Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸
بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

صدای مطالبات بر حقمان خاموش شدنی نیست

 

مردم عزیز ایران!

 روزنامه نگاران و کنشگران حق طلب!

 

به اطلاعتان می رسانیم دانشگاه هنوز از زیر بار چکمه هایی که در دی ماه بر بدنش تاخته اند قد راست نکرده، که مجددا موج جدید حملات امنیتی به ساحت دانشگاه آغاز شده است.

 

در پی تحصن دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل برای مطالبات مشخص صنفی شان، چنان تماس های تهدیدآمیزی با خانواده های ایشان صورت گرفته که برخی خانواده ها را مضطرب و ترسان از شهرهای دیگر به درب دانشگاه کشانده است. همین اتفاق برای فعالین صنفی دانشگاه تهران رخ داده‌؛ نهادهای امنیتی چندین بار اقدام به تماس با خانواده های فعالین مختلف و تهدید به دستگیری کرده اند. این نوع اقدام دستگاه امنیتی علاوه بر آن که از اساس محکوم است شیوه ای بسیار ضداخلاقی و ضد انسانی نیز هست، چرا که تلاش میکند با نگران کردن و ترساندن خانواده هایی که به دلیل دوری از فرزندانشان و محیط دانشگاه، تصویر درستی از کنشها و مطالبات ندارند سعی در خفه کردن صدای مطالبات به حق دانشجویان داشته باشند. از سویی دیگر با باز نگهداشتن پرونده های کمیته انضباطی در دانشگاه تربیت مدرس پس از تجمعی صنفی در سال ٩۵ و همچنین تماسهای نهاد امنیتی در ماه گذشته، سعی در محدودسازی و سرکوب فعالیتهای فعالان صنفی داشته اند.

در همین اثنا احضارهای گروهی به کمیته های انضباطی برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه علامه طباطبایی در جریان است.

 

ما دانشجویان ضمن تاکید بر اینکه صدای مطالبات بر حقمان خاموش شدنی نیست، چنانکه پس از دی ماه و با صدور بیش از صد سال حکم زندان برای فعالین صنفی هم خاموش نشد، از همه کنشگران حق طلب تقاضا داریم حمایتمان کنند! ما بارها و بارها اعلام کرده ایم صدای مطالبات بحق دانشجویان را بشنوید چرا که با هیچ برخورد امنیتی ای خاموش شدنی نیست!

 

امروز انتظار داریم نمایندگان مجلس از وزیر علوم بپرسند چه میشود که کوچکترین تجمعات صنفی داخل دانشگاهی با شدیدترین برخوردهای امنیتی مواجه میشود؟ وزیر علوم کجاست و چرا از استقلال ساحت دانشگاه هیچ حمایتی نمیکند؟ زیر سوال رفتن این استقلال تا جایی است که در دانشگاه آزاد شاهد حضور نیروی پلیس گشت ارشاد باشیم.

 

امروز از خبرنگاران و روزنامه نگاران انتظار داریم از مسئولان دانشگاه ها و مقامات وزارت علوم بپرسند علت تماس با خانواده های دانشجویان و این شکل تهدیدات چیست؟

از کنشگران حق طلب اجتماعی نیز تقاضا داریم مانند همیشه در کنارمان باشند و در مقابل سرکوب، صدای خواست های به حق ما را بازتاب دهند و نگذارند زیر این هجوم، صدای ما تضعیف شود.

 

مردم عزیز ایران!

 

در دانشگاه طی این سالها علیه پولی سازی آموزش و طرد و حذف متعاقب آن و سلب حق طبقات پایین از تحصیل ایستاده ایم؛ علیه افزایش هزینه های رفاهی، کاهش ظرفیت رایگان دانشگاه ها و افزایش سرسام آور و بی منطق هزینه های آموزشی، واگذاری فضاهای دانشجویی به بخش خصوصی یا بیرون از دانشگاه ایستاده ایم و از این پس هم می ایستیم. عده ای برآنند از هر تحرک صنفی و کنش اجتماعی، تصویری امنیتی برای فرار از مسئولیت خود نشان دهند و در برخی موارد صدای برحقمان را که ناشی از ابتدایی ترین حقوق زیستی دانشجویی  می باشد بایکوت کنند. لذا از همه ی اقشار خواهانیم تا صدایمان را بشنوید و در این مسیر یاری نمایید.

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©