Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۰۷ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۲

 

 

 

داریوش کارگر

داستان نویس، فعال سیاسی و پژوهشگرازمیان مارفت

 

داریوش کارگر شامگاه جمعه ٢ نوامبر در شهراپسالای سوئد در سن ٥٩ سالگی درگذشت. او که در آغاز دهه ٣٠ شمسی در خانواده ای زحمتکش درشهرهمدان به دنیا آمده بود ازهمان اوان نوجوانی به داستان نویسی روی آورد تا از رنجی که نظام سرمایه داری بر هم طبقه ای هایش روا میداشت پرده بردارد او فعال سیاسی و عضو کانون نویسندگان بود و بعد از انقلاب به صفوف سازمان چریکهای فدایی خلق ایران پیوست. در مقطع انشعاب در سازمان در سال ٥٩ خود را با گرایش رادیکال سازمان چریکهای فدایی خلق ایران - اقلیت همراه یافت . با شروع حاکمیت ترور و خفقان اسلام پناهان سرمایه سالار در سالهای آغازین دهه ٦٠ بالاجبار خانه و کاشانه خویش را ترک گفت و در تبعید به مبارزه ادامه داد. پس از تجزیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران - اقلیت فعالیتهای مبارزاتی اش را برعلیه ستم وسرکوب رژیم سرمایه داری اسلامی در صفوف هسته اقلیت ادامه داد . داریوش اما پس از چندی از فعالیتهای تشکیلاتی کناره گیری کرد. اودر واپسین سالهای زندگی بیشتر به کارهای پژوهشی پرداخت. داریوش از اعضای فعال "کانون نویسندگان ایران در تبعید " بود و آثار زیادی بجای گذاشته است که میتوان از جمله به مجموعه داستان " تردید در سه فصل" ، رمان " پایان یک عمر" ، " تیر انداز " ، " خسته، اما رهرو " ، " سنگسار" ، " عروس دریایی " ،" آواز نان " ، داستان بلند " اینک وطن تبعید گاه " و داستان " ما صبر میکنیم " اشاره کرد. رساله دکترای داریوش از دانشگاه اپسالای سوئد تحت عنوان " مفهوم ایرانی جهان دیگر " و تصحیح کتاب " اردای ویراف نامه " ( روایت فارسی زرتشتی ) جز اثار مهم دیگر اوست . داریوش در تمام دوران فعالیت های ادبی و سیاسی اش ، فردی بردبار، کوشا و صمیمی نسبت به آرمان کارگران و زحمتکشان باقی ماند

هسته اقلیت فقدان داریوش کارگر را به اعضای خانواده ، یاران دیرین و سایر همراهان تسلیت میگوید ومراتب همدردی خود را با آنها ابراز میدارد.

هسته اقلیت

پنجم نوامبر ٢٠١٢، برابر با ١٥ آبان

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©