Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ برابر با  ۰۶ آوريل ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳  برابر با ۰۶ آوريل ۲۰۱۴
ما نگران وضعیت جسما نی شاهرخ زمانی هستیم و

اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

ما نگران وضعیت جسما نی شاهرخ زمانی هستیم و

 مقامات جمهوری اسلامی را مسئول جان او می دانیم!

 

 تا امروز یکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ سی و یک  روز ازاعتصاب غذای شاهرخ زمانی  فعال کارگری و از اعضاء هیات موسسین بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان ، و عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های مستقل کارگری ، در زندان قزلحصار کرج می گذرد.  شاهرخ زمانی درتاریخ هشتم مارس درحمایت از اعتراضات عده ای از زندانیان سیاسی و عقیدتی و درهممبتگی با دراویش زندانی نسبت به وضعیت عمومی زندان ، در زندان رجایی شهرکرج، به همراه آنها دست به اعتصاب غذای کوتاه مدت زد. چند روز بعد از این اعتصاب غذا، مدیریت زندان بدون هیچ توضیح و ارائه دلیل، شاهرخ زمانی را غافلگیرانه به زندان قزلحصار و بین زندانیان عادی منتقل کردند. شاهرخ دراعتراض به این اقدام ضد انسانی وتبعید غیر قانونی  زندانبانان و مسئولان زندان ، در مقابل درخواست بازگشت به زندان رجایی شهر کرج و به جمع یاران زندانی خود، به اعتضاب غذای خود ادامه داده است.

 

شاهرخ زمانی در ابتدا همزمان با دستگیری محمد جراحی در مسیر تهران به تبریزدر ژوثن ۲۰۱۱  دستگیر شد. او سپس در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز با اتهامات  واهی همچون اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. ابتداء در زندان مرکزی تبریز زندانی شد. بعد از چندی او را به زندان یزد تبعید کردند و او را در اواسط ژانویه ۲۰۱۲  برای اجرای این حکم  ضد انسانی  به زندان گوهردشت کرج منتقل کردند و همانطوری که اشاره کردیم بعدآ   او را به زندان قزلحصار منتقل کردند  که هم چنان  در همین زندان  بسر می برد.

 

برپایه اطلاعیه منتشر شده از طرف  « کمیته حمایت از شاهرخ زمانی »، در مدت اعتصاب طولانی و به دلیل بدتر شدن وضع سلامتی و جسمانی اش، چندین بار به او سرم وصل کرده اند و طی این مدت ۱۷ کیلو، وزن کم کرده است.

  سه روزگذشته روابط عمومی سندیکای کارگران فلز کار مکانیک ، با انتقال پیام کوتاه خانواده شاهرخ زمانی ، نگرانی عمیق آنان را نسبت به وضعیت جسمانی و شکستن اعتصاب غذا برای ادامه مبارزه خواستار شدند.

 

سازمان ما ضمن همدردی و همراهی با پیام کوتاه درخواست خانواده شاهرخ زمانی برای خاتمه دادن به اعتصاب غذا ، خواهان آزادی بی قید و شرط شاهرخ زمانی و همه زندانیان کارگر و زندانیان سیاسی است .  ما بر این باوریم که فعالان کارگری و مدنی کشور، یک دنیا کار برای  نجات ایران از بختک جمهوری اسلامی و ساختن این کشور ویران شده در پیش رو دارند که نبایستی سلامت و جان خود را این گونه در معرض خطر قرار دهند.

 

ما، رهبران  جمهوری اسلامی را مسئول جان و سلامتی شاهرخ زمانی می دانیم و از همه فعالان مدافع حقوق کارگران ، فعالان حقوق بشر و  همه سازمان ها و احزاب و نهادهای کارگری می خواهیم برای پایان بخشیدن به این وضعیت از همه راه های  ممکن برای انتقال خبر نگران کننده وضعیت شاهرخ زمانی ، رضا شهابی ، محمد جراحی ؛ بهنام ابراهیم زاده و ..... اقدام کنند و  اتحادیه ها و مجامع  کارگری جهانی را در جریان این رویداد تلخ قراردهند.  

