Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۳
نُه دلیل اصلی برای جنگ در سوریه

نُه دلیل اصلی برای جنگ در سوریه

 

 جان راپوپورت

ترجمه: فیروزه مهاجر

 

 

بدون هیچ ترتیب خاصی:

 

یک: وانمود کردن به این که کشور پشت رییس‌جمهور که با رفتن به کنگره برای کسب موافقت «کارش را درست انجام داد» متحد می شود . این رتبه‌ی اوباما را بالا می برد و، در نتیجه، به طور غیرمستقیم می گوید که باید به برنامه های دیگر او اعتبار بیشتری داد. رییس‌جمهورهای دوران جنگ همواره از پشتیبانی بیشتری برخوردار می­شوند.

 

دو: آدرنالین مردم سریع بالا می رود. تأثیرش را هرگز نباید دست کم گرفت. منافذ را تمیز می­کند، گذشته ها را تطهیر می کند، و موقتاً، به طور نیابتی… اگر دسترسی  شما به کارکرد های مغزی تان خیلی ناچیز باشد، سرخوردگی تان را کم می کند.

 

سه: در این صورت، رأی مثبت کنگره را گرفتن باز هم چند دقیقه ای این توهم را زنده می کند، که ما یک جمهوری قانون مند داریم، و صاحب دولتی پای‌بند عدالت هستیم.

 

چهار: کمک می کند تا دستور کار از مدت ها پیش تدوین‌شده ی ایالات متحد  ـ اسراییل مبنی بر به هم ریختن ثبات سوریه و باعث تقسیم آن به صف بندی های قومیتی/ملیتی دائم در حال جنگ و پر هرج و مرج جامه ی عمل بپوشد.

 

پنج: مانع ساخت خط لوله ی سراسری گازطبیعی در سوریه می شود، که قرار است با فرستادن گاز ایران به اروپا به اقتصاد ایران رونق بخشد. اقتصاد ایران باید نابود شود.

 

شش: به سراسر خاورمیانه پیامی می فرستد حاکی از این که ایالات متحد قدرتمند است و دلار باید ارز ذخیره ای در تمامی مبادلات نفتی باشد.

 

هفت: به مجموعه ی نظامی -  صنعتی ایالات متحد که خواست آن جنگ و باز هم جنگ است خوراک می رساند.

 

هشت: به هدف درازمدت جهانی سازی/بازار آزاد، که مستلزم گرفتار بدهی و گرفتار رنج درمان‌ناپذیر کردن تمامی خاورمیانه است یاری می رساند… و سپس با سرمایه گذاری نخبگان بانکی خارجی دست به بازسازی منطقه و تصاحب کل آن می زند.

 

نه: حواس امریکایی ها را از شماری رسوایی ها پرت می کند، از جمله بنغازی، [عملیات] سریع و خشمگین *، جرایم بخش [موسسات] غیر انتقاعی اداره ی مالیات بر درآمد، جاسوسی های آژانس امنیت ملی، ادامه ی جنگ ناموفق در افغانستان، و سرمایه گذاری ای در اقتصاد داخلی که مدام تعداد بیشتری را به زیر خط فقر می فرستد.

 

هیچ یک از این دلایل هیچ گونه ربطی با «تنبیه کردن اسد به خاطر استفاده از سلاح های شیمیایی ندارد.» درهرحال هم کل این سناریو به شدت مورد تردید بوده است.

 

دولت تان دارد کار می‌کند.

 

 

یادداشت بالا ترجمه‌ای است از:

 

http://www.infowars.com/syria-a-vote-of-no-confidence-in-the-president/

جان راپوپورت، نویسنده ی دو مجموعه مقالات آتشین THE MATRIX REVEALED و EXIT FROM THEMATRIX، کاندیدای نمایندگی کنگره از بیست و نهمین منطقه ی کالیفرنیا بوده است. او که نامزد دریافت جایزه پولیتزر بوده به مدت 30 سال به کار گزارشگری تحقیقی اشتغال داشته، و درCBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern و شماری نشریه­های دیگر در اروپا و ایالات متحد مقاله هایی در زمینه ی سیاست، پزشکی و بهداشت نوشته است. جان سخنرانی ها و سمینارهایی در نقاط مختلف دنیا درباره ی سیاست جهانی، بهداشت، منطق، و قدرت خلاق برگزار کرده است. می توانید برای دریافت رایگان ای میل هایش  در سایت او ثبت نام کنید: http://www.nomorefakenews.com/

 

*Fast&Furious

 

اشاره به عملیات فروش اسلحه توسط موسسه الکل، تنباکو و سلاح های آتشین AFTدر آریزونا است، که در فاصله ی 2006 تا 2011 یک ردیف عملیات فروش اسلحه با خریدار پوشالی straw buyers را به امید دستیابی از این طریق به دانه‌درشت‌های کارتل های مواد مخدر در مکزیک صورت داد. اما بیشتر سلاح ها ردیابی نشد و بلکه به فساد و جنایت های بیش‌تری انجامید. عنوان این عملیات از یک ردیف فیلم سینمایی با همین نام گرفته شده بود.

 

برگرفته از «نقد اقتصاد سیاسی»

http://pecritique.com/

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©