Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۰۶ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۰۶ فوريه ۲۰۱۵
فرمانده یگان‌های مدافع زن در کوبانی جانباخت

فرمانده یگان‌های مدافع زن در کوبانی جانباخت

 

  خبرها از کوبانی حاکیست هبون دیرک فرمانده یگان‌های مدافع زن در جریان عملیات آزادسازی روستاهای اطراف این شهر جان خود را از دست دادە است.”

هبون دیرک که از اهالی شهر دیرک در غرب کردستان بود پنج روز پیش در جنگ با داعش در حومۀ کوبانی جان خود را از دست داد.

یگان‌های مدافع خلق طی بیانیەای در این ارتباط خاطرنشان می کند که مدیا مراد معروف به هبون دیرک در شکست داعش نقشی اساسی داشته است. ی.پ.گ می گوید: فرمانده هبون پیشاهنگی دلاور بود که با مقاومت بی نظیرش خوف در دل دشمن انداخت و پشتوانەای عظیم برای رفقا بود.

فرماندەی جانباخته یگان‌های مدافع زن در کنفرانس خبری اعلام آزادی کوبانی در کنار دیگر فرماندهان کوبانی حضور داشت.

هبون دیرک در این کنفرانس خبری می گوید: «در مقاومت کوبانی و نبرد کرامت، ما در برابر دیدگاههای واپسگرای ضد زن، ناباوری به زنان و درجه دو پنداشتن و عدم قبول اراده زنان به همه ثابت کردیم که زنان می توانند در تمامی عرصەهای مبارزه نقش خود را ایفا کنند». تاریخ بار دیگر با نمونه بارزی مانند رفیق “آرین میرکان” پیشاهنگی فدائی زنان را به بشریت نشان داد.

او در ویدئویی دیگر می گوید هرچند ما رفقایی وابسته به یکدیگر هستیم اما احساسی برخورد نمی کنیم چرا که ما در جنگ هستیم و هرلحظه ممکن است رفقایی مانند آرین از ما جدا شوند و بروند، اما نباید گذاشت که سلاح آنها بر زمین بماند و باید آرمان‌های آنان محقق شوند.

هبون دیرک می گوید زندگی مهم است اما چگونه زندگی ای؟ ما هزاران رفیق قهرمان و فدائی داریم که معتقدند اگر مرگی در کار باشد نباید ساده باشد، باید چیزی بر جای بگذارند و آن چیز فرهنگ زندگیست

جمعه ۶ فوریهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۷:۳۳

کوبانی - فرات

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©