Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ برابر با  ۲۰ مارس ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳  برابر با ۲۰ مارس ۲۰۱۵
بیانیه تبریک سال نو

بیانیه تبریک سال نو

 

 

«بهاري ديگر آمده است

آري

اما براي آن زمستان‌ها كه گذشت

نامي نيست

نامي نيست»

 

سال گذشته را در حالي پشت سر مي‌گذاريم كه غم‌ها و شادي‌هائي چند را درزندگي كارگران و زحمتكشان سراسر جهان  شاهد بود. از طرفي پيروزي كارگران و زحمتكشان درانتخابات يونان و آزاد شدن شهر مقاوم كوباني از دستان جنايتكاران مرتجع، شادماني را براي مردم منطقه به همراه داشت و از طرف ديگر ادامه جنگ و خونريزي در كشورهاي عراق و سوريه همانند زخمي ناسور بر بدن كارگران و زحمتكشان منطقه و سراسر جهان هم چنان ادامه دارد. در زندگي اقتصادي و اجتماعي، مبارزات كارگران و زحمتكشان در سراسر جهان با نظام منحط سرمايه‌داري هم چنان ادامه داشته و سرمايه‌داران و قدرت‌مداران نیز در برابر خواست كارگران و زحمتكشان براي داشتن يك زندگي بالاتر از خط فقر مقاومت مي‌كنند.

در ايران، پيروزي كارگران خودروسازي، فصل جديدي را در مبارزات كارگران و زحمتكشان آغاز كرد و اعتراض سراسري معلمان، پرستاران،  کارگران معدن و مبارزات ده‌ها  مجتمع كارگري دیگر از درخشان‌ترین اعتراضات کارگری در سال‌های گذشته بود. گرچه محكوميت‌هاي زندان براي فعالان كارگري و اجتماعي به زندان‌هاي طولاني و شلاق همچنان پا بر جا بود.  هر چند قدرتمداران، همانند همواره‌ی تاريخ، اين پيام را درك نكردند و با افزايش ناچيز حقوق كارگران در سال آينده نشان دادند كه گوش شنوائي براي اعتراضات كارگران، زحمتكشان و مزد و حقوق‌بگيران  ندارند، اما شك نيست كه با پافشاري بر خواستههاي به حق با ایجاد تشکل‌های مستقل و سراسری خود، در انتها اين زورمداران هستند كه بايد تسليم خواست زحمتكشان شوند. اين سال جديد را با آرزوي پيروزي‌هاي بيشتر و با اميد دست‌آوردهاي بزرگتر به همه كارگران و زخمتكشان تبريك مي‌گوئيم.

 

كانون مدافعان حقوق كارگر

بهار 1394

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©