Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ برابر با  ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳  برابر با ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴
برای حراست از اسلام، ما را زندانی کنید

برای حراست از اسلام، ما را زندانی کنید!

 

نامه کمپین «کوچ دراویش به زندان»، خطاب به وزیر اطلاعات؛

 

دو هزار نفره دراویش ثبت نام کرده در کمپین «کوچ دراویش از ایران به اوین» با ارسال نامه‌ای به وزیر اطلاعات از وی خواستند با تصریح اینکه اگر در قاموس وزیر اطلاعات، درویشی مترادف بی‌دینی است، همه اعضای این کمپین را که صراحتا اقرار به درویش بودنشان دارند، به نشانه حراست از اسلام، بازداشت و زندانی کند.

 

به گزارش مجذوبان نور، وزیر اطلاعات پیش از این در سخنانی که در سمینار روسای آموزش و پرورش مناطق کشور ایراد کرده بود، درویشی را کنار بی‌دینی و اباحه‌گری آورده و خطاب به معلمان آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از درویش شدن و بی‌دینی دانش آموزان شده بود.

 

متن نامه دراویش به وزیر اطلاعات را در پی می‌خوانید:

 

 

جناب حجت ‌الاسلام، آقای علوی؛

وزیر محترم اطلاعات

 

با سلام و احترام؛

 

چندی پیش در مورخه ۹۳/۶/۲ جنابعالی خطاب به روسای آموزش و پرورش مناطق کشور از باب نگرانی برای دین و جامعه، مطالبی عنوان فرموده و در ضمن آن به صراحت اعلام کردید جلوی بی‌دینی و صوفی شدن و درویش شدن دانش‌آموزان باید گرفته شود.

 

جناب وزیر

ما جمعی از دراویش سلسله شریف نعمت اللهی گنابادی که چندی است به عنوان اعتراض به تنگنای امنیتی حاکم بر جامعه درویشان، داوطلبانه در کمپینی موسوم به کوچ دراویش از ایران به زندان اوین ثبت نام کرده‌ایم به عرض آن مقام می‌رسانیم: از آنجا که «واژه» در جریان متن و سخن، واجد معانی متعدد می‌شود و برای جلوگیری از تفسیر به رای شنوندگان که تابع درایت در گفتار مردان سیاست است، لازم است با معنایی روشن و صریح به کار گرفته شود، از جنابعالی انتظار داریم منظورتان را از واژه «درویشی» که در قاموس سخنرانی آن روز حضرتعالی مترادف با بی‌دینی و اباحه‌گری به کار گرفته شده است، مشخص بفرمایید.

 

اگر «درویشی» واقعا «بی‌دینی» است، لاجرم «درویش» مترادف «بی‌دین» بوده و در جامعه اسلامی، ریختن خون او مباح است. از انجا که ما به صراحت اقرار بر «درویشی» خود داریم، از آن جناب انتظار داریم برای حفظ بیضه اسلام و تمامیت ارضی مملکت اسلامی، حکم دستگیری و بازداشت ما را از مبادی قانونی گرفته و همگیمان را – بی‌بخشش و اغماض - مشمول حکم قانون مملکت و شرع مقدس اسلام که بر خلاف نظرگاه شما مورد وثوق و پذیرش ماست، قرار دهید.

 

در صورتی که شما این اصطلاح را مجازا - که در ادبیات امری رایج است - به کار برده‌اید و روی سخنتان با کسانی یا گروهی خاص نبوده است، باز بر ذمه‌تان است معنایی را که از درویشی افاده کرده‌اید اعلام بفرمایید زیرا در دهه گذشته به خاطر واژه‌هایی نظیر «عرفان‌های کاذب» که نقل محافل دولتی و حکومتی و ورد زبان دولتمردان و مقامات بود، حسینیه‌ها و اماکن برگزاری مجالس مذهبی را ما خراب کردند، دراویش را به تلخ‌تر شکلی مجروح کردند و کشتند، در قم عده‌ای قشری را با تمسک به همین واژه‌گان و تعاریف بی‌تعریف، علیه دراویش شوراندند و بلوا به راه انداختند و حسینیه‌مان را به آتش کشیدند و در بروجرد و اصفهان نیز همچنین.

 

جناب حجت الاسلام

کلمه درویش که شما معادل بی‌دینی گرفته‌اید، تجربه نشان داده است اگر توضیح روشنی درباره معنای ‌آن در تلقی وزیر اطلاعات داده نشود، بلای حمله قشریون به دراویش را احیا کرده و مانند آن حوادث که در کوار و قم و اصفهان و بروجرد علیه ایشان و به ناروا به راه افتاد، بار دیگر زنده خواهد شد و وا اسفا که تنها دستاورد آن، ناامنی جامعه و صدور احکام سنگین قضایی و بازداشت و حبس و احضارهای پیاپی به نهادهای امنیتی و قضایی و اخراج از شغل و بیکاری و محدودیت‌های مختلف برای دراویش است.

 

جناب وزیر

این نامه حسب ضرورت حفظ امنیت ملی خدمت جنابعالی ارسال شده و جنبه کنترل حمیت و غیرت دراویش گنابادی را نیز دارد زیرا به حد کفایت، فضای مسموم تخریب و تهمت به دراویش از یک سو و سنگینی نگاه امنیتی به آن‌ها از سوی دیگر صبر و طاقتشان را لبریز کرده که حاضرند داوطلبانه و دسته‌جمعی و برای دفاع از حقوق مصرح قانونیشان زندانی شوند. بر شماست که با پاسخی روشن و آشکار و مبتنی بر وجدان و حقیقت، به این مهم توجه کرده یا چنانچه گفته شد، ما دراویش را که از نظر جنابعالی در زمرهٔ بی‌دینان هستیم، زندانی کنید.

 

امضا کنندگان کمپین کوچ دراویش به اوین

 

برگرفته از : ساست مجذوبان نور چهارشنبه, 19 شهریور  1393

http://www.majzooban.org/fa/

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©