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ برابر با ۰۶ آوريل ۲۰۱۴

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در زیر اخبار و برخی اطلاعیه های دریافتی را در این رابطه به اطلاع می رسانیم .

=============================

پیام سندیکای فلزکاران از طرف خانواده شاهرخ زمانی

 

درخواست خانواده شاهرخ زمانی برای خاتمه دادن به اعتصاب غذایش که به روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ارسال شده است.متن پیام به شرح زیر است:

« شاهرخ جان خواهش اندیریک اعتصاب غذاوی سیندیر.

آنان – آتان – فامیل لر و دوستلار»

شاهرخ جان خواهش می کنیم اعتصاب غذایت را بشکن.

مادر – پدر – فامیل ها – و دوستانت               14/ 1/ 1393    

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

 

 

=================================

 

نامه/ نگران آقای شاهرخ زمانی هستیم

 

 

آژانس کُردپا: جمعی از زندانیان سیاسی رجایی‌شهر کرج با انتشار نامه‌ای از شاهرخ زمانی اعلام حمایت کردند.

 

پانزده زندانی (16 زندانی) سیاسی ضمن ابراز نگرانی از محل نگهداری این فعال کارگری، از نهادهای حقوق‌بشری و شخصیت‌های آزاده درخواست کمک و حمایت نمودند.

 

متن این نامه که در اختیار خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته، عینا منتشر می‌شود:

 

نزدیک به یک‌ماه پیش مسئولین زندان رجایی‌شهر در اقدامی غیرقانونی زندانی سیاسی، شاهرخ زمانی عضو سندیکای نقاشان را به زندان قزلحصار انتقال دادند.

 

برخلاف قانون تفکیک جرائم، این زندانی در بند ٣ زندان قزلحصار نگهداری می‌کنند و به همین دلیل ایشان ناگزیر برای فریاد دادخواهی خود از همان زمان دست به اعتصاب غذا زد.

 

اینک بیش از ٢٩ روز است این زندانی در اعتصاب غذا بسر می‌برد، درخواست قانونی‌اش این است که او را به زندان رجایی شهر برگردانند.

 

بنابر اخبار واصله وضعیت جسمی شاهرخ زمانی وخیم است و عدم پاسخگوی به خواست قانونی‌اش نقض آشکار حقوق‌بشر و حقوق زندانیان به شمار می‌آید.

 

در حالیکه همه نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری رژیم جمهوری اسلامی را به دلیل نقض سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم کرده و به همین دلیلی از همه نهادهای حقوق‌بشری و شخصیت‌های آزاده و انسان‌های آگاه می‌خواهیم به دفاع از خواست قانونی شاهرخ زمانی برخاسته و اجازه ندهند این زندانی ستمدیده بیش از این در خطر قطعی ناشی از اعتصاب غذا قرار بگیرد.

 

شایان ذکر است میزان محکومیت غیرقانونی شاهرخ زمانی یازده سال و شش ماه است تاکنون به زندان‌های مختلف تبعید شده است.

 

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به ترتیب حروف الفبا:

بهنام ابراهیم‌زاده، محمدامیر خیزی، محمدرضا برهانی، محمد جراحی، شهرام چینیان، افشین حیرتیان، خالد حردانی، حشمت‌الله طبرزدی، اسماعیل فتاح، صالح کهندل، سعید ماسولی، محمدعلی منصوری، آرش محمدی(زندان تبریز)، میثاق یزدان‌نژاد، محمد سیف زداه، ناصح یوسفی

 

باز تکثیر از :

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

16/1/1393

 

توضیح لازم :

زندانیان امضاء کننده نامه فوق پس از انتشار نامه خود توسط آژانس خبر رسانی کردستان (کردپا) اعلام کردند که نام آقای محمد سیف زاده  به لیست امضا کنندگان اضافه شود

 

===========================================

مصاحبه نقی محمودی، وکیل دادگستری با خبرگزاری هرانا

 

خبرگزاری هرانا – شاهرخ زمانی، عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۳ بیست و نهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال کارگری که پیش‌تر در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری میشد از روز ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است.

