Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ برابر با  ۱۲ می ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱  برابر با ۱۲ می ۲۰۱۲
دستگیری کارگران سنندج در

دستگیری کارگران سنندج در

اول ماه مه

را محکوم می کنیم !

 

نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران با همه نقشه ها و تمهیداتی که برای سرکوب تدارکات اول ماه مه روز جهانی کارگر ( ۱۲اردیبهشت ) فراهم آورده وخود بالماسکه "هفته کارگر"را با همدستی عوامل وزارت کارو دارودسته علیرضا محجوب و صادقی ها راه انداخته بود، وسیله نشد که ما شاهد تحرکات مستقل کارگران درایران نباشیم .

 

گزارشات منتشره ازشهرهای کردستان (سنندج- سقز- اشنویه – مهاباد – بانه- پاوه – کامیاران و...) همچنین شاهد نمایش جمعي از كارگران عسلويه، كنگان، پتروشيمي هاي ماهشهر، پالايشگاه لاوان و بندرعباس...همچنین تحرکات سازمانیافته تجمع کارگران شهرک صنعتی البرز- تجمع کارگران شهرک صنعتی کاوه- فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان – کارگران کارخانجات کاشی و سرامیک یزد- کارگران لاستیک دنا و مخابرات راه دورشیرازو دیگر نقاط ایران را شاهد بودیم . امسال شاهد اشکال مختلف گردهمایی و برگزاری مراسمهای مختلف بوده ایم و نیز در بخشی از مراکز کار، کارگران بمناسبت روز جهانی کارگر دست از کار کشیده اند. درشهرسنندج بر پایه بیانیه کمیته برگزار کننده شهرسنندج آمده است : " ... کارگران سنندج نیزقصد داشتند امسال دراول ماه مه، هم آوا وهم صدا با دیگر کارگران وهم طبقه­ای­های خویش در سراسر جهان، خواسته­ها و مطالبات خود را اعلام دارند! اما در مقابل چه شد؟ گسترش فضای شدید امنیتی و پلیسی در سطح شهر سنندج، به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت، جهت جلوگیری از استقبال و مشارکت عمومی از مراسم؛ احضار و تهدید کارگران و فعالین کارگری و اخذ تعهد مبنی بر عدم حضور آنان در مراسم؛ تنها بخشی از مانع تراشی­های دستگاه­های دولتی و امنیتی، برسرراه برگزاری روز جهانی کارگر بود.

 

با این اوصاف کارگران و توده­های مردمِ به ستوه آمده از فقر و تنگدستی، سدها و موانع موجود را نادیده انگاشته و با سر دادن سرود: برخیزیم زنجیریان گرسنگی! خود به رهایی خویش برخیزیم! جهان از بنیاد دگرگون می­شود، و آفتاب جاودانه خواهد درخشید... به خیابان­ها آمدند؛ تا طنین فریادهای در هم آمیخته­شان، دلیلی بر اتحاد طبقاتی­شان باشد! به خیابان­ها آمدند تا فریاد برآرند که دیگر فقر و گرسنگی بس است!

 

 

اما در جوابِ این حق خواهی، نیروهای امنیتی و گارد ویژه، با تعرض و تهاجم وحشیانه وقرون وسطائی خود به صفوف کارگران، آن­هم با بهره­گیری از باتون و اسپری فلفل و گاز اشک آور به شدیدترین وجهی به سرکوب و ضرب و شتم کارگران پرداخته وتعدادی نامشخص ازآنان را تنها به جرم درخواست زندگی انسانی بازداشت نمودند. اینجاست که دمل چرکین مصائب مناسبات سرمایه­داری سرباز کرده و عمق درد و محنت محرومانِ جامعه­ی ایران را به جهانیان نمایان می­سازد و قلب هر انسان آزاده­ای را به درد میآورد. ..". درحال حاضراسامی شش تن ازشهروندان بازداشتی – علیرغم پیگیری خانواده های آنان - همچنان در زندان به سر می برند عبارتند از : حمید تاری مرادی، فرهاد زندی، زاهد بنفشی، فرزاد حسین پناهی، محمد لطفی و شیرکو کردی.

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران – خارج از کشور، ضمن محکوم کردن حملات رژیم ضد کارگری اسلامی ایران و زندانی کردن کارگران و فعالین کارگری، خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه کارگران زندانی و بویژه دستگیرشده گان اول ماه مه در شهر سنندج می باشد. ازهمه سازمانها و نهادهای مدافع حقوق کارگران می خواهد خود را دراین مبارزه شریک دانسته و هرچه که درتوان دارند برای عقب راندن رژیم و آزادی کارگران زندانی، بکارگیرند. هم چنین لازم است که خانواده های آنها را تنها نگذاریم و از خواست آنها مبنی بر آزادی فرزندان شان حمایت کنیم.

 

دفاع ازکارگران، دفاع حقیقی و واقعی ازمبارزه موجود برای سرنگون کردن کلیت نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

 

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

۱۰ مه ۲۰۱۲

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©