Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ برابر با  ۰۸ جولای ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱  برابر با ۰۸ جولای ۲۰۱۲
پیام فعالین « کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ(سوئد) »

 

پیام فعالین « کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ(سوئد) »

به : فعالین « کمین دفاع برای آزای رضا شهابی – گوتنبرگ»

به مناسبت برپایی شب همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ

 

دوستان ، یاران و رفقای عزیز

ما چون شما برآنیم : کارگر زندانی و زندانی سیاسی آزاد باد گردد .

کانون ما درپایبندی به عرصه همکاری ها ، در راستای محترم شمردن استقلال عمل "کمپین دفاع  برای آزادی رضا شهابی" درگوتنبرگ ،هر نوع همکاری با فعالین این تجمع را وظیفه انقلابی خود خاصه درمضمون مبارزات کارگران در شعاع عمل همکاری های "نهاد های همبستگی با کارگران ایران – خارج از کشور" می شماردو برآن پای می کُوبد.

مادستگیری کارگران و بیکار ساختن بیرویه آنان را در متن شرایط جدید تحریم های اقتصادی سرمایه داری جهانی و سیاست های ویرانگر هدفمندی یارانه ها و بخشا تهاجم به مهاجرین افغان در یزد را بر پایه سیاست های نژاد پرستانه دولتی مورد بررسی قرار داده و ضمن محکوم کردن تحریمهای اقتصادی، آن را سیاست خانمان برانداز بورژوازی جهانی و اعمال فشاربرمعیشت طبقه کارگر و توده های محروم جامعه می د انیم وبا محکوم کرده همه این دستگیری ها و اذیت و آزار افغان ها ، خواهان پایان بخشیدن به این نامرادی ها در صحنه اجتماعی ایران چه در حق کارگران وچه مهاجرین افغان و محترم شمردن حق برابر شهروندی آنان هستیم . 

 

ما ضمن اعلام تبریک، جهت آزادشدن برخی از فعالین اعضای "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" از جمله :سعید مرزبان ، میترا همایونی ، سیروس فتحی ، مسعود سلیم پور و فرامرز فطرت نژاد،ریحانه انصاری ،مازیار مهر پور ، بخشا این آزادی با وثیقه های دهها میلیونی همراه بوده به دنبال اعتراضات گسترده در سطح دنیا،و تجمع جسورانه خود خانواده ها دستگیر شدگان در داخل کشورکرج و رشت بدست آمده است.ما به آزاد نشدن جلیل محمدی ، علیرضا عسگری وبقیه دستگیر شدگان تجمع تاریخ 26 خرداد در شهر کرج به شدت معترضیم و آنرا قویا محکوم می کنیم و خواهان آزادی همه آنان هستیم .

 

در رابطه با رضا شهابی کارگر و خزانه دارسندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران و حومه بر پایه اطلاعیه جدید " کمیته دفاع از رضا شهابی " آمده است : " ... در ادامه پیگیری های خانواده رضا شهابی ... هنگامی که وکیل رضا نیز به دادگاه مراجعه کرد مسئولان به او گفتند که حکم دادگاه بدوی تأیید شده است. ... مسئولان تنها از روی دفتر اندیکاتور شعبه به وکیل اعلام کرده اند که حکم دادگاه بدوی (6 سال حبس، 5 سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و 7 میلیون تومان جزای نقدی) تأیید شده است. ..."

 

از نظر ما این بیدادگاهها فرمایشی اند و متهمین قبل از تشکیل دادگاه با اتهامات واهی محکوم شده اند. پرسیدنی است :براستی دادگاه های فرمایشی  اختلاس های مالی چند میلیاردی که بدفعات برگزار شده است، از جمله معروف ترین آنها اختلاس سه هزار میلیادر تومانی، چه سرانجامی پیدا کرد؟ آیا در این دادگاهها مهره های اصلی رژیم که افراد کلیدی اختلاس ها هستند، محاکمه شده اند؟ پاسخ منفی است، آنان با وقت کشی و شامل مرور زمان قرار دادن پرونده ها به غارت منابع و سرمایه ها ادامه میدهند. در همان حال دادگاه یک فعال کارگری بنام رضا شهابی را، که سمبل مقابله با اختلاس است، یعنی کسی که مسئول صندوق و امورمالی سندیکای کارگران شرکت واحد بوده و به امانتداری و صداقت در گفتار و کردار شهره عام و خاص است، به زندان و محرومیت اجتماعی محکوم میکند.

 

 ما بیش از این انتظاری از این رژیم سرکوبگر نداریم اما این احکام در عقب راندن جنبش کارگری نتیجه مطلوبی برای آنان نخواهد داشت و با صدور این احکام ضد کارگری و ضد بشری نتوانسته اند ونمیتوانند نمایندگان و فعالین جنبش کارگری را به سکوت وتمکین وادار کنند.

 

ازاینرو ما با محکومیت این احکام ضد انسانی خواست آزادی بدون قید و شرط و فوری تمامی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی از جمله: شاهرخ زمانی ، علی نجاتی ، بهنام ابراهیم زاده ، رضا شهابی ، محمد جراحی ، رسول بداغی ، مهدی فراحی شاندیز ، علی اخوان ، پدرام نصرالهی و فریبرز ریس دانا و خانم نجم عراقی منشی کانون نویسندگان هستیم .

 فعالین کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی متشکل در تشکل ها ، نهاد ها و سازمانهای سیاسی و همچنان افراد انقلابی می خواهیم، هرچه بیشتر ، متحدانه ترو بشکلی مستمر و محترم شمردن استقلال عمل یکایک نیروها در ستیز با کلیت نظام جمهوری اسلامی وخواست سرنگونی آن، در راستای آزاد سازی زندانیان در بند به هر طریق ممکن ، متشکل و سازمانیافته، دست به اعتراضات عملی بزنیم . ما نیز دوشا، دوش شما آماده انجام وظیفه هستیم.

همه کارگران را بدون قید و شرط و فوری آزاد کنید.

کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ (سوئد)

info@hambastegibakargaran.se

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ برابر با ۰۶ جولای ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©