 

نقی محمودی فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: «او که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد پس از انتقال به قزلحصار اعتصاب غذایی را که قرار بود ۳ روزه باشد نشکسته و در اعتراض به این تبعید غیرقانونی و با مطالبهٔ بازگشت به زندان رجایی‌شهر کرج اعتصاب خود را ادامه داده است

 

وی در ادامه بیان داشت: «وی در ۲۸ روز گذشته ۱۷ کیلوگرم از وزنش را از دست داده و بار‌ها به دلیل ضعف جسمانی به بهداری منتقل و زیر سرم رفته است. وی تاکنون دست‌کم ۴ نامهٔ اعتراضی به مسولان زندان قزلحصار تحویل داده که به هیچ کدام ترتیب اثر داده نشده است

 

هم‌چنین از صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۳، آرش محمدی فعال دانشجویی چپ محبوس در بند مالی زندان مرکزی تبریز به مدت ۵ روز برای همبستگی با شاهرخ زمانی در اعتصاب غذا خواهد بود.

 

شایان ذکر است شاهرخ زمانی پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

 

وی با وثیقهٔ ۲۰۲ میلیون تومانی آزاد و مجددا در دی ماه‌ همان سال بازداشت و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. وی از آن زمان تاکنون به زندان‌های مختلف ایران تبعید شده است. در اولین مرتبه ماموران وزارت اطلاعات وی را به زندان یزد تبعید کردند، پس از مدتی مسولان استان یزد وی را به تبریز بازگرداندند و پس از گذشت چند ماه وی مجددا به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

 

در آخرین مرتبه نیز وی به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است که حتی یک زندانی سیاسی نیز در آن نگهداری نمی‌شود. این زندان مخصوص نگهداری معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر است و به لحاظ وضعیت بهداشت و امکانات در شرایط اسفباری قرار دارد.

 

===============================================

 

اطلاعیه سندیکای کارگران نقاش استان البرز

جان شاهرخ زمانی در خطر است!

 

26 روز از اعتصاب غذای شاهرخ زمانی عضو سندیکای کارگران نقاش می گذرد.شاهرخ زمانی از روز 17 اسفند سال 1392 در اعتراض به جمع آوری کتابخانه زندانیان زندان رجایی شهر ،دست به اعتصاب غذا زده است.متاسفانه ،پس ازگذشت سه روز از اعتصاب غذای شاهرخ زمانی مدیریت سازمان زندانها،بدون هیچ دلیلی و بدون اطلاع به شاهرخ زمانی، سریعا اورا به زندان قزل حصار کرج که مخصوص زندانیان عادی است، منتقل نمود. این انتقال آنچنان بی مقدمه صورت گرفت که شاهرخ زمانی بدون وسایل شخصی و فقط با لباس زندان ،به زندان قزل حصار برده شد. مسئولین زندان در پاسخ به اعتراضات شاهرخ زمانی به این شیوه غیرانسانی ،او را به مدت 8 روز به زندان انفرادی فرستادند. شاهرخ زمانی از زمان اعتصاب غذا تاکنون 9 بار به زیر سرم رفته و 17 کیلو کاهش وزن داشته و فشار خون او با افت شدیدی به روی 7 رسیده است.او در آخرین مکالمه اش با خانواده خود دچار لکنت زبان بود.

ما ضمن هشدار به مدیریت سازمان زندانها و مسئولین زندان قزل حصار در مورد خطرات ناشی از این اعتصاب و برخوردهای غیرانسانی که جان شاهرخ زمانی را تهدید می کند ، اعلام می کنیم که سازمان زندانها ومدیریت زندان قزل حصار مسئول مستقیم جان شاهرخ زمانی هستند.

کارگر زحمتکش شاهرخ زمانی ،

جنبش سندیکایی ایران شما و همه زندانیان کارگری را سالم و پُرتوان می خواهد.سنگر کارگری مابه وجود همه شما نیازمند است. ما کارگران سندیکای کارگران نقاش استان البرز از شما تقاضا می کنیم به اعتصاب غذای خود خاتمه داده و پُر توان تر از همیشه در صفوف جنبش کارگری ادای وظیفه کنید.

سندیکاهای کارگری ایران،

برای نجات جان شاهرخ زمانی به کمک و همدلی شما نیازمندیم و امیدواریم شما هم از شاهرخ زمانی بخواهید به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.

