Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۱۴ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۱۴ فوريه ۲۰۱۵

 

فراخوان برای راهپیمائی حمایتی

در پاریس در روز پانزدهم فوریه در حمایت از سی ریزا!

 

 

 

بیش از سی سازمان سیاسی چپ و تشکل های سندیکائی وشهروندی  در فرانسه مشترکاً فراخوانی برای حمایت از سی ریزا منتشر کرده اند. این گردهمائی  در روز پانزدهم فوریه در میدان جمهوری پاریس برگزار خواهد شد. تظاهرات مشابهی نیز در آتن، رم، لیسبون، بروکسل، آمستردام، ادینبورو، برلین و سایر نقاط اروپا برگزار خواهد شد.    

 

 در فراخوان گفته می شود :

 

مردم یونان یک انتخاب دمکراتیک کاملاً روشن انجام داده اند: آن ها علیه سیاست های نئولیبرالی و برای یک سیاست چپ  که در خدمت منافع عمومی است، سخن گفته اند. آن ها به توافقنامه تحمیل شده توسط ترویکای کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول نه گفته اند برای پایان دادن به سیاست فاجعه بار ریاضت اقتصادی.

 

فراخوان در ادامه  اعلام می کند:

 

ما همبستگی مان را با انتخاب مردم یونان و همچنین تظاهرات توده ای ماه ها ی اخیر در بلژیک، پرتقال، اسپانیا، انگلیس، ایرلند وایتالیا علیه سیاست ریاضت اقتصادی اعلام می کنیم.نسیم دگرگونی در اروپا  وزیدن گرفته است. این پیروزی، این امیدها و پیکارها به ما نیز تعلق دارد. ما قویاً مخالف تهدیدها و تلاش ها ئی هستیم که می خواهد مانع از به اجراء نهادن یک سیاست واقعی چپ شده و آن را منزوی سازد. .... ما ضربه ای را که بانک مرکزی یونان از طریق اعمال محدودیت ها ی خود به یونان وارد ساخته است را محکوم می کنیم. ما همچنین فشارهای اعمال شده توسط ترویکا و اتحادیه اروپا بر آلکسی سیپراس را محکوم می کنیم. هدف این فشار حفظ بهر قیمت" تدابیر ساختاری" نئولیبرالی ( مانند کاهش دستمزدها، خصوصی سازی ها، الغاء قراردادهای دسته جمعی و ....) است که می خواهد مردم یونان را به زانو در آورد.... حکومت یونان باید به وکالتی که مردم یونان به او داده اند عمل کند: کمک رسانی اضطرای انسانی، حفاظت و برقراری مجدد خدمات عمومی، بازسازی کشور و عملی ساختن اصلاحاتی که مردم خواهان آن هستند. ...

 

 ما خواهان آن هستیم که رئیس جمهور اولان و حکومت فرانسه به انتخاب مردم یونان احترام بگذارد. باید از مطالبات مردم یونان علیه اروپائی که عامل تحمیل سیاست های ریاضت کشی است حمایت شود. این امر هم برای یونان و هم برای بازسازی مجدد اروپا ضروری است. ما بدین ترتیب از متوقف کردن پرداخت بدهی های یونان حمایت می کنیم. ما خواهان ایجاد یک نهاد بازرسی شهروندی هستیم برای آن که مجموعه بدهی ها را که به یک بار غیرقابل قبول برای مردم مبدل شده است مورد بررسی قرار داده و بخش غیرعادلانه آن را الغاء سازد. مانند مردم یونان ما ا زحق برآورن نیازهای مردم در عرصه تغذیه، پوشاک، بهداشت، مسکن، آموزش، اشتغال، امنیت عمومی، فرهنگ و محیط زیست دفاع می کنیم.  

 

در بخش پایانی فراخوان آمده است:

 

ما روز یک شنبه پانزدهم فوریه ، در روز بسیج اروپائی( همراه تظاهرات پیش بینی شده در آتن، رم، لیسبون، بروکسل،آمستردام، آدینبورو، برلین و سایر نقاط) در دفاع ا زمردم یونان یک راهپیمائی در پاریس برگزار خواهیم کرد. ما می خواهیم با تمام قوا نشان دهیم که مبارزه مردم یونان مبارزه ما نیز می باشد، که ما - شهروندان، سندیکاها، احزاب و سازمان ها- متحداً جریان امور را دگرگون خواهیم ساخت، روند لیبرالی و ریاضت کشانه اروپا را متوقف خواهیم کرد، آلترناتیوی در برابر سیاست های نئولیبرالی برای متوقف ساختن ریاضت اقتصادی بنا خواهیم کرد و برای  بنای مجدد  اروپائی که اجتماعی، زیست محیطی و دمکراتیک باشد!

 

 نام های( سازمان های سیاسی، سندیکائی و انجمن های شهروندی) امضاء کنند گان فراخوان:

 

 

Antarsya France, Attac, CADTM, Collectif Roosvelt, Cie bouche à bouche, Compagnie Erinna, Confédération paysanne, Copernic, Club Socialistes affligés,DAL fédération, Economistes atterrés, Ensemble, Femmes Egalité, Front Populaire Tunisie Ile-de-France, Grèce-France Résistance, GU, Les effronté-e-s, Les Hommes sans épaules, Les jeunes écologistes, Les oranges, Marches européennes, Mémoires des luttes, MJCF, MJS, Nouvelles Donne, NPA, PCF, PCOF, PG, République et Socialisme, Solidarité France Grèce pour la santé, Transform!

متن کامل فراخوان

http://rahekargar.net/brows.php?cId=1066&pgn=1

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©