Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ برابر با  ۱۶ مارس ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹  برابر با ۱۶ مارس ۲۰۱۱
بیانیه کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی )

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی )

به مناسبت سالگرد ضرب و شتم معلمان در ۲٣ / اسفند ۱٣٨۵

معلمان آگاه و فرهیخته:

    کشورهای پیشرفته ی جهان با سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی واز مسیر آموزش و پرورش به مدارج بالای علمی ،اقتصادی، فرهنگی واجتماعی رسیده اند . متاسفانه نگاه سیاسی – امنیتی دولتمردان کشورمان به وزارت آموزش و پرورش، آن را به محل آزمون و خطا تبدیل نموده و نه تنها سرنوشت میلیون ها دانش آموز را دستخوش سیاست های مقطعی و غیر کارشناسی خود قرار می دهند ، بلکه علیرغم امضای دولت ایران در پای مصوبات کنوانسیون صنفی آموزش بین الملل ، مانع اجرای این مصوبات ، مبنی برفعالیت آزادانه ی معلمان در امورصنفی وداشتن نشریه مستقل و تجمع آنان می گردند.

       از سال ۱٣۷٨ معلمان مسئول و آگاه به مسائل آموزش و پرورش برای انجام رسالت معلمی خود در قالب تشکل های صنفی وبا اهدافی چون اصلاح ساختار آموزش و پرورش واجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت ، به طور قانونی به پیگیری این اهداف پرداختند ، با وجود برخوردهای حراستی – امنیتی با فعالان صنفی سرانجام با حمایت همه ی معلمان از بیانیه های " شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران " ،مجلس وقت لایحه ی مدیریت خدمات کشوری را که آن هم تا حدودی تبعیض آمیز بود تصویب نمود. اما همان لایحه ی تبعیض آمیز هم اجرا نشد!!

      شورای هماهنگی فرهنگیان کشورناگزیرشد در بهمن و اسفند ۱٣٨۵ تعداد ۶ تجمع در مقابل مجلس برگزارکند . اخبار تشکل ها و بیانیه های شورا در تنها نشریه ی مستقل و صنفی هفته نامه ی" قلم معلم " صادقانه درج می شد و به اطلاع معلمان می رسید .

    در تاریخ ۱٨/اسفند ۱٣٨۵نمایندگان تشکل های صنفی معلمان کشور با هیئت رئیسه ی مجلس و مسئول کمیسیون آموزش و تحقیقات مذاکره نمودند .قرار شد جلسه ی بعد از وزیر آموزش و پرورش و مسئول بودجه دعوت شود تا به عدم اجرای لایحه خدمات کشوری رسیدگی شود. اما جلسه ی مذکور برگزار نشد و مسائل معلمان بی پاسخ ماند . روز ۲٣ اسفند ۱٣٨۵ مجلس توسط نیروی انتظامی و لباس شخصی ها محاصره شد و معلمان مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفتند!!

    کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) ضمن محکوم نمودن واقعه ی ۲٣/ اسفند ۱٣٨۵ مصرانه از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارد به وظیفه ی نظارتی خود عمل نمایند و مسببان ضرب و شتم، توهین، بازداشت، انفصال از خدمت و ... معلمان را که زخمی عمیق برقلب فرهنگیان کشور وارد نموده ، مورد تحقیق وتفحص و پیگرد قانونی قرار دهند . همچنین از ریاست قوه ی قضائیه و وزیر آموزش و پرورش تقاضا می شود موجبات آزادی فعالان صنفی در بند: هاشم خواستار و رسول بداغی را فراهم نمایند .

 

    نمایندگان محترم مجلس:

    هم اکنون که در روزهای پایانی سال ۱٣٨۹ به سر می بریم شاهد افزایش روز به روزقیمت ارزاق عمومی، حمل و نقل، مسکن، بهداشت و درمان و ... هستیم و علاوه بر آن قبض های آب، برق، گاز و تلفن نیز مزید بر علت شده و کمر معلمان را زیر این همه بار خم کرده وضرب المثل " سالی که نکوست از بهارش پیداست " را تداعی می کند . بنابراین پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۶ درصد حقوق کارکنان دولت با ارقام واقعی تورم در جامعه و قانون خدمات کشوری هم خوانی ندارد.

 

کانون صنفی معلمان تهران (طیف صنفی )

۲۱ / اسفند / ۱٣٨۹

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©