هیات موسس سندیکای کارگران نقاش استان البرز  14/1/1393

 

=================================================

اطلاعیه سندیکای کارگران نقاش و سندیکای فلزکاران

 

جان برادر کارگرمان در خطراست!

جان و سلامتی شاهرخ زمانی پس از 26 روز اعتصاب غذا بسیار ناگوار است.او در اعتراض به عدم دسترسی زندانیان به ابتدایی ترین امور زندانیان زندان گوهردشت ازجمله کتابخانه ،دست به اعتصاب غذا زده است. این چندمین بار است که شاهرخ زمانی به نقض حقوق زندانیان اعتراض می کند .هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه و سندیکای کارگران فلزکارمکانیک هم صدا با کارگران نقاش استان البرز مسوولیت مراقبت ازسلامتی و جان  شاهرخ زمانی را به عهده سازمان زندانها و زندان قزل حصار می داند.

ما ضمن ارج نهادن به استقامت دوست و رفیق سندیکایمان شاهرخ زمانی به دلیل پایداری در مواضع سندیکایی و حقوق انسانی زندانیان ، از او مصرا می خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده و سلامتی خود را برای پیشبرد آرمان های سندیکایش حفظ کند.

هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه وسندیکای کارگران فلزکارمکانیک ضمن خوشامدگویی به کارگران نقاش استان البرز در عرصه فعالیت های کارگری  و فشردن دست این کارگران سندیکایی برایشان آرزوی موفقیت می کند.

با آرزوی اتحاد و گسترش همکاری های سندیکایی

هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

14/1/1393

 

==================================================

اعتصاب غذای آرش محمدی در حمایت از شاهرخ زمانی

 

 

بنا به اخبار منتشره توسط خبرگزاری‌های حقوق بشری، آرش محمدی فعال دانش‌جویی چپ از صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۳ اعتصاب غذای خود را در حمایت از شاهرخ زمانی آغاز کرد.

این فعال دانش‌جویی چپ محبوس در زندان مرکزی تبریز از صبح امروز ضمن اعلام اعتصاب غذا، حمایت خود را از خواسته‌ی شاهرخ زمانی مبنی بر بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج ابراز کرد.

این فعال دانش‌جویی که هم‌اکنون محکومیت یک ساله‌ی خود را در زندان مرکزی تبریز می‌گذراند از صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۳ به مدت ۵ روز اعلام اعتصاب غذا کرده است.

گفتنی است، شاهرخ زمانی عضو زندانی هیئت مدیره‌ی کمیته‌ی پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیئت بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان از روز ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۲ و در پی تبعید به زندان قزلحصار کرج دست به اعتصاب غذا زده است. این در حالی است که وی پیش از آن نیز ۳ روز را در حمایت از دراویش گنابادی در اعتصاب غذا به سر می‌برد و بدین ترتیب امروز ۲۸ روز از اعتصاب وی می‌گذرد.

 

به تمامی خوانندگان و مسئولین سایت های خبری و سیاسی و بخصوص صفحات فیسبوک جهت اطلاع رسانی

            

قبلا از تمامی رفقا و دوستانی که در فضای مجازی با انتشار اخبار و گزارشات و مقاله‌های آگاهی‌بخش کارگری و سیاسی باعث رشد آگاهی و مبارزات می شوند تشکر می کنیم و همچنین از اینکه با انتشار اخبار زندانها و زندانیان کارگری و سیاسی بخصوص اخبار مربوط به شاهرخ زمانی باعث ایجاد یک سپر دفاعی در مقابل جمهوری اسلامی می گردند صمیمانه تشکر کرده و به گرمی دستشان را می فشاریم، و با تمام وجود ضمن تشکر از همه می خواهیم ضمن ادامه  فعالیت حوزه و کیفیت آن را هر چه بیشتر گسترش بدهند تا جمهوری اسلامی وادار به عقب نشینی شود.

