Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ برابر با  ۱۱ آوريل ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵  برابر با ۱۱ آوريل ۲۰۱۶
فراخوانِ شبِ بیدار

فراخوانِ شبِ بیدار

میدان جمهوری، پاریس

همه با هم، برخیزیم !

 

از 31 ماه مارس 2016، ما در میدان جمهوری پاریس و نیز مکان های دیگری گردِهم‌آمده ایم. در ابتدا، هدفِ گردهم آئی ما اعتراض به تغییر قانون کار فرانسه بود. این رفرم تصمیم منزوی فرانسه نبوده و بخشی از برنامه‌ی دراز ریاضت اقتصادی است که مردم کشورهای همجوار را نشانه گرفته است و پیامدهای آن با اثرات Jobs Act ایتالیا یاReforma Laboral اسپانیا یکسان خواهد بود: یعنی اخراج‌های بیشتر از کار، بی ثباتی های بیشتر، نابرابری‌های بیشتر و تحکیم منافع خصوصی. ما آثار این استراتژِی شوک را که در وضعیت اضطراری ضدِ آزادی تحمیل می‌شود، نمی‌پذیریم.

بحث‌های درگیر در گردهمایی های میدان جمهوری نشان می‌دهد که آزردگی و ستوهِ مردم فراتر از رفرم جدید قانون کار رفته و مشکلات مسئله ساز جهانی را دربر می‌گیرد. نظیر زیر سوال بردن نظام اجتماعی و سیاسی بحران‌زده و از رمق افتاده. طبیعی ست که ما برای پایان چنین نظامی غصه نخواهیم خورد.

این جنبش نه از پاریس آغاز و نه به آن ختم خواه دشد. از «بهار عربی» تا جنبش برآشوبیدگان معروف به 15M، از تظاهرات میدان تحریر تا اعتراض‌های پارک گزی (میدان تقسیم استانبول)، و اینک گردهم‌آئی میدان جمهوری پاریس و ده‌ها محلی که مردم در فرانسه گردهم آمده اند، نشانه‌ی خشم واحد، امید مشترک، اراده مشترک است. این حرکت ها نشانه ی ضرورت ایجاد جامعه نوینی است که در آن، دموکراسی، کرامت و آزادی حرف‌های توخالی نخواهند بود.

ابراز همبستگی که از گوشه و کنار جهان به ما می‌رسد، به ما قوت قلب داده و اراده‌ی ما را مستحکم‌تر می‌کند. این جنبش از آنِ شما نیز هست. این جنبش نه حدی دارد و نه مرزی. این جنبش به همه‌ی زنان و مردانی تعلق دارد که آماده‌اند در آن شرکت کنند. ما هزاران هستیم و می توانیم میلیون‌ها شویم.

باهم، برخیزیم، بیدار.

همه با هم، بپاخیزیم.

برای تماس مطبوعات: nuitdeboutpresse@riseup.net

https://www.facebook.com/NuitDebout/?fref=ts

Tumblr : https://nuitdebout.tumblr.com/

8 آوریل 2016 – 22 فروردین 1395

ترجمه حامیان ایرانی جنبش

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©