Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱  برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲
آیا برای کارگران دفاع از زندگی و زنده ماندن جرم است؟

آیا برای کارگران دفاع از زندگی و زنده ماندن جرم است؟

 

 

روز جمعه ۲۶/۳/۱۳۹۱ تعداد ۶۰ نفر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و دیگر فعالین کارگری در شهر کرج دستگیر شدند . هرچند بیشتر این کارگران آزاد شدند اما هنوز ۹ نفر از انها با نام های سیروس فتحی، علیرضا عسگری، جلیل محمدی، سعید مرزبان، مسعود سلیم‌پور، مازیار مهرپور، ریحانه انصاری، فرامرز فطرت نژاد و میترا همایونی در بازداشت بسر می برند .

هنوز بسیاری از کارگران بی گناهی که تنها "جرم شان" پی گیری حق تشکل ، دریافت حقوق معوقه ، جلو گیری از اخراج سازی ها، افزایش دستمزدها متناسب با تورم و گرانی ، لغو قرارداد های موقت ، بر قراری استخدام رسمی و...است ، که در واقع مقابله با افزایش شدت استثمار سرمایه داری می باشد ، در زندان به سر می برند.از جمله کارگران زندانی شاهرخ زمانی ،علی نجاتی ، بهنام ابراهیم زاده ، رضا شهابی ، محمد جراحی ، علی اخوان ، رسول بداغی و دها نفر دیگر را می توان نام برد .

حمله ، دستگیری، محاکمه و زندانی کردن کارگران ، فعالین کارگری و باز داشت انها ولو به مدت زمان بسیار کوتاه ، مصداق صد در صد سلب آزادی است. در ایران انسانهای بی گناه بخصوص کارگران و فعالین کارگری را همیشه بدون دلیل و مدرک ، بلکه برای دفاع و خدمت گذاری به سرمایه داری از حقوق طبقاتی و انسانی محروم می کنند.

اکنون ماموران در شهر کرج در یک یورش جانبدارانه از سرمایه داری 60 نفر از کارگران و فعالین کارگری را دستگیر کردند ، برای به حق نشان دادن عمل ضد کارگری خود تعدادی را آزاد کردند و برخی را در بازداشت نگه داشتند . تا به این صورت وانمود کنند گناه کار را از بی گناه تفکیک کردند ، که به عمل ضد کارگری و ضد آزادی خود مشروعیت قانونی و اجتماعی بدهند.

ما می پرسیم :

این ۹ نفری که هنوز در بازداشت به سر می برند جزء دفاع از کسب حقوق کارگری چه گناهی مرتکب شده اند؟

آیا خواست مقابله با گران شدن نیاز های اولیه زندگی انسان ها مانند نان ، آب و برق ، گاز ، گوشت و حبوبات ، کرایه خانه ، کرایه ماشین و... که غارت کارگران به سود سرمایه داران است  جرم محسوب می شود؟

آیا مقابله با سرازیر شدن سود های هنگفتی که بر اثر گرانی سوخت و ارزاق و تمامی اجناس و از عدم افزایش دستمزدهای متناسب با گرانی و تورم از جیب کارگران دزدیده شده به جیب سرمایه داران واریز می شود و خانواده کارگران را به فلاکت می کشد، جرم است؟

آیا خواست ایجاد تشکل ، افزایش دستمزد ، آزادی زندانیان کارگری ، استخدام رسمی ، جلو گیری از اخراج سازی ها، فعالیت علیه کار کودک ، دفاع از کودکان کارو خیابان، خواست رایگان شدن آموزش و بهداشت ، برابری حقوق زن و مرد، جلو گیری از گرانی و تورم و... جرم است؟

 سرکوب  وزندانی کردن  کارگران به خاطر داشتن  چنین مطالباتی، اگر حمایت از سرمایه داری نیست ، پس چه نام دارد؟

در کجای دنیا کارگران را به دلیل چنین مطالباتی دستگیر و زندانی می کنند؟

آیا برای کارگران دفاع از زندگی و زنده ماندن جرم است؟

طی 33 سال گذشته تمامی مسیر های کسب مطالبات کارگری محدود تر و محدود تر شده است و در مقابل هر روز دست سرمایه داران برای حمله به حقوق و سفره خالی کارگران بازتر و بازتر شده است . و همه  امکانات از جمله حمایت های قانونی و غیر قانونی و عملی برای حمله به حقوق کارگران توسط دولت در اختیار سرمایه داران گذاشته شده است و به دنبال آن تمامی نهاد ها و دستگاه های دولتی مانند انواع پلیس، قوه قضائیه ، سازمان زندانها ، تمامی دستگاه های تبلیغاتی ، وزارت کار، قوه مقننه ، بازو های اجرایی، به عوامل اجرایی حملات سرمایه داران علیه کارگران تبدیل شده اند از جمله همین حملات اخیر به کارگران و فعالین کارگری دلایل غیر قابل انکار هستند.

ما ضمن محکوم کردن دستگیری ، محاکمه و زندانی کردن کارگران ، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران زندانی ، بخصوص 9 نفر بازداشت شده در روز جمعه  هستیم .

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

۲۸خرداد۱۳۹۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©