده گان جنایت کارانه ترین اشکال تروریسم  بوده اند و "حزب کارگران ترکیه" و متحد سوری اش "حزب اتحاد دمکراتیک" از اصلی ترین نیروی های مقاومت علیه این تروریسم  می باشند.

همین وضعیت متناقض برای دولت آمریکا که در راس ائتلاف بین المللی برای بمباران داعش از هوا قرار دارد نیز به وجود آمده است. اوباما و متحدانش اعتراف می کنند که بمباران های هوائی قادر به نابودی داعش نیست و برای مهار و ریشه کن ساختن داعش نیروی مقاومت زمینی لازم است؛ نیروئی که فعلاً آمریکا و متحدان منطقه ای و بین المللی اش قادر به تامین آن نشده اند. پنج لشکر از ارتش 350 هزار نفری عراق که آمریکا و ناتو در عراق آموزش داده و با مدرن ترین جنگ افزارها مسلح کرده بودند  در برابرحمله هزاروپانصد تروریست داعش حتی یک روز نیز نتوانست مقاومت کند و با بر جای گذاشتن تمامی تسلیحات از هم پاشید در حالی که " نیروهای مدافع خلق" یا شاخه های نظامی سه کانتون خودمختار کرد سوریه چند سال است که در برابر حملات مداوم انواع و اقسام نیروهای جهادی که از حمایت ترکیه برخوردار هستند، مقاومت کرده اند و درمقاومت کوبانی که اکنون چندین هفته از آن می گذرد، نشان داده اند که کوبانی موصل نیست و موصل نخواهد شد. دولت ترکیه عضو پیمان ناتو و متحد دولت آمریکا دو راه حل را پیشنهاد می کند: نابودی کانتون های سه گانه و  بازوی مسلح آنها"نیروهای مدافع خلق" ، توسط داعش یا به طور مستقیم توسط ارتش ترکیه؟! 

مناطق سه گانه خودمختار سوریه با الهام از اندیشه های سوسیالیستی و برابر طلبانه، مقدمات الگویی مترقی از خودحکومتیِ مستقیمِ مردمی ایجاد کرده اند که در آن ها علاوه بر دمکراسی کمونی و پایه محور، حقوق برابر تضمین شده برای اقلیت های ملی، قومی و مذهبی، ایجاد نظام تامین اجتماعی و از جمله نظام بهداشت و درمان همگانی و به ویژه نقش برجسته زنان در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و نظامی نمونه درخشانی از عدالت و برابری را بازتاب می دهد. در خاورمیانه ای که در همه مناطق آن تبعیض، سرکوب، استبداد و زورگوئی، زن ستیزی کور و افسارگسیخته، شکاف عمیق و گسترده میان ثروت و فقر بی داد می کند، درخاورمیانه ای که فاشیسم مذهبی درقدرت و جنبش های  تاریک اندیشی که به جدا کردن سر از بدن  و برده سازی و فروش زنان را اجرای شریعت و افتخار خود می دانند، حرف اول را می زنند و تاروپود  این جوامع را تا مغزاستخوان به فساد کشانده اند، درخاورمیانه ای که اکثریت حاکمان آن در سرسپردگی به قدرت های سلطه جوی امپریالیستی و سرکوب هر چه بی رحمانه تر جوامع خودی گوی سبقت را از هم می ربایند.... الگوی ارائه شده توسط مناطق خودمختار سه گانه-  با هر ضعف آشکار و یا نهانی نیز که داشته باشد- همچون مشعل فروزانی است که در دل این ظلمت  و تباهی فراگیر ، راهی پرغرور برای سربلندی و رهائی  و طلوع روزی روشن از بطن تاریکی را نوید می دهد. امروز کوبانی خط مقدم این مقاومت است. قلب همه آزادی خواهان و برابری طلبان و انترناسیونالیست های خاورمیانه و جهان برای  مدافعان کوبانی می طپد!

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) از تمام انقلابیون و تمامی مردم آزاده  ایران و منطقه می خواهد به دفاع قاطع از مقاومت شیرزنان و شیرمردان کوبانی بپا خیزند و از هر طریق ممکن فریاد مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانند و در افشای توطئه های شوم قدرت های محلی و جهانی علیه این خلق قهرمان و این پرچمداران افق روشن در خاورمیانه از هیچ کوششی دریغ نورزند. با تمام قوا و از هر طریق ممکن به دفاع  از حماسه سازان کوبانی بپاخیزیم!

افتخار بر زنان و مردان شجاع مدافع کوبانی!

پیروز باد مقاومت کوبانی دربرابر آدم کشان داعش!

مرگ بر آدم کشان داعشی وهمدستان رنگارنگ آن ها !

زنده باید انترناسونالیسم پرولتری!

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ برابر با ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©