Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۰۷ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۲
"سازمان همکاری اسلامی" و "ايران تريبونال"

 

 

"سازمان همکاری اسلامی" و "ايران تريبونال"

 

سعيد صارمی

 

" سازمان همکاری اسلامي، دستور دهد تا يک کميسيون دائمی و مستقلی را ايجاد نمايد که به تعيين اين مورد نقض موضوع حقوق بشر اوليه پرداخته و به مطالعه و پژوهش آن بپردازد"!.

 

اين بند شماره ۳ از پنج بند پيشنهادی " ديوان ايران تريبونال " است که در گزارش آقای " بهرام رحمانی" ، عمداً و يا سهواً دچار سانسور خبری شد!

 

حالا " سازمان همکاری اسلامی " چه صيغه ايست؟ هر چه فکر کرديم نتوانستيم پاسخی برای اين سوال بيابيم. اما با خواندن متن پيشنهادی ، مي‌توان به پاسخ اين سوال نزديک شد." سازمان همکاری اسلامی" ، قدرتي‌ اجرايی دارد. زيرا قرار است که " دستور " انجام اين کار را بدهد! تاسيس يک نهاد دائمی و تامين بودجه برای آن ، از عهده يک نهاد خصوصی بر نمي‌‌آيد. پس نهادی " خصوصی و حقوق بشری " نيست. " سازمان همکاری اسلامی " ، دولتی هم نيست. زيرا در اين صورت ، بايد اسم يک دولت مشخص ، در اينجا عنوان مي‌‌شد! " سازمان همکاری اسلامی " ، بايد سازمانی فرا دولتی باشد. يا بهتر است بگوييم نهادی است ، " بين دولتی "! نکند اين " سازمان همکاری اسلامی ، " همان " سازمان کشورهای اسلامی " باشد؟! قربون انسان چيز فهم! اما معلوم نشد ، که چرا اين همه مترجم ايراني‌ ، و اين همه انسان‌های فرهيخته، مبارز و دانشمند که در " ايران تريبونال " هستند ، اين عبارت را " سازمان همکاری اسلامی " ترجمه کردند؟ از قديم گفته اند که ، " معمّا چون حل شود آسان شود"!

 

" سازمان همکاری اسلامی " ، چه ربطي‌ به حقوق بشر دارد؟ اين سوال برای هر ذهن کنجکاوی ، به وجود مي‌‌آيد! اينجا در ذهن نگارنده اين سطور ، عبارت " خر مرد رند " تراوش کرد. نمي‌‌دانم چرا اين عبارت با " پيام اخوان " جور در مي‌‌آيد! " خر مرد رند " ما ، ابتدا در مصاحبه با " شهروند" ، کلي‌ از مزايای حقوق بشر حرف زد. سپس گفت که اگر " غرب " در مورد " حقوق بشر" ، برخوردی دو گانه دارد ، در عوض ما بايد به فکر منافع خودمان باشيم. ( نقل به مضمون ). حتی در اين مورد خاص ، ( منظور برخورد دو گانه است)، " عربستان سعودی " را مثال زد. حالا در گزارش ديوان ، از همان " امثال کشور‌هايي‌ مانند عربستان " مي‌خواهد، که بودجه‌ای تنظيم کنند و بر روند نقض حقوق بشر در ايران نظارت کنند! کشور‌هايي‌ که خودشان ، همانند جمهوری اسلامی در کشتار مخالفين و نقض حقوق بشر، با جمهوری اسلامی مسابقه دارند! عجبا که قرار است اين " کميسيون هم "دائمی" باشد و هم " مستقل "!

 

اما چرا اين ديوان ، " سازمان همکاری اسلامی " را کانديد اين موضوع مي‌‌کند؟ بهتر است پاسخ اين پرسش را ديگرانی بدهند که سر رشته دارند. نگارنده اين سطور ، سواد کافي‌ برای تحليل و آناليز اين موضوع مشخص را ندارم. اما بر اين باور هستم که اين انتخاب، يک انتخاب " سياسی " است و ربطي‌ به حقوق بشر ندارد! اين را هر ذهن ساده‌ای مي‌‌تواند فهم کند، الا " دوستان سابق " ما! اين " دوستان سابق " به جای اردنگی که الحقّ لياقت تيم ديوان را داشته، با سلام و صلوات و خواندن " سرود‌های انقلابی " از اينان استقبال مي‌‌کنند!

 

و اين شرم آور ترين قسمت اين مراسم بود. چقدر اعتبار " شهدای خلق " را ارزان فروختند! آن هم به چه کساني‌. به " شيخ مفتخور و مرتجع"! جريانات " استعماری " کم بودند، با مرتجعين نيز " نرد عشق " باختند! دو قورت و نيمشان هم باقيست. انتظار هم دارند که از آنها مانند قهرمانان تجليل شود!

 

مي‌ گفتند که ما ۱۲۰ نفر " چپ انقلابی " هستيم با دو سه‌ تا نو محافظه کار! بهتر است بگوييم " دو سه‌ تا خر مرد رند! چاق و چلّه " ، ۱۲۰ تا " چپ انقلابی ساده انديش " را بلعيدند! رويش هم "کوکا کلا " نوش جان کردند! حالا دوستان سابق ما در شيپور کهنه ميدمند و ندا سر ميدهند که " من آنم که يابو بود اسب رام "! و به ميمنت و مبارکی اين امر فرخنده مطلب پشت مطلب مي‌‌نويسند و نداي‌ هل من مبارز سر ميدهند!

 

اعتبار " شهدای خلق " چقدر آسان و ارزان " هزينه شد!

 

زياده عرضی نيست، جز احساس شرم!

 

با اميد به سرنگونی رژيم فاشيستی حاکم بر ايران بدست مردم و لا غير!

 

و با آرزوی تحقق‌ استقلال، آزادي، عدالت اجتمايي‌ و برقراری جمهوری مردمی در ايران!

 

۶ نوامبر ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©