در راستای خبر رسانی و تحلیل اخبار در مورد موضوع تبعید و اعتصاب غذای شاهرخ زمانی لازم به توضیحاتی است که در پی تقدیم می کنیم:

طی چند روز اخیر تعدادی از دوستان و رفقا به ما اعلام کردند که در برخی از سایت ها و صفحات فیسبوک اخبار ناقصی پخش شده است و بر خی از آنها منابع خبری  پایه‌ای برای تعدادی از سایت‌ها و صفحات فیسبوک دیگری شده‌اند. از جمله این اخبار ناقص عبارت است از اینکه:

گفته می شود شاهرخ زمانی به خاطر حمایت از دراویش اعتصاب غذای خود را شروع کرده و ادامه می دهد در حالی که دراویش اعتصاب خود را به پایان رسانده اند چه دلیلی دارد که شاهرخ همچنان ادامه می دهد. برای روشن شدن این ابهام لازم است توضیح بدهیم:

در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۲ تعدادی از زندانیان گوهردشت طی نامه‌ای از اعتراضات دراویش اعلام حمایت کردند و اعلام کردند که از روز شنبه ۱۷/۱۲/۱۳۹۲ به مدت ۳ روز در جهت حمایت از دراویش اعتصاب غذا خواهند کرد. یکی از آنها شاهرخ زمانی بود، همچنین بهنام ابراهیم زاده نیز در همان روز در حمایت از دراویش اعلام اعتصاب غذا کرد و طبق قرار قبلی در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ اعتصاب غذای زندانیان به پایان رسید اما دقیقا در همین تاریخ یعنی ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ شاهرخ را از زندان گوهردشت به قزلحصار انتقال دادند و شاهرخ در اعتراض به تبعید خودش اعتصاب غذا را ادامه داد. در واقع اعتصاب غذا برای حمایت از دراویش جدا از اعتصاب غذا برای اعتراض به تبعید از گوهردشت به قزلحصار است اما چون هیچ فاصله زمانی بین این ۲ نیست اکنون شاهرخ ۲۷ روز است در اعتصاب غذا بسر می برد و در حال حاضر اعتصاب غذای شاهرخ برای اعتراض به انتقال او به قزلحصار است و خواست او نیز این است که او را به گوهر دشت بر گردانند.

این ابهام زمانی ایجاد شد که در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ با توجه به اینکه اعتصاب غذای شاهرخ و دوستانش در  زندان گوهردشت  تازه تمام شده بود او را به قزل حصار انتقال دادند و تا ۱۰ روز از محل نگهداری او کسی خبر دقیقی نداشت. شاهرخ طی تماسی در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ اعلام کرد که ۱۳ روزاست در اعتصاب غذا بسر می برد و از روز انتقال به قزل حصار ۸ روز در انفرادی بوده است و یک روز نیز زیر سرم بوده این خبر توزیع شده بود و سوال برانگیز بود که چطور می شود او را  در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ به قزلحصار بردند و ۱۰ روز بعد اعلام کردند ۱۳ روز است در اعتصاب غذا بسر می برد ما برای روشن شدن این موضوع در بیانیه شماره ۹۶ (http://chzamani.blogspot.ca/2014/03/96.html

) خود مورخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ نوشتیم که ۳ روز قبل از انتقال شاهرخ به قزلحصار او و تعداد دیگر از زندانیان گوهردشت در حمایت از دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده بودند و شاید این توضیح باعث اندکی ابهام شده باشد. بنابراین در توضیح مجدد لازم است بگوییم از ۲۷ روز اعتصاب غذای شاهرخ ۳ روز آن در زندان گوهردشت همراه با بقیه دوستانش در حمایت از دراویش بوده است ولی ۲۴ روز از اعتصاب او در زندان قزلحصار برای اعتراض به انتقال خودش از گوهردشت به قزلحصار می‌باشد که خواست او از ادامه اعتصاب غذا این است که او را به گوهردشت برگردانند.

بنا براین شاهرخ زمانی بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود را امروز ۱۳/۱/۱۳۹۳ پشت سر گذاشت. او ۱۷ کیلو گرم وزن کم کرده  است  و البته هنوز ادامه می دهد او از همه‌ی ما در خواست حمایت دارد و علت اعتصاب او اعتراض به انتقال خودش از زندان گوهردشت به زندان قزلحصار می باشد و در خواستش بر گرداندن او به گوهردشت است.

