Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۲۸ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰  برابر با ۲۸ می ۲۰۱۱
پایان اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در واکنش به اقدامات مثبت اداره مهاجرت سوئد

 

پایان اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در واکنش به اقدامات مثبت اداره مهاجرت سوئد

 

کمیته اجرایی کمپین پناهجویان متحصن و اعتصاب غذا کننده در گوتنبرگ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : روز جمعه 27 ماه مای 2011 یک مقام ارشد اداره مهاجرت سوئد ، در نشستی رسمی در محل اداره مرکزی آن در گوتنبرگ ، با حضور در مقابل دوربین رسانه ها تصمیم خود مبنی بر بازگشایی و بررسی مجدد پرونده پناهجویان شرکت کننده در این تحصن اعتراضی را اعلام کرد.

 

به گزارش ستاد خبری کمیته پناهجویان متحصن و اعتصاب غذا کننده در گوتنبرگ در این اطلاعیه آمده : در سومین نشست پناهجویان با مسئولین اداره مهاجرت طی 15 روز گذشته طرف اداره مهاجرت که در بالاترین سطح مربوطه در آن شرکت کرده بود ، با اظهار آگاهی از مشکلات پناهجویان ایرانی در سوئد، موضع رسانه های جمهوری اسلامی بر علیه این کمپین  و آگاهی از مستندات موجود پیرامون آن  ، تصمیم خود مبنی بر رسیدگی کامل و دقیق به مدارک و مستندات موجود با در نظر داشتن مسائل عمومی حاکم بر ایران را اعلام و در مقابل پناهجویان نیز اعلام کردند در پاسخ به این توافق اعتصاب غذای خود خاتمه می دهند . 

 

این اطلاعیه می افزاید: کمیته هماهنگی کمپین اعلام کرده که  با توجه به مذاکرات صورت گرفته و همکاری اولیه و نظر مساعد اداره مهاجرت در پاسخ به خواست پناهجویان معترض ، در این مرحله از فعالیت خود به منظور جلوگیری از آسیب جسمی به پناهجویان و پیگیری مطالبات قانونی خود در شرایطی بهتر ، به برنامه اعتصاب غذا پایان داده و نیروی خود را برای پیگیری و عملی کردن توافقات صورت گرفته صرف نماید ضمن اینکه کمپین و تحصن را تا حصول نتیجه مطلوب  ادامه و به عنوان ناظر بر اجرای  توافقات همچنان پیش خواهد برد.

 

کمپین اعتراضی پناهجویان ایرانی با دو محور اعتراض و افشای جنایات جمهوری اسلامی به عنوان علت اصلی فرار ایرانیان و نیز بی توجهی سیاستهای پناهنده پذیری دولت سوئد در قبال نادیده گرفتن اوضاع عمومی ایران در پرونده پناهجویان ایرانی ، حدود 90 روز پیش آغاز و در شصت و دومین روز خود وارد فاز اعتصاب غذا گردید . اخبار این کمپین در نزدیک به 250 سایت و نشریه به زبان سوئدی و فارسی به دفعات منتشر شد تا جایی که واکنش منفی رسانه های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی از قبیل خبرگزاری های  ایرنا و رجا نیوز و روزنامه وابسته کیهان را در پی داشت .

 

کمیته اجرایی این کمپین ضمن تقدیر از تمام حامیان رسانه ای و اجرایی خود از همه مدافعین حقوق انسانی خواسته است همچنان تا حصول نتیجه مورد نظر که روندی واقع بینانه ازسوی تصمیم گیرندگان اداره مهاجرت در خصوص مشکلات پناهجویان ایرانی و ارتباط آن با دیکتاتوری سرکوب و خفقان در ایران است از آن حمایت کنند.

 

ستاد خبری کمپین پناهجویان ایرانی متحصن در گوتنبرگ

 

مهدی شیخ نجدی  0046762179679     بهزاد جوادیان : 0046737551075

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©