Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ برابر با  ۰۵ فوريه ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲  برابر با ۰۵ فوريه ۲۰۱۴
یاد یداله خسرو شاهی گرامی باد

یاد یداله خسرو شاهی گرامی باد

 

 چهار سال پیش، در 4 فوریه 2010 یداله خسرو شاهی از میان رفت. او در جنوب داغ و از دل کار و مبارزه بالید و در سرمای تبعید در حالی که تا آخرین روزهای زندگی همچنان  به راه رهایی کارگران می اندیشید و در این راه  مبارزه می کرد، به ناگاه خاموش شد. نام او اما به عنوان فعال و رهبر اگاه و سخت کوش مبارزه کارگران در تاریخ  صد ساله جنبش کارگری ایران و به ویژه در سیر  مبارزات  کارگران نفت که از فصول بلند این تاریخ است، برای همیشه باقی خواهد ماند. این تاریخ، با کار، استثمار، خون، اعتراض، زندان و مبارزه برای رهایی از سلطه سرمایه رغم خورده است و زندگی یداله خود  بخشی از این تاریخ پر فراز و فرود و بیانگر تلاش خستگی ناپذیر برای گشودن مسیری دیگر در این تاریخ است. او هم زندان رژیم شاه و هم زندان رژیم جمهوری اسلامی را تجربه کرد و سر انجام نیز خود را در تبعید یافت ودر تبعید خاموش شد. او اما در همه حال و  تا پایان به آرمان خود و طبقه ای که به آن تعلق داشت وفادر ماند. خود را رهروی می دید در راه طولانی آزادی طبقه کارگر.

 

یداله خسرو شاهی ازتجارب و مبارزه  کارگران و دیگر فعالین برجسته کارگری از جمله از یوسف افتخاری و علی امید و نقش آنان در سازماندهی مبارزات کارگران در صنعت نفت  بسیار آموخته بود. زندگی و مبارزه یداله خسرو شاهی نیز خود  درسی است  در کمک به از میان برداشتن موانع بر سر راه پیش روی جنبش کارگری؛  جنبشی  که افق و پایانش رهایی طبقه کارگر و جوامع بشری از قید نظام استثمارگر سرمایه داری است. این راه پراز رهرو است.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

 

۴ فوریه ۲۰۱۴

 

info@workers-iran.org

www.workers-iran.org

www.etehadninalmelali.com

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©