 ما ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و مبارزه فعالین کارگری، تشکل‌ها و فعالین سیاسی، دانشجویان، زنان و معلمان، فعالین ملی و مدنی و مردم مبارز، سازمانها و احزاب و تشکل‌ها و نهادهای دیگر کشورها از همه می‌خواهیم در جهت حمایت از زندانیان و خواست‌های آزادیخواهانه آنها همچنان به مبارزه و حمایت‌های خود ادامه بدهند و هر چه می‌توانند گسترده‌تر و متحدانه‌تر تلاش نمایند، تا بتوانیم جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کنیم.

 

به یاد داشته باشیم :

 که مطالبه زندانیان کارگری و سیاسی صد در صد به حق و آزادیخواهانه است

 وخواست شاهرخ زمانی نیز یک خواست کاملا بحق است

و همچنین به یاد داشته باشیم:

که مردم متحد هر گز شکست نمی خورند.

 

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

۱۳/۱/۱۳۹۳

 

هر کدام از دوستان و رفقا  می توانند  به شماره تلفن های زیر زنگ بزنند  و ضمن اعتراض اعلام کنند، که ما می خواهیم شاهرخ زمانی به گوهر دشت بر گردانده شود.

۱-     شماره تلفن‌های رئیس اندرزگاه:

09332685518

09397855831

۲-     شماره تلفن های حفاظت اطلاعات قزلحصار:

21 - 02633265020

32 - 31 - 09397855834

۳-     حفاظت اطلاعات کل تهران:

02122124909

09376580471

۴-     شماره تلفن گویا حفاظت اطلاعات کل تهران:

02122606077

 

جمهوری اسلامی مسئول جان شاهرخ زمانی است

 

   نزدیک به سی روز از اعتصاب غذای  شاهرخ زمانی عضو هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری می گذرد. سلامتی او اکنون در خطر جدی است. بر مبنای گزارشات رسیده، شاهرخ زمانی که  اینک در زندان قزل حصار محبوس است، در  17 اسفند سال 1392 ( هشتم مارس 2014)  در حمایت از اعتراضات عده ای از زندانیان عقیدتی در زندان گوهر دشت کرج، به همراه آنها دست به اعتصاب غذا زد. اما  سه روز بعد از اعتصاب غذا مدیریت زندان بدون مقدمه و بدون هیچ توضیح و ارائه دلیل، شاهرخ زمانی را بطور ناگهانی به زندان قزل حصار منتقل کرد.  شاهرخ زمانی در اعتراض به این اقدام غیر انسانی مسئولان زندان و با خواست برگشت به زندان گوهر دشت، همچنان به اعتصاب خود ادامه داده است. در این مدت او هشت روز را در سلول انفرادی گذرانده است.  بنا به گزارش ها در طول اعتصاب  به دلیل بدتر شدن وضع سلامتی شاهرخ زمانی چندین بار به او سرم وصل کرده اند.  شاهرخ زمانی در نتیجه این اعتصاب 17 کیلو وزن کم کرده است.

شاهرخ زمانی در ابتدا به همراه محمد جراحی در ژوثن 2011  دستگیر شد. او سپس در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به اتهامات  کلیشه ای همچون اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد.  او در اواسط ژانویه 2012  برای اجرای این حکم  ضد انسانی  به زندان گوهردشت کرج منتقل شد و تا کنون در حبس بسر می برد.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران جمهوری اسلامی را مسئول سلامتی و جان شاهرخ زمانی می داند و از اتحادیه های کارگری و از تشکلات و احزاب و سازمان های مترقی، نهادهای مدافع حقوق انسان و از همه افراد و شخصیت های آزادی خواه در سراسر جهان می خواهد که از شاهرخ زمانی حمایت کنند و از این رژیم بخواهند که همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی که در شرایط غیر قابل تحمل و غیر انسانی و زیر انواع شکنجه های جسمی و روحی در زندان بسر می برند را بدون قید و شرط آزاد کند.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۴ آوریل ۲۰۱۴

info@workers-iran.org

http://www.workers-iran.org / http://www.etehadbinalmelali.com

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©