Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۰۳ ژوئن ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴  برابر با ۰۳ ژوئن ۲۰۱۵
بیانیه جمعى از وكلاى كرد ايران

بیانیه  جمعى از وكلاى كرد ايران

به حزب دموکراتیک خلق ها یاری رسانید

بيانيه حمايت جمعی از وكلاى شرق کردستان از حزب ه.د.پ

41 تن از وکلای  کرد ایران حمایت خود از «حزب دموکراتیک خلق‌ها, ه.د.پ» در انتخابات پارلمانی ترکیه را اعلام داشتند. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

 

«در شرايطى كه جهان، علی الخصوص خاورميانه در شرایط بحرانی کنونی نوع جديدى از توحش و تروريسم بين المللى (داعش)را به تلخى تجربه ميكند و براى همگان تروريست هاى واقعى و حامیان آنها و خطر تحجر و تفكرات مسمومشان آشكار گرديده است،  کشور کثیرالملل ترکیه در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت ساز  پارلمانی است.

 

در این شرایط اعمال نقش مبارزه اى موثر احزاب، گروه ها و تشكل هاى سياسى کردی با شيوه هاى متعارف و دمكراتيك جهت برقراری توازن در حاکمیت، نقد مديريت حاكم ، اصلاح مشی مستبدانه و رفع تبعيضات ، برقراری و احقاق حق ملت هاى متکثر و خصوصا کردها، کمک به حل و فصل مسائل  تاریخی کردها و جلوگیری از استبداد داخلی بسیار  ضروری است.

 

 در جامعه ترکیه امروز با گذر از مرحله اتهام زنى از ناحیه جریان های نژادپرستانه به احزاب كردى ،  ورود فعال احزاب کردی در عرصه مبارزات مدنی، سياسى و نقش آفرینی آنها برای مهار نوعثمانی گری و افکاری استعماری هیات حاکم، پیشرفت مذاکرات صلح، شناسایی هویت های متکثر ، تضمین دموکراسی و ایجاد سیستمی بر مبنای هنجارهای جدید که در آن حقوق اساسی و مدنی کردها و سایر ملل این کشور با ضمانت اجراهای حقوقی و قانونی تضمین شده باشد، امری حیاتی بوده و پررنگتر از گذشته خودنمايي مينمايد. پیشرفت چنين پروسه و مبارزه ای كه پيغام مشترك همه کردها به حاكميت ترکیه است، حمايت تمامى انسانها و ملت هاى جهان را ميطلبد.

 

 از آنجا كه حزب دمكراتیک خلقها (هـ د پ) و تلاشگران این حزب، کنشگران عرصه آزادى، برابرى و برادرى و تنها مروج جدی حقوق برابر تمامی هویت ها در جامعه متکثر ترکیه بوده اند و در پروسه مدنی و سياسى كردن مبارزات بحق ملت شرافتمند كرد در ترکیه نقش اساسى داشته اند از همین رو جمعی از وكلاى كرد ايران در جهت نيل جامعه ترکیه به مطلوب بشریت که همانا آزادی  صلح، برابری و دموکراسی می باشد و در راستای احقاق حقوق مسلم و پایمال شده کردها، حمايت خود را از هـ د پ  و تلاشهای انساندوستانه، صلح طلبانه و دموکراسی خواهانه آنان اعلام و ضمن آرزوى پيروزى و سربلندى، از همه ملتهای کرد و ترک ترکیه دعوت میکنیم برای تحقق اهداف عالیه انسانی فوق، رسیدن به صلحی پایدار و ایجاد جامعه ای دموکراتیک، به حزب دموکراتیک خلقها در رسیدن به این مطلوب یاری رسانند. جمعى از وكلاى كرد ايران ـ تهران- 2015/6/1».

 

اسامی وکلا:

 

1ـ مسعود شمس‌نژاد

 

2ـ حجت مرادی

 

3ـ فرمان جعفری

 

4ـ شورش مظهری

 

5ـ جمشید زمانی

 

6ـ رضا مرادیان

 

7ـ شهلا بهمنی

 

8ـ کیوان عزیزی

 

9ـ حامد سهرابی

 

10ـ مدد جمشیدی

 

11ـ انور سعیدی

 

12ـ فواد متوصل

 

13ـ عبدالله جهان‌بین

 

14ـ اسفندیار آبنوس

 

15ـ اسماعیل سالاری‌پور

 

16ـ محمد جعفری سعید

 

17ـ صدیق حجت‌پناه

 

18ـ حسین احمدی‌نیاز

 

19ـ حبیب قادرپور

 

20ـ سمیه حسنی

 

21ـ فریبا حسن‌زاده

 

22ـ محمدنبی سلیمان‌نژاد

 

23ـ اصغر قاسمی

 

24ـ حمید بادله

 

25ـ امیر احمدی

 

26ـ شهرام کمانگر

 

27ـ فرهاد محمدی

 

28ـ صدیق ساعد‌موچشی

 

29ـ مازیار تاتایی

 

30ـ سیدمصطفی رضوی

 

31ـ محمد صالح نیک‌بخت

 

32ـ سید مراد موسوی

 

33ـ بهروز کیا

 

34ـ شاهو جعفری

 

35ـ کاوه اسدی

 

36ـ گلاله وطن‌دوست

 

37ـ اقبال مهدیزاده

 

38ـ سیروس پی‌فشرده

 

39ـ آسیه آریان‌فر

 

40ـ داوود ولی‌پور

 

41ـ حیدر منصوری

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©