Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ برابر با  ۲۳ می ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳  برابر با ۲۳ می ۲۰۱۴
حمید جان تیتر رو خودت بزار

اعلامیۀ سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت  اعطای جایزۀ گوانگجو به مادران خاوران

 

صدای دادخواهی مادران خاوران،

دیوارهای بلند سکوت جنایتکاران را در هم می شکند!

 

هیچ قدرتی نمی تواند حقیقت را برای همیشه پنهان کند و یارای آن ندارد که صدای عدالت و حق طلبی را تا ابد خاموش سازد. جایزه گوانگجو به مادران خاوران، سندی است تازه و درخشان که نشان می دهد چگونه استقامت و پیگیری مادران خاوران در دادخواهی جانباختگان قتل عام های خونین دهۀ ۶۰  و قتل عام تابستان ۶۷ مرزهای فراموشی را درهم می نوردد؛ به درون وجدان جهانی رخنه می کند و نام خاوران را به نمادی از مظلومیت و حق طلبی قربانیان از یک سو و توحش و بربریت عاملان و آمران قتل عام های دهۀ ۶۰  و تابستان ۶۷ مبدل می سازد. تقدیر از مادران خاوران در قالب جایزه حقوق بشری گوانگجو، شکست سیاست سرکوب و سکوت نظام جمهوری اسلامی در انکار خاوران است.

این جایزه، شکست سیاست آزار و تحقیر و راندن مادران است: خاوران را شخم زده اند؛ سال های متوالی است درهای آن را بسته اند، از برگزاری تجمع سالانۀ خانواده ها در خاوران با خشونت حیوانی و ضرب و شتم مادران و خانواده های جانباحتگان جلوگیری کرده اند؛ امکان نشاندن سنگ قبری بر آرامگاه  یا حتی رویاندن گلی، گیاهی و درختی در خاوران را از میان برده اند ، با این انگیزۀ پلید و ضد بشری که ابعاد جنایت شان پنهان بماند و دادخواهی در قامت  خستۀ مادران پیر و بیمار با مرگ یکایک آنها، به فراموشی سپرده شود. اما همه ترفندهایشان نقش بر آب شد.  جایزه گوانگجو، هم چنین نیشتری است بر ریاکاری بخشی از اصلاح طلبانی که راه آشتی را پیشنهاد می دهند و بی آنکه راز سر به مُهری را بگشایند، و برگی از کارنامه جنایات حاکمیت را ورق زنند، شعار "ببخشید و فراموش کنید" را مطرح می کنند. اما سرانجام، جهان صدای دادخواهی مادران خاوران را از پس دیوارهای بلند ظلم و دیکتاتوری مذهبی شنید.

این واقعا می تواند آغازی دیگر باشد اگر:

دادخواهی بر مدار خانواده های خاوران؛ این میراث داران سرفراز نسل پرپر شده آزادیخواهان و عدالت طلبان کشورمان ادامه یابد؛

اگر همه خانواده هایی که با تحمل سال ها سرکوب و تحقیر و آزار، منع ماموران امنیتی رژیم در حضور بر سر مزار عزیزان  اعدام شده شان را؛ و منع برپایی مراسم بزرگداشت را؛ منع دادخواهی و دگراندیشی و پافشاری بر حق و عدالت را برنتافتند، با مادران خاوران همراهی کنند و گرد این مادران حلقه زنند؛

اگر نهادها، سازمان ها، تشکل های مستقل حقوق بشری حمایت موثرتر و سازمان یافته تر از مادران خاوران و جنبش مستقل دادخواهی همه قربانیان دیکتاتوری حاکم را در دستور کار خود قرار دهند.

در این صورت تردید نباید داشت که این صدا و این جنبش رساتر و نیرومندتر می شود و خاوران در گستره وسیع تری از افکار عمومی مترقی جهان رسوخ خواهد کرد.

سازمان ما که خود از زخم خوردگان نظام جنایتکار جمهوری اسلامی است و در مبارزه برای آزادی و سوسیالیسم، بسیاری از اعضا و از جمله کادرهای رهبری خود را از دست داده و خود را جزئی از جریان  مستقل دادخواهی علیه این نظام می داند  و روشن شدن حقیقت؛ خاصه در مورد جانباختگان دهۀ  ۶۰ و قتل عام تابستان  ۶۷ را ضروری می داند، ضمن ادای احترام عمیق به خانواده های خاوران و با الهام از استقامت و پایداری این اسطوره های فروتن عشق به زندگی و جویندگان حق و عدالت؛ و تبریک به این مادران به مناسبت دریافت جایزه ارزشمند  گوانگجو، تاکید می کند که از هیچ کوششی در حمایت از خانواده های خاوران و جنبش عمومی و مستقل دادخواهی دریغ نخواهد ورزید.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ برابر با ۲۲ می ۲۰۱۴

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©