Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ برابر با  ۲۸ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳  برابر با ۲۸ فوريه ۲۰۱۵
از خواسته ها و تظاهرات معلمان کشور در۱۰اسفند حمایت کنیم

از خواسته ها و تظاهرات معلمان کشور در۱۰اسفند حمایت کنیم!

 

معلمان ایران ، همانند دیگر اقشار حقوق بگیر، زیرضربات بحران اقتصادی و تورم لگام گسیخته قدرت خرید خود را بشدت از دست داده اند و در شرایط روز به روز دشوار تری به سر میبرند. آنها مجبورند برای بقای خود چند شغلی شده و ساعاتی طولانی از شبانه روز به کار های متفرقه در کنار معلمی دست بیازند. کمبود روز افزون امکانات در دسترس آنها ، بی توجهی مقامات دولتی که باعث بحرانی جدی در نظام آموزشی ایران شده است ، بارها معلمان را به اعتراض واداشته است . پاسخ دولت جمهوری اسلامی مثل همیشه سر کوب بیرحمانه بوده است . هر ماه خبر از دستگیری و ضرب و شتم معلمان معترض میرسد.

ماه گذشته کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با صدور فراخوانی از هموطنان دعوت نموده تا از آزادی معلمان دربند حمایت نمایند.  در قسمتی از متن این فراخوان آمده است " بیش از پنج سال از محبوس شدن رسول بداقی و حدود چهار سال از آغاز زندانی شدن محمود باقری دیگر معلم شریف کشورمان می‌گذرد. پنج سال است که رسول بداقی بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سرمی برد."

از طرف دیگر طی روز های سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن ماه معلمان سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب زندگی و منزلت و امنیت شغلی خود دست به اعتصاب سراسری زدند. این اعتصاب به صورت خودجوش انجام گردید و در تمامی استان های کشور و تمامی شهر ها و روستا های کوچک وبزرگ کشور مورد حمایت همکاران فرهنگی قرار گرفت .

در ادامه این اقدامات معلمان و فرهنگیان کشوربر آن شده اند تا روز یکشنبه۱۰اسفند۹۳ دست به تظاهرات در سراسر کشور زده و نیز دراعتراض به نابسامانی‌های آموزش و پرورش و بی توجهی به مطالبات خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کنند.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران – خارج از کشور ، از این تظاهرات و خواسته های به حق معلمان زحمتکش ایران حمایت کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط معلمان زندانی و همه فعالان کارگری و جنبشهای اجتماعی است .

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران – خارج از کشور

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ برابر با ۲۷ فوريه ۲۰۱۵

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©