Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ برابر با  ۳۰ آوريل ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱  برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۱۲
بيانيه كانون نويسندگان ايران بمناسبت اول ماه مه

بيانيه كانون نويسندگان ايران بمناسبت اول ماه مه

 

اول ماه مه، روز جهانى كارگر، گرامى باد!

 

اول ماه مه، روز جهانى كارگران، روز جشن بزرگ مردمانى است كه گرچه بيش‌ترين مواهب عالم مرهون كار و رنج و خون آن‌هاست اما اندك بهره‌اى از اين مواهب مي‌برند يا يك‌سر از آن بي‌بهره‌اند. اول ماه مه، روز جهاني طبقه‌اى جهانى است كه سراسر جهان مدرن حاصل كار اوست اما خود در سراسر تاريخ رنج‌بار خويش همواره دستخوش خشن‌ترين سركوب‌ها و سانسورهاست تنها از آن رو كه خواهان حقوق مسلّم خود، زندگى شرافت‌مندانه و انساني، و ايجاد دنيايى بهتر است.

 

اما اول ماه مه در اين ديار از لونى ديگر است. فقط ظرف يك سال ده‌ها هزار كارگر را اخراج كرده‌اند. ميليون‌ها كارگر بر اثر گرانى هولناك خاكسترنشين شده‌اند. هر كارگر حق‌طلبى كه لب به اعتراض گشوده به زندان محكوم شده است. از برگزارى جشن و راه‌پيمايى اول ماه مه جلوگيرى مي‌شود و فرياد آزادي‌خواهى و حق‌طلبى كارگران را به بهانه‌هاى واهى در گلو خفه مي‌كنند، اما در بازگذاشتن دست سرمايه‌دارانى كه خون فرزندان كار و زحمت را در شيشه مي‌كنند، سخاوت‌مندند.

 

اما اول ماه مه، روز جشن و سرور كارگران نيز هست؛ خاصه امسال كه تقارن خجسته‌اى نيز در ميان است. فراخوان جنبش «۹۹درصد»ي‌ براى اعتراض گسترده به چپاول‌گرى سرمايه در اول ماه مه مايه‌ى اميد و دل‌گرمى همه‌ى كسانى است كه به جهانى آزاد و برابر، فارغ از سانسور و سركوب، باورى انكارناپذير دارند. كانون نويسندگان ايران، كانون كارگران فكري، روز اول ماه مه را به همه‌ى كارگران ايران و جهان تبريك مي‌گويد و خود را در آمال و آرزوهاى اين جنبش سهيم مي‌داند.

 

كانون نويسندگان ايران

۱۰اردیبهشت ۱۳۹۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©