Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با  ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴  برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵
اتحادیه کارگری ترانسپورت سوئد

اتحادیه کارگری ترانسپورت سوئد

پیگیر موضوع مرگ شاهرخ زمانی در زندان جمهوری اسلامی

 

از: لیف ایساکسون؛ روابط بین المللی ال.او

به:مارگوت واهلستروم، وزیر امور خارجه

تاریخ: ۱۶-۰۹-۲۰۱۵

شماره ثبت: ۲۰۱۵۰٣۶۱

 

فعال زندانی اتحادیه ای در ایران در شرایط ناروشن جان باخت!

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت خبر دلخراش مرگ ناروشن شاهرخ زمانی در زندان رجایی شهر در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ را دریافت کرده است.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت به کرات علیه اعدام های بی پایه قضایی و زندان و اذیت و آزار در ایران اتفاق می افتد اعتراض کرده و آن را محکوم کرده است.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت نسبت به شرایط وحشتناک زندانها و بکار بردن شکنجه و آزار زندانیان و همچنین مرگ های مشکوک زندانیان در زندان که مورد بررسی قرار نگرفته اند، واکنش نشان داده است.

اکنون حادثه وحشتناک دوباره اتفاق افتاده است. یک فعال کارگری دیگر در زندان جان باخته و یک همسر در سوگ یار خویش و کودکان در ماتم پدرشان نشسته اند. جنبش تشکلهای مستقل کارگری در ایران سوگوار یکی از رهبران اتحادیه ای و مبارز آزادی و جامعه عادلانه گردیده است.

شاهرخ زمانی یکی از بنیان گذاران اتحادیه نقاشان و ساختمان ایران و عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ایران بود. شاهرخ زمانی بیش از بیست سال فعال مسائل کارگری و اتحادیه ای بوده و ۵ سال پیش به اتهام تشکیل غیرعلنی سندیکا و ایجاد گروه سوسیالیستی به زندان محکوم شد. شاهرخ زمانی با وجود رد اتهامات به ۱۱ سال زندان محکوم گردید. طی سالهای زندان او مورد شکنجه قرار گرفته، به سلول انفرادی منتقل شد و به بندهای زندانیان جانی و خطرناک منتقل شد. بالاخره این اعمال رفتارهای وحشتناک اثرات خود را به جا گذاشت. شاهرخ زمانی در شرایط کاملا ناروشن در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ در بند زندان رجایی شهر باخت.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت بدین وسیله نهایت اندوه و همدردی خود را با خانواده شاهرخ زمانی و جنبش کارگری ایران ابراز میدارد. شاهرخ زمانی یک فعال اتحادیه ای پیشرو شجاع بود که هرگز در مبارزه برای یک ایران آزاد تسلیم نشد.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت شدیدا به ارگانهای مسئول در ایران که اجازه تداوم شرایط غیر انسانی و سخت در زندانها را میدهند اعتراض داشته و خواستار بررسی توسط نهاد های غیر وابسته جهت روشن شدن علت مرگ شاهرخ زمانی می باشد.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت از دولت سوئد، بویژه از مارگوت والستروم وزیر امور خارجه می خواهد که بطور رسمی به زیرپا گذاشتن حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل توجه افکار بین المللی را علیه رفتار رژیم ایران با نمایندگان کارگری و دگراندیشان جلب کند.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت می خواهد:

ـ توقف همه اعدام ها

ـ آزادی همه زندانیان اتحادیه ای و سیاسی

ـ توقف رفتار وحشیانه با دگراندیشان و احترام به مفاد حقوق بشر

ـ تشکیل یک کمیسیون بین المللی حقیقت یاب برای تحقیق شرایط زندانیان اتحادیه ای و سیاسی در ایران و تحقیق در مورد موارد مرگ های مشکوک در زندان های ایران

 

کارل پتر توروالدسون، دبیر سازمان سراسری کارگران سوئد (ال.او)

لارش لیندگرن، دبیر اتحادیه کارگری ترانسپورت سوئد

--------------------------------------------------

نشر و ترجمه: پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©