Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ برابر با  ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳ دی ۱۳۹۱  برابر با ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲
نهادهای همبستگی با جنبش کارگران ایران ـ خارج کشور

نهادهای همبستگی با جنبش کارگران ایران ـ خارج کشور

 

 

 

از کارگران زندانی، به ویژه رضا شهابی پیگیرانه دفاع می کند

 

 

 

در آستانه ی هفتمین سالروز اعتصاب بزرگ کارگران شرکت واحد در چهارم دی ماه ۱۳۸۴، که یاد آور حق خواهی و حق طلبی است، قرار گرفته ایم. اعتصابی که لایه های مختلف نظم سرمایه داری جمهوری اسلامی را لرزاند و به تیتر رسانه های جهانی تبدیل گشت؛ از سوی دیگر همین اعتصاب منجر به دستگیری صدها نفر از رانندگان شد و حدود ۳۰۰ نفر اخراج و بیکار شدند. تعدادی از کنشگران و فعالان سندیکا دستگیر و در بیدادگاه های جمهوری اسلامی، محکوم شدند. در طی این هفت سال، اعضای سندیکای کارگران شرکت واحدعلیرغم فشارهای همه جانبه، به طور کلی نزدیک به ۲۰ سال حکم زندان دریافت کرده اند، اخراج، بیکاری و گرسنگی را خود و خانواده ی آنها متحمل شده اند. نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی، همچنان برای گرفتن انتقام از اعضای تلاشگر این سندیکا و عقب راندن جنبش کارگری در ایران، رو در روی کارگران و زحمتکشان قرار دارد و کوشیده است تا مبارزات حق طلبانه ی آنها برای بهبود شرایط کار و حق ایجاد تشکل های مستقل کارگری را سرکوب نماید.

 

نظام ضد کارگری جمهوری اسلامی، بارها با تعرض وحشیانه و دستگاه سرکوب عریان خویش، سعی داشته که کارگران را از ابتدایی ترین حقوق، حتی در زندان نیز محروم سازد. آخرین مورد این نقض آشکار در مورد یکی از فعالترین و استوارترین یاران سندیکا در پی بدرفتاری مأمور اعزام همراه با توهین، تهدید به ضرب و شتم و جلوگیری از انجام آزمایش های ضروری (ام.آر.آی و سی تی اسکن) که مورد تأیید و تأکید پزشک معالج بود، رخ داد.

 

رضا شهابی، صندوق دار و عضو هیأت مدیرهی سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، با  تنی رنجور اما با عزمی سترگ، طی نامه ای با عنوان "من فقط یک نمونه از اجحاف علیه سلامت زندانیان"، اعلام کرده است که از روز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۱، دست به اعتصاب غذا و از پذیرفتن دارو نیز سرباز خواهد زد. او که به چهار سال (در آبان ماه سال جاری از شش سال به چهار سال کاهش یافت) حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از هر نوع فعالیت سندیکایی و پرداخت ۷۰ میلیون ریال جریمه ی نقدی محکوم شده است، آگاهانه از حقوق خود به عنوان یک زندانی در برابر شکنجه گرانش دفاع میکند.

 

بدین ترتیب رضا شهابی مرحله سوم اعتصاب غذای خود را آغازکرده است. درمتن چنین شرایطی زندانبانان رژیم بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری را از بند۳۵۰ زندان اوین به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل می نمایند. تهدید ها واذیت و آزارهایی را متوجه خانواده محمد جراحی فعال کارگری درتبریز وارد ساخته اند ، دریورش شبانه به منزل فعالان "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" در شهربوکان پنج تن از آنان به نام های؛ جمال ميناشيری، ابراهيم مصطفی‌پور، قاسم مصطفی‌پور، هادی تنومند و محمد کریمی را دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهربوکان منتقل کردند. همچنین پدرام نصراالهی هم بعد از اعلام پشتیبانی از اعتراض کارگران نسبت به اصلاحیه قانون کار، ممنوع الملاقات شده است.

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگران ایران ـ خارج کشور، یک بار دیگر از تمامی خواسته های عادلانه و به حق کارگران شرکت واحد، دفاع میکند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی کارگران دستگیر شده است. ما هرگونه تعرض نسبت به کارگران به ویژه کارگران زندانی را محکوم میکنیم و یاد آور میشویم که مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی به ویژه ماجرای اخیر در مورد رضا شهابی، به عهده ی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی است.

 

ما از همه ی فعالان کارگری در خارج از کشور میخواهیم که کارزاری مشترک در حمایت از رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی و همه ی زندانیان سیاسی برگزار نمایند.

 

 

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگران ایران ـ خارج کشور

 

اول دی ماه ۱۳۹۱ برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

 

http://nahadha.blogspot.com/

 

boltanxaberi@gmail.com

 

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©