Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ برابر با  ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱  برابر با ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲
اطلاعيه ی کانون نويسندگان ايران

اطلاعيه ی کانون نويسندگان ايران

درباره ی درگذشت جاهد جهانشاهی

 

جاهد جهانشاهی (۱۳۲۵- ۱۳۹۱) نويسنده، مترجم، مدرس هنرهای نمايشي، عضو ديرين کانون نويسندگان ايران و عضو هيئت دبيران کنونی اين کانون بر اثر ايست قلبی درگذشت. اما جاهد زنده است تا تعهد به آزادی و التزام به جنگيدن برای دستيابی به آزادی بيان بیهيچ حصر و استثنا زنده است، زنده است تا در آثاری که از بزرگانی چون مارکز، برشت، هاينريش بُل و... ترجمه کرد به حيات پُرجلال خود ادامه دهد.

جاهد جهانشاهی تجسم زندهی تعهد به آزادی بود؛ در بدترين شرايط جسمي، دوری راه را به هيچ میگرفت و برای شرکت در هر جلسهی هيئت دبيران و جمع مشورتی کانون فرسنگها راه میپيمود. جاهد حتا يک دم ياراناش را تنها نگذاشت. حضور زنده و سرشار و فراموشنشدنی او در همين چند روز پيش در ۱۷ آذر ماه بر سر مزار زندهيادان جانباختهی راه آزادي، محمد مختاری و محمدجعفر پوينده، و چند روز بعد در جلسهی هيئت دبيران در ۲۱ آذر ماه گواه روشن و قاطعی است بر تعهد پايدار و تزلزلناپذير جاهد؛ چنين بود جاهد، جاهد نازنين ما !

کانون نويسندگان ايران ياد عزيز جاهد جهانشاهی را گرامی می-دارد و با توان هرچه افزونتر راهاش را ادامه میدهد و در مجلس بزرگداشت او در کنار همسر، خانواده، ياران و دوستداراناش حضور خواهد يافت.

کانون نويسندگان ايران

۲۳ آذر ۱۳۹۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©