Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲
بيانيه کانون نويسندگان ايران

بيانيه کانون نويسندگان ايران

در اعتراض به قتل ستار بهشتی

 

يکی از سرفصل های سرکوب، قتل متهمين در زندان و در حين بازجويی است. اگر چه مردم ايران با اين پديده آشنا هستند و شرايط زندان های چند دهه اخير را از ياد نبرده اند.

اکبر محمدي، زهرا کاظمي، زهرا بنی يعقوب، هدی صابر، اميد رضا مير صيافی و . . . و تازه ترين مورد ستار بهشتی کارگر وبلاگ  نويسی که جز بيان نظراتش هيچ "جرمی" نداشت. پليس فتا او را دستگير و بازداشت کرد و پس از چند روز خبر مرگ او را به خانواده اش اطلاع داد! در هنگام خاک      سپاری او نيز فقط يک نفر از اعضای خانواده اش اجازه حضوريافت. اين واقعيت دردناک تبلور فضايی است که اکنون مردم در آن نفس می کشند: بهای سخن گفتن و معترض بودن مرگ است.

نام هايی که برشمرديم فقط بخشی از فهرست برملا شده ی مرگ هايی است که قتل های زنجيره ای را به ياد می آورد و با همان جديت بايد به افشا و مقابله با آن پرداخت.

کانون نويسندگان ايران دستگيري، بازداشت و به طريق اولی قتل جوان وبلاگ نويس، ستار بهشتي، را محکوم می کند و خواهان روشن شدن کامل زوايای اين واقعه و دستگيری و محاکمه آمران و عاملان اين جنايت است.

تنها در صورتی می توان به چنين فجايعی پايان داد که «آزادی انديشه و بيان بی هيچ حصر و استثنا برای همگان» قانون جاری جامعه شود.

 

کانون نويسندگان ايران

۲۳آبان/۱۳۹۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©