Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۲۳ ژانويه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۲۳ ژانويه ۲۰۱۸
کمپین روشنفکران و آکادمیسین‌های جهان؛ "نگذرایم عفرین، کوبانی دیگری شود"

 

اجازه ندهید عفرین، کوبانی دیگری بشود

 

مقدمه سردبیری سایت راه کارگر: حمله نظامی ترکیه برای اشغال کانتون عفرین همراه با مزدوران جهادی وابسته به این کشور، اعلام جنگ علیه نیروی رزمنده "ی.پ.گ" و "ی.پ.ژ" و سایر متحدان آن ها در "نیروهای دمکراتیک سوریه" می باشد که نقش بسیار اساسی در شکست داعش داشته اند. در دوره پسا داعش بده بستان های قدرت های بزرگ و کوچک درگیردر جنگ داخلی سوریه برای پیش برد منافع شان،  دست دولت ترکیه و مزدوران جهادی وابسته تحت نام "ارتش آزاد سوریه" را برای ارتکاب قتل عام و جنایات علیه کانتون عفرین باز نهاده است. این حمله درصورت تداوم می تواند تلفات بسیار زیادی در میان رزمندگان کرد و مردم کانتون عفرین داشته باشد. ما از همه اقدامات ممکن و موثر به ویژه بسیج افکار عمومی برای تحت فشار قراردادن دولت های درگیر در جنگ داخلی سوریه برای قطع حملات ارتش ترکیه و مزدوران جهادگرای وابسته به این کشور، حمایت می کنیم.

 

اجازه ندهید عفرین، کوبانی دیگری بشود

 

برگردان از انگلیسی: سحر باقری

 

ما، فعالان حقوق بشر و دانشگاهیان امضا کننده، مصرانه درخواست داریم که رهبران روسیه، ایران و ایالات متحده تضمین کنند که حاکمیت مرزهای سوریه توسط ترکیه نقض نشود و به مردم عفرین اجازه داده شود تا در صلح و آرامش زندگی کنند.

 

عفرین که اکثریت جمعیت آن راکُردها تشکیل میدهند، یکی از امن ترین و باثبات ترین مناطق سوریه به شمار می آید که  در طی سالهای جنگ سوریه با کمترین حمایت های بین المللی، آوارگان زیادی حدود ۴۰۰ هزار نفر را [درخود] پناه داده و اکنون توسط دشمنان: گروههای جهادی تحت حمایت ترکیه، القاعده و ترکیه محاصره شده است.

 

رجب طیب اردوغان، تهدید کرده است به یگان های مدافع خلق  که متحد آمریکا در نبرد علیه داعش بوده است، حمله خواهد کرد. علی رغم  موفقیت  YPG در ایجاد شوراهای خودمختار دموکراتیک محلی در هر شهر پس از آزادی آن، اردوغان آنها را به "تروریست" بودن متهم میکند و این اظهارات مکرر یعنی در ترکیه تمایل و علاقه ایی به حضور  YPG  فقط به عنوان نیروی دفاعی برای کُردهای سوریه و دیگر قومیت های ساکن در فدارسیون دموکراتیک شمال سوریه (روژآوا) وجود ندارد.

 

ترکیه نیروهای نظامی زیادی در مرزهای عفرین گردآورده و اردوغان قول داده که با تمام توان به کانتون تحت کنترل کُردها حمله خواهد کرد، تخریب یک منطقه آرام و در معرض تهدید قرار دادن هزاران غیرنظامی و آواره ناشی از خصومت اردوغان نسبت به کُردها است.

 

حمله هایی از این دست، علیه شهروندان صلح جوی عفرین یک اقدام تهاجمی علیه منطقه دموکراتیک خودمختار و مردم آن است. ترکیه نمیتواند چنین حملاتی را بدون  موافقت روسیه، ایران، سوریه و بی تفاوتی آمریکا نسبت به تهدیدهای ترکیه انجام دهد. مردم کُرد از جانباختن هزاران تن از زنان و مردان جوانشان که به یگان های  YPG  و  YPJ  برای خلاصی جهان از دست داعش پیوستند، رنج میبرند. آمریکا و جامعه جهانی اکنون یک تعهد اخلاقی دارند که پشت مردم کُرد بایستند. ما مسئولان آمریکایی و جامعه جهانی را فرامیخوانیم که ثبات و امنیت عفرین را تضمین کنند و از تهاجم بیشتر ترکیه به درون سوریه و مرزهای آن جلوگیری کنند.

 

امضا کنندگان

 

نوام چامسکی، استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه  MIT

مایکل والزار، موسسه مطالعات پیشرفته، استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه پرینستون

شارلوت بونچ، استاد برجسته مطالعات زنان و جنسیت، دانشگاه راتگرز

تاد گیتلین، جامعه شناس، دانشگاه کلومبیا

دیوید گرابر، استاد انسان شناسی مدرسه ا قتصاد لندن

نادیا علی، استاد مطالعات جنسیتی دانشگاه SOAS لندن

دیوید هاروی، استاد برجسته انسان شناسی و جغرافیا مرکز تحصیلات تکمیلی CUNY

مایکل هارت، فیلسوف سیاسی و استاد ادبیات دانشگاه دوک

مارینا سیترین، استادیار جامعه شناسی دانشگاه  SUNY

آن اسنیوت، فعال و دانشیار، New School

بیل فلچر، رئیس سابق انجمن  Trans Africa

دیوید فیلیپس، مدیر برنامه ایجاد صلح و حقوق، دانشگاه کلومبیا

جوی لارنس، عکاس و فیلم ساز

مردیت تکس، نویسنده و موسس  NARA

دبی بوکچین، روزنامه نگار و نویسنده  NARA

 

منبع

www.theregion.org

برگرفته از:«پایگاه خبری ـ  تحلیلی روژ»

http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=121350

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©