Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ برابر با  ۳۰ آوريل ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰  برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۱۱
از آزادیهای سندیکائی در ایران دفاع کنیم

از آزادی های سندیکائی در ایران دفاع کنیم !

  

     اول ماه مه 2011

 

اول ماه مه ، روز همبستگی بین المللی جهان کار،که در سراسر جهان جشن گرفته میشود، نزدیک است. امسال موج رهائیبخش قیامهای مردم کشورهای عرب دیکتاتوریها را به لرزه درآورده ، پیام امید بخشی از آزادی، دمکراسی  و پیشرفت اجتماعی را با خود به ارمغان می آورد.   اما در ایران ، براساس گزارشهای عفو بین الملل، موجی بیسابقه از سرکوب بر سر مردم ایران فرود آمده که بویزه فعالین جنبش اتحادیه ای ایران را هدف گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران ، علیرغم امضای مقاوله نامه های شماره 87 و 98 " سازمان بین المللی کار" اول ماه مه را نه بعنوان روز تعطیل به حساب آورده و نه جشن گرفتن آن را تحمل میکند. فراتر از آن دولت ایران حقوق ابتدائی کارگران و حقوق بگیران ایرانی را که توسط این مقاوله نامه شمرده و حفاظت میشوند ، رعایت نمیکند. حقوقها به موقع پرداخت نمیشوند، امنیت شغلی وجود نداشته و کار ناپایدار و موقتی قاعده اشتغال است. حق کارگران و حقوق بگیران در ایجاد نهادهای کارگری مستقل و انتخاب نمایندگان خود رعایت نمیشود.

ما به مناسبت جشن اول ماه مه به مبارزان  جنبش اتحادیه ای ایران که به دلیل برگزاری مراسم اول ماه مه در ایران به زندان افتادند ادای احترام میکنیم . ما خود را در نبرد کارگران و حقوق بگیران ایرانی شریک دانسته و بدون هیچ درنگی از مبارزه انان در جهت کسب حقوق برسمیت شناخته شده آنان و بویژه حقوق و آزادیهای اتحادیه ای آنان دفاع میکنیم .

ما با شدت تمام آزار و اذیت و به زندان افکندن مبارزین جنبشهای اجتماعی در ایران را محکوم میکنیم. در حال حاضر چندین تن از اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد ، گروهی از اعضای اتحادیه معلمان و دیگر اتحادیه ها در زندان بسر میبرند. یکی دیگر از معلمان ، آقای عبدارضا قنبری، به علت شرکت در مبارزات ضد دولتی در دسامبر 2009 به مرگ محکوم شده است.

ما خواهان آزادی بی قیدوشرط همه کارگران و دیگر مبارزان جنبشهای اجتماعی هستیم که خودسرانه اخراج، دستگیر و زندانی شده اند.

ما اعلام می کنیم که کارگران ایران تنها نیستند ، بخش سازمان یافته جهان کار در فرانسه و سایر کشورها در کنار آنان ایستاده است .

زنده باد اول ماه مه !

زنده باد همبستگی بین المللی !

 

" کلکتیو حمایت از کارگران مغرب و خاورمیانه "

س.اف.د.ت

س.ژ.ت

اف.اس.او

همبستگی " سود"

اونسا

 

 

ترجمه و تکثیر از :

" همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – پاریس "

" اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران  در ایران – پاریس "

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©