Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۱۲ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۱۲ نوامبر ۲۰۱۲
«با تمام توان از خواستۀ به حق پناهجویان حمایت کنیم »

 

«با تمام توان از خواستۀ به حق پناهجویان حمایت کنیم »

 

 هر روز شاهد خبرهای تلخ و دهشتناک درخصوص پناهحویان در سراسر دنیا هستیم، قایق ها و کشتی های فرسوده ای که ده ها و صدها زن و مرد پیروجوان و کودکان را در برابر پول گزاف جابجا می کنند، انسانهائی که در کوه ها و دشت ها در میدان های مین و یا شلیک ژاندارم های سرمایه به گلوله بسته می شوند. پاره ای جان به در بردگان از امواج خروشان دریاها با نگرانی و هراسی که در چهره هایشان موج می زند به ساحل سرزمین جدیدی پا می گذارند تا شاید آینده را در غربت پیدا نمایند. هنگامی که تسلیحات و سرمایه کشورهای مقصد(قدرت مندان سرمایه) در سرزمین همین انسانهای آواره جولان می دهند آیا حضوراین پناهجویان بعنوان کمترین خواسته نباید به رسمیت شناخته شود؟

امروز شاهد اعمال شدیدترین قوانین پناهندگی در تمامی کشورهای سرمایه داری جهانی هستیم. قوانینی که با نا دیده گرفتن حق انتخاب سرزمین برای زیستن انسانها اجرا می گردد. دیپورت،رد درخواست پناهندگی، بلاتکلیفی ، محدودیت های تردد، جیره خشک، کمپ های غیر استاندارد با کمترین امکانات در خصوص پناهندگان در اروپا اعمال می گرددو در کشورهائی مثل ترکیه و ایران به مراتب شرایط وحشتناک تری حاکم است بخصوص در رابطه با افاغنه در ایران و سایر ملیت ها در ترکیه، مالزی، یونان ، قبرس وسایر نقاط دیگردنیا.

اعتراض به نادیده گرفتن حقوق پناهجویان از دیرباز تا به امروز ادامه دارد و ما شاهد اعتصاب غذا، دوختن لبها و تظاهرات و تحصن های زیادی هستیم. نمونه اخیراعتراض ، راهپیمائی و تحصن پناهجویان در آلمان و تحصن آنان زیر شدید ترین تدابیر امنیتی و پلیسی در برلین نشاندهنده اوج شقاوت و بیرحمی و زیر پا گذاشتن حقوق اولیه انسانها در کشوری به اصطلاح دمکراتیک است.

اعتصاب غذای پناهجویان درترکیه و اعتراضات پناهجویان در یونان تبلوری از نا دیده گرفتن و زیر پا گذاشتن قوانینی است که حتی توسط ارگان های سرمایه داری جهانی چون سازمان ملل در سال1951  تصویب شده است.

ما ضمن همبستگی و حمایت از حقوق انسانی کلیه پناهجویان در سراسر جهان بویژه در آلمان و ترکیه ازانسان های آگاه و نهادهای مستقل در این کشورها می خواهیم با اعتراض و افشا سیاست های غیر انسانی خواهان تسریح وتسهیل امر پناهندگی پناهجویان باشند.

 

 

تعیین مکان زندگی حق طبیعی تمامی انسانهاست

نابود باد قوانین ضد انسانی در رابطه با پناهجویان

سرنگون باد کلیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران

 

گفتگوهای زندان

جمعی از فعالین چپ، سوسیالیست و کمونیست

۱۲ نوامبر ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©